ca
door caviamax Feb 10, 2010 om 12:53
Computers & telefonie

Mailbox nu al vol?

---------------------------------------------------------------------------
Uw mailboxlimiet is bijna bereikt. Verwijder mail uit uw mappen om nieuwe
mail te kunnen blijven ontvangen.
---------------------------------------------------------------------------
Beste experts,

Deze melding krijg ik vrijwel elke dag in m'n Outlook Express. Dit terwijl ik nog maar 50 berichten heb in mijn inbox.

Tops? Graag!

Caviamax

1565 10 Rapporteer

freya
door freya - Feb 10, 2010 om 14:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo caviamax,

Mailtjes die je uit een postvak verwijdert, zijn niet echt weg. Dus, al lijkt het postvak leeg, dat is lang niet altijd zo. De postvakken 'comprimeren' zou het probleem op moeten lossen. Start dus Outlook Express en ga naar Bestand > Map > Alle mappen comprimeren.
Als het goed is zou je dan van het probleem af moeten zijn.

m.vr.gr. Freya

edrick3
door edrick3 - Feb 10, 2010 om 15:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo caviamax,

Kijk (ook) eens op je webmail/netmail of hoe het bij jouw provider ook mag heten.
Wellicht dat dáár de map(pen) bijna vol zijn.
Met vr.gr.

ca
door caviamax - Feb 10, 2010 om 17:43
231 Antwoorden / 126 Vragen

Oke, ik ga 't proberen. Dank u

Caviamax

25757
door 25757 - Feb 10, 2010 om 17:49
38 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet dat reclame niet mag maar...

Als je deze via G mail ophaalde die ruime nooit te vullen mail box heeft.

Je kunt ook het gratis spam filter gebruiken dus zelfs als je honderden mails per dag kreeg zal deze nog niet vol zitten.

freya
door freya - Feb 10, 2010 om 17:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alsnog ben ik er vanuit gegaan dat de foutmelding afkomstig is van Outlook Express. In dat geval heeft het dus niets te maken met de mailbox op de mailserver.
Als de foutmelding van de provider komt heeft het zin om via webmail naar de mailbox te kijken, anders niet.

Wellicht dat caviamax kan aangeven waar de foutmelding vandaan komt?

Freya

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 10, 2010 om 18:31
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik wil u adviseren de mailbox van uw provider niet meer te gebruiken. Deze is meestal schandalig klein en de dag nadat u overgestapt bent op een andere provider is het account verdwenen. Verder is Outlook een handige hulp voor hackers en ander tuig.

Vandaar (weer) mijn advies om de mailbox van uw provider niet te gebruiken en over te stappen naar bv Yahoo of Gmail. Beide zijn gratis en u krijgt zoveel ruimte dat u dit de komende paar jaar echt niet vol gaat krijgen, hoe goed u uw best ook doet!
Klik hier voor Gmail

freya
door freya - Feb 10, 2010 om 19:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=deinert schreef op woensdag 10 feb 2010, 18:31]Ik wil u adviseren de mailbox van uw provider niet meer te gebruiken. Deze is meestal schandalig klein en de dag nadat u overgestapt bent op een andere provider is het account verdwenen. Verder is Outlook een handige hulp voor hackers en ander tuig....
Tja, dat blijft natuurlijk wel een persoonlijke mening. Er zijn genoeg mensen die met een mailbox van hun provider uiterst tevreden zijn.
Zelf zit ik al minstens 13 jaar bij XS4ALL en heb altijd Outlook gebruikt voor de e-mail en nooit last gehad van 'hackers', in welke vorm dan ook. En hoezo kleine mailbox? Ik heb de beschikking over vijf mailboxen van elk 1 GigaByte groot, dus dat lijkt mij groot zat.
En tenminste geen last van al die opdringerige reclame banners die langskomen als je zo'n gratis mailprovider hebt. Ik moet voor andere mensen wel eens met b.v. hotmail aan de slag, maar ik word echt onpasselijk als ik weer eens zo'n reclame melding mag wegklikken omdat ik anders niet bij het betreffende postvak kan komen. Nee, voor mij geen 'gratis' mailprovider.
Maar ook dit is natuurlijk 'een persoonlijke mening'.

Freya

mariegh
door mariegh - Feb 11, 2010 om 09:55
263 Antwoorden / 13 Vragen

Opmerking van een leek die op kantoor ook een keer tegen een 'bijna volle' aan liep: heb je wel je Prullenmand geleegd en is de box met Verzonden mail ook opgeruimd? Enne ... je Persoonlijke Mappen?

elenay
door elenay - Feb 12, 2010 om 16:38
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Nu past een hotmail zich aan, want ik heb er inmiddels al 400 berichten in staan van Kassa en de Tros. Zal daar eens wat aan gaan doen...haha...Maar mensen vergeten vaak die andere mappen te legen (verzonden, verwijder) en het kan ook voorkomen dat er bijvoorbeeld foto's worden gestuurd met een te hoog MB gehalte, waardoor hij aangeeft dat het postvak te vol is.

En hier lees ik een bericht van een mevrouw die druk bezig ging met mappen comprimeren, iets dat ik zelf nog nooit heb gedaan, maar als ik dit zo lees, dan schijnt dat ook niet goed te gaan, lees maar:

"Ik gebruik Outlook Express 6 (heb Windows XP) en regelmatig krijg ik de vraag of de berichten gecomprimeerd moeten worden. Aangezien iemand die meer verstand van computers heeft dan ik gezegd heeft dat het verstandig is om dat te doen, doe ik dat altijd. Het valt mij op dat er dan .bak-bestanden in de prullenbak terechtkomen nadat ik dat gedaan heb. Verder gebeurt er niet (althans, ik zie geen veranderingen in mijn e-mail, er wordt 'achter de schermen' ongetwijfeld genoeg veranderd).

Laatst heb ik bij het verschijnen van deze melding weer op 'ok' gedrukt en nu ben ik al mijn mappen en e-mail in 1 identiteit (degene waarbij ik de melding van het comprimeren kreeg) kwijt! Slechts 1 map is behouden met daarin 1 bericht. Deze is wel verplaatst van een submap in Postvak IN naar een lokale map. Ik heb eerst de .bak-bestanden die die dag in de prullenbak terecht zijn gekomen teruggezet, maar dit hielp niet. Vervolgens heb ik gezocht naar de plaats waar de e-mailberichten opgeslagen worden en in die map zie ik BAK- en DBX-bestanden staan met de namen van de mappen die ik in Postvak IN aangemaakt had.

Via Google ben ik op dit forum terechtgekomen en heb daar in het archief e.e.a. gelezen. Ik heb de map met BAK- en DBX-bestanden gekopieerd naar een andere schijf en deze geïmporteerd in Outlook, maar helaas verscheen alleen het e-mailtje dat er nog in stond nogmaals en niet de e-mails die ik kwijt ben. In het archief stonden nog wat tips, maar ik snapte eerlijk gezegd niet alles, dus vandaar dat ik mijn probleem in dit nieuwe topic aan jullie voorleg. Wellicht zijn er inmiddels ook weer nieuwe inzichten over dit onderwerp.

Vr.gr.Elena

erik008
door erik008 - Feb 12, 2010 om 17:00
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Kijk in outlook express de instelling "een kopie van de berichten op de server achterlaten" eens na !

INFO