ma
door martine00 Jan 24, 2017 om 11:45
Computers & telefonie

Mag Coolblue onderzoekskosten berekenen?

Ik heb onlangs een senioren tel. gekocht voor mijn schoonvader. Na een half jaar haperde een knop en heb deze naar Coolblue opgestuurd. Nu kunnen ze mijn telefoon niet maken omdat er een barst in de behuizing zit en ze niet aan deelreparaties doen. Ik kan de telefoon ONGEREPAREERD terug krijgen indien ik 40,00 onderzoekskosten betaal. Kan dat zomaar? 
Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt? Heb telkens hierover gemaild en ze verwijzen mij naar de kleine lettertjes en dat ik moet betalen. Lijkt mij een omgekeerde wereld. Heeft iemand hier ervaring mee??

9032 14 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jan 24, 2017 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U had die barst niet zelf gezien?

Cookies
door Cookies - Jan 24, 2017 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
2

Hoe kan Coolblue van tevoren weten dat er een barst in de behuizing zit, als jij ze dat niet meldt? En natuurlijk valt een dergelijke barst niet binnen de garantie.


Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt? 

pino123
door pino123 - Jan 24, 2017 om 12:01
2763 Antwoorden / 14 Vragen
2

Ze hadden mij voordat deze ter reparatie ging toch al moeten informeren dat er een barst in de behuizing zat en deze dus toch niet onder garantie valt?

Waar is uw verantwoordelijkheid om te melden dat er een barst in het toestel zat? Ze hebben dat ding eerst moeten bekijken om te zien dat er een barst in zat.... En dan gaan de onderzoekskosten lopen.....

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 24, 2017 om 12:11
7210 Antwoorden / 3 Vragen
2

Door te telefoon te onderzoeken kwamen zij er achter dat er een barst in de behuizing zat, dat kost hun tijd en u moet dan die onderzoekskosten betalen.U hebt alleen de haperende knop opgemerkt.

ph
door philip36 - Jan 24, 2017 om 12:37
2275 Antwoorden / 4 Vragen
1

Kan de knop niet onder garantie gemaakt worden en dat u de reparatie voor de barst zelf betaald want nu betaald u €40 voor niets.
Wel snel verdiend die €40 voor onderzoek van misschien 5 min.

Beter om ze de telefoon te laten houden, en een nieuwe te kopen want voor reparatie bent u misschien meer kwijt dan de telefoon waard is.

jo
door jorisw Jan 24, 2017 om 20:28
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er komt uiteraard wel wat meer bij kijken dan alleen die 5 minuten. Dat weet je zelf ook wel.

ph
door philip36 Jan 24, 2017 om 20:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Om een barst in de behuizing te vinden heb je echt geen 5 min. nodig, verder kijken ze niet wat er eigenlijk gerepareerd moet worden want ze moeten eerst de klant opbellen dat er een barst in de behuizing zit.

blackjes
door blackjes Jan 25, 2017 om 13:20
141 Antwoorden / 34 Vragen

Die "misschien" 5 minuten blijft gissen. Die € 40,00 is misschien wel een standaard tarief. Ik ken Coolblue als een degelijke, betrouwbare firma.

ph
door philip36 Jan 25, 2017 om 13:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@blackjes
Kan wel een standaard tarief zijn maar een deuk in de behuizing is toch vrij snel ontdekt.
Ken Apple ook als een degelijk en betrouwbaar bedrijf maar ze willen allemaal geld verdienen.

jo
door jorisw Jan 25, 2017 om 22:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Philip36: om die schade te zien heb je inderdaad geen 5 minuten nodig. Maar er moet nog wel wat meer gebeuren voordat dat ding voor de reparateur op de werktafel ligt. Het pakket komt binnen, moet worden geadministreerd, moet intern worden vervoerd, moet eventueel weer teruggestuurd worden. Als jij dat gratis kan doen, moet je dat idee meteen gaan verkopen. 

Ik hoop trouwens voor jou, dat jouw werkgever ook geld wil verdienen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 24, 2017 om 12:43
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Geen woord over de kosten van de totale reparatie (min de defecte knop die nog onder garantie valt)?

Onderzoekkosten vallen aan omdat het toestel als geheel (zonder aanspraak op garantie) letterlijk naar de knoppen is. Waarschijnlijk is het toestel hard gevallen en kan er uiteindelijk nog meer schade gevonden worden. Door de scherpe prijzen is er van coulance vaak geen rede meer. Coolblue treft hier helemaal géén blaam.

ph
door philip36 - Jan 24, 2017 om 19:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen
0

Coolblue verkoopt een 'gewilde' senioren telefoon, 273 reviews, al voor €45.

b.v. https://www.pdashop.nl/product-reviews/331576/fysic-fm-7500-senioren-telefoon.html

zoekster1
door zoekster1 - Jan 24, 2017 om 20:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Is al een keer bij Radar geweest, door een advocaat behandeld. Er mogen alleen onderzoekskosten worden berekend als die van te voren zijn aangegeven. Dat mag niet achteraf. Ik weet alleen niet wat er met de kleine lettertjes wordt bedoeld.

ke
door kerstdag Jan 25, 2017 om 15:27
68 Antwoorden / 9 Vragen

Ach, kleine lettertjes? Indien je het te repareren toestel terugstuurd, geeft Coolblue je goede en duidelijke informatie. Zelfs de verzendkosten heen en weer zijn gratis. Heb het 2 maanden geleden zelf meegemaakt voor een reparatie onder garantie. Staat echt niet in kleine letterjes omschreven en is goed en duidelijk leesbaar voor iedereen.

mo
door mof - Jan 25, 2017 om 12:58
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U had de voorwaarden moeten lezen voordat u de telefoon opstuurde.
Dat een bedrijf kosten maakt om te onderzoeken of uw telefoon te repareren valt lijkt me normaal,
want iemand moet over uw apparaat nadenken en een beoordeling geven.

als in de voorwaarden staat dat u daarvoor moet betalen dan mogen ze dit ook in rekening brengen.

Fr
door Fred444 - Jan 25, 2017 om 14:15
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vreemde zaak. Ik heb met Coolblue een uiterst positieve ervaring met een defecte laptop. Het proces van reparatie verliep uiterst correct en klantvriendelijk.

weissman
door weissman - Jan 25, 2017 om 14:28
30 Antwoorden / 3 Vragen
0

Voor zover mij bekend repareert Coolblue niets, maar stuurt telefoons door ter reparatie.

Dan hadden ze dus vóórafgaand aan het doorzenden kunnen zien dat er en barst in zat en de klant kunnen informeren dat dit problemen zou kunnen opleveren bij aanbieding ter reparatie.

Lijkt mij.

Ja
door Janjoop - Jan 25, 2017 om 14:49
1 Antwoorden / Vragen
0

U moet de telefoon opsturen naar de fabriekkant als ie nog in de garantie periode zit. Laat de fabriekkant maar bewijzen dat de beschadeging niet door productie fouten komt ( heel veel mensen laten zich afschepen met eigen schuld) zoals met de samsung galxie note bijvoorbeeld. Dat waren gewoon productie fouten. En anders laat u de rechter over oordelen garantie = garantie

audb
door audb - Jan 25, 2017 om 16:09
1668 Antwoorden / 5 Vragen
0

Zit de barst aan de buiten zijde dan kan het zo zijn dat u dat zelf ook heb moeten zien zit de barst echter aan de binnenzijde dan is het ook een ander verhaal dat kon er dan al zitten voor dat de toestel gekocht was.

 

Maar hoe is het toestel aangemeld?, via de website? dan had meteen duidelijk vermeld moeten worden dat er kosten in rekening gebracht kunnen worden staat dat ergens in de algemene voorwaarden dan vervallen deze omdat ze niet direct bij aanmelding vermeld waren.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 27, 2017 om 17:33
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Bij de barst word garantie lastiger helaas.
De knop had je voor de barst als dit al zolang duurde moeten insturen.

Maar ook plaatselijke winkel die schermen van de grote telefoons vervangt kan vaak dit knopje herstellen of reinigen, vaak beetje vuil erachter waardoor deze bleef plakken,  die doen dat vaak tussendoor en je kunt er op wachten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer