takla
door takla Apr 23, 2010 om 12:12
Computers & telefonie

Mcafee antivirus

Ik heb een probleem met mijn computer, hij is gecrasd nadat mcafee alles heeft uitgeschakeld
800.000 met mij hebben het zelfde probleem, kan niet op het internet komen. Heb de side van hun bezocht maar ik kan daar niets mee. Doordat je wel op het internet moet kunnen komen.

1136 15 Rapporteer

freya
door freya - Apr 23, 2010 om 12:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo takla,

Je zult dus even de hulp van een andere computer moeten inschakelen om de laatste update te downloaden. Daarna kun je via de 'veilige modus' die update installeren volgens de aanwijzingen van de McAfee website.
Kijk dus even rond in je kennissenkring, familie of raadpleeg een goede buur.

m.vr.gr. Freya

takla
door takla - Apr 23, 2010 om 12:25
25 Antwoorden / 6 Vragen

freya hartelijk dank voor de vlugge reactie, maar die tweede computer moet helemaal gelijk zijn aan degene die gecrasd is. Het moet hetzelfde XP programma
zijn als die stuk is.

gsm
door gsm - Apr 23, 2010 om 12:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hier en hier staan verschillende mogelijke oplossingen, ook als je niet op internet kunt komen.
Je kunt een afdruk maken met een andere computer en volgens de aanwijzingen proberen de svchost.exe terug te zetten...

freya
door freya - Apr 23, 2010 om 12:41
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=takla schreef op vrijdag 23 apr 2010, 12:25]freya hartelijk dank voor de vlugge reactie, maar die tweede computer moet helemaal gelijk zijn aan degene die gecrasd is. Het moet hetzelfde XP programma
zijn als die stuk is.

Nee hoor, dat hoeft echt niet. Je hebt die tweede computer alleen maar even nodig om die nieuwe update te downloaden. Zet deze dan op b.v. een USB-stick, start de 'probleemcomputer' in veilige modus en kopieer die update van de USB-stick naar b.v. je bureaublad.
Voor de zekerheid hier nog even de 'link' naar de website van McAfee met de uitleg:

[u]ALERT: 5958 DAT Update Issue[/u]

Freya

takla
door takla - Apr 23, 2010 om 12:41
25 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben zeer tevreden over dit antwoord maar hoe bereik je de veilige modus.
Ik ben wel al aardig op de hoogte, maar dit heb ik nooit begrepen. Graag hoe dat moet.
Groetjes takla

freya
door freya - Apr 23, 2010 om 12:47
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=takla schreef op vrijdag 23 apr 2010, 12:41]Ik ben zeer tevreden over dit antwoord maar hoe bereik je de veilige modus.
Ik ben wel al aardig op de hoogte, maar dit heb ik nooit begrepen. Graag hoe dat moet.
Groetjes takla

Dat staat ook gewoon in die beschrijving te lezen hoor.
Computer even opnieuw opstarten en bij het opstarten een paar keer op (F8) drukken tot er een menu verschijnt. Kies dan voor 'veilige modus' en start verder op.

Freya

NatureTravel
door NatureTravel - Apr 23, 2010 om 14:05
646 Antwoorden / 8 Vragen

Dat is redelijk voor de hand liggend, maar zo te zien is u dat prima gelukt.

bosbess
door bosbess - Apr 24, 2010 om 09:45
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ik had dus hetzelfde probleem. Alleen was mijn laptop niet gecrasht, maar na slaapstand kreeg ik geen internetverbinding meer. Ik moest dus iedere keer opnieuw opstarten om op internet te komen. Na een vraag in deze rubriek en verwijdering van McAfee was het probleem verholpen. Uiteraard heb ik McAfee op de hoogte gesteld, want ze vragen waarom je het verwijdert, maar je krijgt geen enkele reactie. Later zag ik ergens in een update-geschiedenis op m'n computer, dat hun laatste update bestond uit een of ander nieuw besturings-gebeuren. Nogal ingrijpend dus (lijkt me) voor m'n computer. Ik heb nu een ander (gratis) antivirusprogramma, want ik snap niet waarom ik zou betalen voor een programma, dat zonder waarschuwing iets ingrijpends installeert en waarbij op een melding niet eens wordt geantwoord. Mijn abonnement bij McAfee duurt nog bijna een jaar, maar dat kan me niet schelen. Gelukkig had ik nog niet lang geleden (met heel veel moeite) de automatische verlenging van het abonnement ongedaan kunnen maken. Ook dat hadden ze namelijk buiten mij om gewijzigd en ik moest telefonisch dreigen mijn abonnement op te zeggen (email is bijna onmogelijk), eer ze de automatische verlenging weer ongedaan maakten.

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2010 om 11:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

McAfee heeft gewoon niet goed z'n huiswerk gedaan. Ze hebben een update uitgegeven die niet getest is op Windows XP. Dat is best slordig te noemen. Echter dat is niet iets dat zou moeten bepalen of iets een betaald pakket is of niet. In elk bedrijf gaat er wel eens wat mis, dus ook bij McAfee. Los daarvan zijn er inderdaad redelijk wat alternatieve pakketten, zowel betaald als gratis, die een beter product zijn dan dat van McAfee. Mijn advies: kies een van die betere pakketten. Niet omdat McAfee nu 's aan de beurt was met een blooper, maar omdat er kwalitatief beter op de markt is.

bosbess
door bosbess - Apr 24, 2010 om 13:37
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dag Edwardus, ik heb niet XP maar Vista. Je hebt gelijk: betalen of niet heeft er niks mee te maken, maar als je al jaren betalende klant bent, mag je er toch op vertrouwen, dat ze enige service bieden. Dus als ik problemen meld (waar ze zelf om vragen), dan verwacht ik wel een reactie. Ook verwacht ik niet, dat ze buiten mij om de status van m'n abonnement wijzigen in automatische verlenging. Daar kwam ik bij toeval achter, doordat het bij iemand anders ook was gebeurd. En tenslotte verwacht je als betalende klant, dat de organisatie gemakkelijk toegankelijk is voor vragen en problemen. Ik hoop dat je begrijpt, dat de problemen met de laatste update voor mij de laatste druppel waren.

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2010 om 13:46
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor dat begrijp ik prima en ik hoop dat je inmiddels MSE ook al hebt vervangen door Avira of Avast of (betaald) G-Data of NOD32 want die komen telkens weer in de top 3 voor.

birdies
door birdies - Apr 24, 2010 om 13:47
6104 Antwoorden / 31 Vragen

..........Ik had dus hetzelfde probleem. Alleen was mijn laptop niet gecrasht.........

Dus niet hetzelfde probleem! Bovendien had jij al problemen voordat de foute update uitgebracht en verder zat deze fout alleen in de zakelijke versie van McAfee.

bosbess
door bosbess - Apr 24, 2010 om 20:20
354 Antwoorden / 40 Vragen

Dank voor laatste duwtje, Edwardus, ik had gewoon het eerste het beste AV-programma gekozen op www.gratissoftware.com. Heb daar nu nog een keer gekeken en vergeleken en uiteindelijk gekozen voor Avast.

bosbess
door bosbess - Apr 24, 2010 om 21:14
354 Antwoorden / 40 Vragen

Sorry, moet zijn: www.gratissoftware.nu.

takla
door takla - Apr 25, 2010 om 09:51
25 Antwoorden / 6 Vragen

hallo birdies,

Wou even nog zeggen dat het niet alleen de zakelijke versie was,
Groetjes Takla