fe
door feyenoord1 Sep 2, 2009 om 17:23
Computers & telefonie

Mail adres aanmaken in outlook express

Ik kan sinds gister mijn hotmail adres niet maar toevoegen op Outlook Express bij account aanmaken...weet iemand mischien hoe dat komt.

512 6 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 2, 2009 om 18:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Ik snap de vraag niet helemaal:  ...ik kan sinds gisteren mijn hotmailadres niet meer  .....

Heb je dat dan al eerder gedaan? Doe je dat dagelijks? Of bedoel je dat je een nieuw account wilt aanmaken en dat dat niet (meer) lukt?

Open Outlook Express > Extra > Accounts > Toevoegen > email

Wat lukt er dan niet?

fe
door feyenoord1 - Sep 2, 2009 om 18:19
5 Antwoorden / 3 Vragen

Ik verwijder mijn hotmail adres wel eens op Outlook Express....en zet hem dan de andere dag er weer op......maar dat lukt nu niet meer.

holpen
door holpen - Sep 2, 2009 om 18:40
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Is vrij simpel: Microsoft heeft al langere tijd de ondersteuning van Outlook Express (ook door Hotmail) stopgezet. Uit mijn hoofd: Outlook Express gebruikte dacht ik het DAV-protocol en dat is simpelweg uitgeschakeld door Microsoft/Hotmail.

Kortom: Outlook Express wordt niet meer ondersteund.

In plaats van Outlook Express is het programma Windows Live Mail gekomen (let op: niet Windows Mail). Download en installeer dit programma. Hiermee kun je wel weer je Hotmail-account gebruiken.

edwardus
door edwardus - Sep 3, 2009 om 12:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Inderdaad zeg, nu heb ik helemaal geen reden meer om Outlook Express aan te zetten. ;)

brynnar
door brynnar - Sep 3, 2009 om 13:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Hallo feyenoord1,

Heb je onderstaande mailing gehad van Microsoft Hotmail/Live? Wellicht biedt dit de oplossing?

Mvgr - B

Beste gebruiker van Windows Live™ Hotmail®,

Je ontvangt deze brief omdat je Windows Live™ Hotmail® via Microsoft® Office Outlook®, Outlook® Express of Entourage® gebruikt om e-mail te lezen. Microsoft is de manier waarop deze programma's toegang tot Hotmail geven aan het veranderen. Daarom moet je actie ondernemen.

Als je e-mail van je Hotmail-account wilt blijven ontvangen, kies dan een van de alternatieven hieronder voor 1 september 2009. Na deze datum kan nieuwe e-mail alleen in je e-mailprogramma's worden afgeleverd via de volgende alternatieve oplossingen.

Als je Microsoft® Office Outlook® gebruikt om Hotmail te lezen, kun je Office Outlook Connector gratis downloaden om Windows Live™ Hotmail® via Outlook 2003 of 2007 te openen. Als je Outlook 2002 gebruikt, moet je de instellingen in je programma wijzigen om toegang tot Hotmail te krijgen. Klik hier voor meer informatie.

Als je Outlook® Express gebruikt om Hotmail te lezen, kun je Windows Live Mail gratis downloaden (aanbevolen) of de instellingen in het programma wijzigen om Hotmail via Outlook® Express te openen. Klik hier voor meer informatie over je opties.

Als je Entourage® gebruikt om Hotmail te lezen, kun je de instellingen in het programma wijzigen om je e-mail te lezen. Klik hier voor meer informatie.

Waarom is dit nodig? Outlook, Outlook® Express en Entourage® maken gebruik van een verouderde methode voor communicatie (die bekend staat als het DAV-protocol) om toegang tot Hotmail te zoeken. Omdat programma's die het DAV-protocol gebruiken minder geschikt zijn voor toegang tot grote postvakken, zoals het Postvak IN van Hotmail dat gebruikers nu voorziet van meegroeiende opslagruimte*, zijn er alternatieven ontworpen. Verleden jaar hebben gebruikers ons gevraagd het DAV-protocol pas buiten gebruik te stellen wanneer er meer opties beschikbaar waren. Nu deze opties (met inbegrip van het POP3-protocol) beschikbaar zijn, kunnen we het DAV-protocol buiten gebruik stellen.

Bedankt voor het gebruik van Windows Live™ Hotmail®.

Met vriendelijke groet,

Het team van Windows Live™ Hotmail®

fe
door feyenoord1 - Sep 4, 2009 om 12:33
5 Antwoorden / 3 Vragen

maar ik heb nu windows live mail.....en krijg steeds een iritant vierkantje in beeld dat er een nieuw bericht is....hoe of waar kan ik dat verwijderen.

bvd h van gelder