gs
door gscager Dec 19, 2016 om 19:05
Computers & telefonie

M.s security essentials

hallo ik heb m.s. security essentials op  mijn computer  met vista en hij doet moeilijk ,
elke maandag  verschijnt er dat hij mogenlijk niet goed beveiligd zou zijn en zou moeten bijwerken goed dat doe ik dus maar de laatste tijd zie ik het balkje langzaam een stukje groen worden  en niet verder dan een derde komen  met laden maar de laatste paar weken als ik hem opnieuw laat opstarten was hij weer goed ,
maar vandaag niet ,hij geeft aan dat de real time beveiliging is ingeschakeld , maar er staat ook bij dat dat de definities van virussen en spyware dat de verbinding niet gelukt zou zijn .
ik heb geen idee wat met wat  verbinding moet hebben .
heeft iemand hier een idee wat er aan de hand kan zijn ?
groet

1046 5 Rapporteer

ja
door janf43 - Dec 19, 2016 om 19:31
733 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet voor de update een internetverbinding worden gemaakt met de server van MicoSoft. Het kan zijn dat er een storing is geweest op die server. Mocht u problemen houden dan kunt u ook een andere (gratis) virusscanner installleren, zoals Avast of Avira.

gsm
door gsm - Dec 19, 2016 om 23:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Verwijderen van MSE, PC herstarten en dan MSE opnieuw installeren is een mogelijke oplossing.
Downloaden en installeren via: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=5201

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 12:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Terzijde: houd je er rekening mee dat er over een paar maanden (10 april 2017) geen beveiligingsupdates meer komen voor Vista. Een nieuwe p.c. of een nieuwere Windowsversie is dan zeker aan te raden.

gsm
door gsm - Dec 20, 2016 om 14:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Na 10 april 2017 hoef je de PC nog niet weg te doen.

Windows 10 draait er meestal wel prima op, met behulp van de Vista stuurprogramma's of, indien mogelijk, met de Windows 8.1 stuurprogramma's van de computerfabrikant. Ik heb onlangs nog Windows 10, 32-bit, op een oude ACER Aspire 9300 laptop geïnstalleerd en zonder kosten geactiveerd met een Windows 7 productcode. Het grootste probleem was het vinden van een geschikt Windows 8.1 stuurprogramma voor de NVidia Go adapter, omdat de app Photo's weigerde te starten met een te oud Vista stuurprogramma.

Een redelijk alternatief is het uitproberen van Ubuntu 14.04 of 16.04, al moet ik wel zeggen dat de laatste releases van linux op oudere PC's vrij veel kuren vertonen. Ubuntu 14.04.1 blijkt bijvoorbeeld stabieler te zijn dan 14.04.5.
Windows 10 is echter stukken stabieler!

gs
door gscager - Dec 21, 2016 om 17:11
200 Antwoorden / 110 Vragen

ben ik weer de m.s.security deed het na opnieuw instaleren nog niet dus nu heb ik avast  erop  en is ok

nog een vraagje ik heb met you tube downloader een muziek bestand gedownload om op een cd te branden maar deze blijkt te lang ,bestaat er iets om deze  te splitsen of zo?

ik kan de vista na april 2017 toch nog wel gebruiken ,je hoort toch dat sommigen nog xp -e.d gebruiken en hoe kan het dat mensen met 7 of 8 gratis kunnen upgraden en ik niet ?

gerbera
door gerbera Dec 21, 2016 om 17:57
7372 Antwoorden / 14 Vragen

U kunt Vista gewoon blijven gebruiken alleen zal u t.z.t geen (beveiligings)updates meer krijgen. Vista blijft dan gewoon in de situatie van voor 10 april werken. Om een muziekbestand te kunnen splitsen kunt u (gratis) Audacity downloaden. kijk hier;  https://audacity.nl.softonic.com/

ja
door jas7812 Dec 24, 2016 om 13:17
24 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een te lang mp3 bestand ook kleiner maken zodat het wel op een cd past. Daarvoor is OcenAudio een prima keuze: https://downloadcentrum.com/audio-video/omzetten/ocenaudio-gratis-geluidsbewerking/