fe
door femfish Apr 13, 2017 om 17:21
Computers & telefonie

Marktplaats site werkt niet op Imac

Ik heb al maanden, misschien zelfs langer dan een jaar, niet de mogelijkheid de Marktplaats site op mijn Imac [desktop] te gebruiken.
Het lukt niet in Firefox, niet in Safari en niet in Chrome.

Ik kan alleen Marktplaats gebruiken op mijn Ipad, maar ook daarop werkt het niet helemaal naar behoren.

Op mijn Imac blijft de Marktplaats startpagina als het ware 'hangen'. Er gebeurt verder niets.
Bij Firefox kom ik wél op de startpagina van Marktplaats, maar ik kan mijn advertenties niet openen, mijn berichten niet lezen, niets.
Dan blijft de pagina continu hangen en het blijft draaien in het tabblad.

Hoe kan dit?
Het is zowel via WIFI als wanneer de Imac direct op het modem is aangesloten.

5844 7 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2017 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets mis met Marktplaats op mijn I-pad. Doet u zelf niets fout?

fe
door femfish Apr 13, 2017 om 17:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zou ik fout kunnen doen, denkt u?
Ik heb alleen problemen met de Marktplaats-site, ik snapte dat niet. Zodoende heb ik het via andere browsers geprobeerd en ook daar laadt de Marktplaats-pagina niet.
Ebay doet het, hotmail doet het, gmail doet het, maar Youtube geeft ook af en toe problemen.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn Wifi verbinding lag, vandaar dat ik de Imac direct heb aangesloten op het modem, maar ook dat is niet de oplossing. Ik snap er helemaal niets van.
Vandaar mijn vraag.

Zou het misschien aan Flash kunnen liggen, of aan mijn IP-adres?

fe
door femfish Apr 13, 2017 om 18:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist mijn Imac meegenomen naar een vriend en daar start Marktplaats gewoon wél op, op mijn eigen Imac....
Erg vreemd..

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2017 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
fe
door femfish Apr 13, 2017 om 17:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, haha, ik zat ook al te denken aan een heel nieuwe Imac.
Maar dat moet toch niet de bedoeling zijn...het móet toch een oorzaak hebben, dat de site helemaal niet werkt.
Het is alleen maar de Marktplaats-site. Da's toch een mysterie?

edrick3
door edrick3 - Apr 13, 2017 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
ro
door ronny530 - Apr 13, 2017 om 17:51
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Wellicht is Opera een goede browser, firefox en chrome zijn niet echt geschikt voor een Imac want die zijn op Windowsgebruikers gebaseerd. Het kan maarzo zijn dat het cookiebeleid van Safiri zo streng is dat marktplaats blijft hangen. Wie weet kunt u hier iets mee.
http://www.browserchecker.nl/cookies-aanzetten-enable.

fe
door femfish Apr 13, 2017 om 17:55
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik verwijder de cookies op mijn computer regelmatig, maar bedankt voor je antwoord. Ik ga het even via Opera proberen.
Ik gebruik Safari eigenlijk nooit. Firefox was altijd mijn vaste browser.

fe
door femfish Apr 13, 2017 om 18:31
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist mijn Imac meegenomen naar een vriend en daar start Marktplaats gewoon wél op, op mijn eigen Imac....hoe kan dat nou?
Dus thuis niet, maar ergens anders wel, op dezelfde computer...dan zou het aan mijn internet of misschien wel mijn IP-adres kunnen liggen?
Ik kom er niet uit. Begrijp niet hoe dat kan.

Gr
door Grunn1 Apr 13, 2017 om 19:50
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geen problemen met Chrome op mijn iPad.

macfreak
door macfreak Apr 14, 2017 om 00:21
11 Antwoorden / Vragen

Maar mijnheer Ronny wat verteld u me nou? Firefox  en Chrome niet optimaal op Mac ?

newmikey
door newmikey Apr 14, 2017 om 08:16
830 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een ongelofelijke onzin "firefox en chrome zijn niet echt geschikt voor een Imac want die zijn op Windowsgebruikers gebaseerd"? Het is precies andersom, beide browsers komen uit dezelfde Linux/BSD wereld als waar het MacOSX op gebaseerd is.

fe
door femfish - Apr 13, 2017 om 18:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist mijn Imac meegenomen naar een vriend en daar start Marktplaats gewoon wél op, op mijn eigen Imac....hoe kan dat nou?
Wie kan me uitleggen waarom de site thuis niet zou werken en wel ergens anders?

pi
door pieterwolters Apr 13, 2017 om 19:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou kunnen dat de Marktplaatssite wordt geblokkeerd door jouw ISP (of er is iets met hun DNS aan de hand). Probeer eens de Google DNS: 8.8.8.8 en 8.8.4.4. (is vaak nog sneller ook dan de DNS-en van de providers).

panter22
door panter22 - Apr 13, 2017 om 18:49
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt niet toevallig een online abonnement met huawei HG655d modem?

Ge
door Genee - Apr 13, 2017 om 23:00
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u het modem al eens opnieuw opgestart?
Als het bij een vriend geen probleem geeft ligt het dus niet aan uw imac.