jo
door josvanstr Feb 28, 2014 om 16:35
Computers & telefonie

Malware??>???

Ik heb al verschillende keren de volgende mededelingen op mijn scherm gekregen""repareer fouten in windows wij raden U aan windows te scannen voor fouten (scan windows )."" op dit laatste kan ik dan klikken Dit laatste durf ik dan niet i.v.m. met mogelijke virussen Ook krijg ik soms de melding Uw pc werkt niet optimaal nu oplossen hier kan ik dan ook weer op klikken.
b.v.d. voor de antwoorden
J.v.S.
Mijn vraag is :kan dit kwaad""

2219 16 Rapporteer

ge
door gerboe - Feb 28, 2014 om 16:47
806 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal onzin. Nooit op klikken.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2014 om 16:54
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=josvanstr schreef op vrijdag 28 feb 2014, 16:35] ."" op dit laatste kan ik dan klikken Dit laatste durf ik dan niet i.v.m. met mogelijke virussen
Mijn vraag is :kan dit kwaad""

Is prima dat u dit niet durft. Houden zo!

br
door brui0929 - Feb 28, 2014 om 17:12
636 Antwoorden / 10 Vragen

Download en installeer malwarebytes wanneer je dit programma start wordt Al het malware verwijderd.
Let op installeer ALLEEN! De software niet de mee gedownloaden toolbars etc.etc.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2014 om 17:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo josvanstr,

Nooit zo maar klikken op boodschappen die opeens verschijnen.
In dit geval heb je blijkbaar iets op je compu gekregen dat je wil verleiden tot de aanschaf van opschoonprogramma's door je een beetje bang te maken.

Download MBAM en scan je compu.
Klik onder FREE.
Dit is een veilige downloadsite!
Laat alle gevonden rommel verwijderen.

Denk dat je er dan van af bent.
Gewoon even hier melden of het al dan niet gelukt is.

Suc6

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2014 om 17:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 28 feb 2014, 16:54][quote=josvanstr schreef op vrijdag 28 feb 2014, 16:35] ."" op dit laatste kan ik dan klikken Dit laatste durf ik dan niet i.v.m. met mogelijke virussen
Mijn vraag is :kan dit kwaad""

Is prima dat u dit niet durft. Houden zo!

Houden zo? Hij zit met een besmette p.c., da's wel duidelijk. Daar zal hij echt wat aan moeten doen. Als het is wat ik vermoed, krijgt ook MBAM dat er niet af.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2014 om 17:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@carola.83,

.....Als het is wat ik vermoed, krijgt ook MBAM dat er niet af......
Weet niet wat jij vermoedt - dat zou je kunnen melden - maar laten we eerst het scannen met MBAM maar even afwachten.

Mocht dat niet helpen, dan kunnen we verder zien.

ge
door gerboe - Mar 1, 2014 om 11:36
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 28 feb 2014, 17:50]Houden zo? Hij zit met een besmette p.c., da's wel duidelijk. Daar zal hij echt wat aan moeten doen. Als het is wat ik vermoed, krijgt ook MBAM dat er niet af.

De mededeling waar de vraagsteller het over heeft verschijnt bij het bezoeken van verschillende websites. Het is dus geen virus of zo dat zich in de PC heeft genesteld. Iedereen die de betreffende websites krijgt die mededeling te zien.
Voor de zekerheid scannen met Malwarebytes is altijd en goeie optie.

jo
door josvanstr - Mar 1, 2014 om 14:15
23 Antwoorden / 23 Vragen

alle raadgevers hartelijk dank

j.v.s.

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2014 om 15:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=josvanstr schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 14:15]alle raadgevers hartelijk dank

j.v.s.

Is het opgelost dan? Zo ja, hoe?

jo
door josvanstr - Mar 5, 2014 om 17:06
23 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 15:01][quote=josvanstr schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 14:15]alle raadgevers hartelijk dank

j.v.s.

Is het opgelost dan? Zo ja, hoe?

jo
door josvanstr - Mar 5, 2014 om 17:16
23 Antwoorden / 23 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 15:01][quote=josvanstr schreef op zaterdag 1 mrt 2014, 14:15]alle raadgevers hartelijk dank

j.v.s.

Is het opgelost dan? Zo ja, hoe?

Ik heb malwarebytes erop losgelaten en e/a verwijderd de mededelingen komen desondanks terug

edrick3
door edrick3 - Mar 5, 2014 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@josvanstr,

Probeer dan AdwCleaner eens. Wie weet.
We horen het wel.

Suc6

aurora1
door aurora1 - Mar 5, 2014 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Staat bij die melding een naam van een programma of site o.i.d. en hoe wordt de mededeling gedaan, in een apart (soort alarm) schermpje?
Als de AdwCleaner ook geen soelaas biedt probeer dan Mbam nog eens (eerst updaten) in veilige modus en losgekoppeld van het internet.

ge
door gerboe - Mar 6, 2014 om 10:57
806 Antwoorden / 0 Vragen

Herhaling: De mededeling waar de vraagsteller het over heeft verschijnt bij het bezoeken van verschillende websites. Het is dus geen virus of zo dat zich in de PC heeft genesteld. Iedereen die de betreffende websites krijgt die mededeling te zien.

ru
door ruudkats - Mar 7, 2014 om 17:34
15 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens met het gratis AdBlockPlus. Die houdt dat soort advertenties tegen en versnelt dus ook het surfen. Bij mij werkt dat prima.

edrick3
door edrick3 - Mar 7, 2014 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

AdBlockPlus kun je veilig hier downloaden.

Baat het niet dan schaadt het niet.

Suc6