di
door dijk1344 Jan 28, 2004 om 12:50
Computers & telefonie

Medion Service Center

Begin december (3-12-2003) heb ik mijn laptop voor een (garantie)reparatie opgestuurd naar Panningen
Drie weken later kreeg ik een laptop terug, met op de verpakking de zgn.'Delivery Note' met mijn naam en uitgevoerde reparatie. Het probleem was, het was niet mijn laptop was. Ik heb Medion en de eigenaar van de laptop direct in kennis gesteld. Na vele telefoontjes, naar Medion, van Medion, aangetekend schrijven, E-mailtjes, telefoontjes van eigenaar laptop die ik in huis had en v.v., werd de laptop bij mij omgeruild, dat was op 4-01-2004.
Toen ik op 6 januari tijd had om mijn laptop weer te installeren met mijn eigen programma's, merkte ik dat mijn notebook NIET was gerepareerd.
Ik heb Medion weer gebeld. Ze zouden hem zo spoedig mogelijk op laten halen én repareren.
Twee dagen later heeft', Base Logistics Veghel, de vervoerder van Medion, de laptop weer opgehaald. Donderdag 21 januari 2004 heb ik Medion opgebeld, maar ze hadden de laptop nog niet in bezit. Intussen heeft de vervoerder tot twee maal toe gebeld om mijn laptop op te halen, terwijl mijn laptop al was opgehaald door 'Base'. Ik heb base gebeld en kreeg te horen dat dit vaker voorkomt bij Medion.
De vele contacten die ik met Medion heb gehad, moet ik constateren ze niet consistent zijn in hun beweringen. Nogmaals de kwaliteit van de Lifetec-producten zijn over het algemeen zeer goed, dingen kunnen eenmaal kapot gaan, maar een goed product wordt slecht als er geen service meer wordt verleend.
Daarbij komt nog dat de service-lijn moeilijk bereikbaar is én erg duur. Een gewoon telefoonnummer van medion is: 077-3079545
Ik weer niet meer wat ik moet doen om mijn laptop gerepareerd in huis te krijgen.
Een ding weet is zeker. Ik koop geen Lifetec-pruducten meer bij de ALDI!!!

5499 5 Rapporteer

ja
door jacqy - Apr 16, 2004 om 12:32
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook (Medion) laptop gekocht bij Albert Heijn in september. Na 2 maanden ontstond er kortsluiting in adapter. Ben naar Albert Heijn terug gegaan maar die vertelden me dat, ik zelf contact op moest nemen met fabrikant. Heb naar Medion gebeld en na 20 minuten kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn. Kon de adapter gratis opsturen en zou zo snel mogelijk een nieuwe toegestuurd krijgen. Na een paar weken heb ik weer gebeld, wanneer ik een nieuwe zou krijgen. Dat konden ze me niet vertellen, zo snel mogelijk werd me gezegd. Ik zei dat ik nu niet met laptop kon werken, dat vonden ze heel vervelend. Zouden toch zo snel mogelijk opsturen? En weer steeds 20 minuten aan de telefoon wachten. Na precies 2 maanden weer gebeld, weer 20 minuten in de wacht gezet en heel onvriendelijk werd mij verteld, dat de adapter toegestuurd zou worden. En vervolgens werd de telefoon met een kanl erop gegegooid. Eindelijk na een week kreeg ik nieuwe adapter, zonder een excuusbrief. Koop ook nooit meer een product van Medion. Wat een slechte service. Dit is echt een kat in de zak kopen! En Albert Heijn doet z'n naam ook niet ten goede om deze producten te verkopen!!!

baco
door baco - Apr 16, 2004 om 12:32
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ervaring Medion Centre, sorry ik heb net zelf een Laptop van Medion (Aldi) gekocht en kwam voor een (achteraf) klein probleem te staan. De helpdesk vond ik met betrekking tot mijn probleem zeer kundig en vroegen mij ook terug te bellen indien het probleem niet opgelost was. Probleem was namelijk door Router leverancier ontstaan.

ja
door jackbuda - Aug 20, 2005 om 20:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook problemen met de adapter van de medion laptop.
Heb naar MSC panningen opgestuurd en kreeg daar een zeer vervelende gast aan de telefoon die me de adapter liet opsturen.
Na een week kreeg ik een andere adapter toegestuurd, die een te hoog voltage had, maar gelukkig waren ze de stroomkabel vergeten zodat ik hem even verder onderzocht heb.
Als ik hem had aangesloten was mijn laptop vermoedelijk kapot geweest. Verder klopte de verpakkings bon niet met de wat ze gestuurd hadden. Overigens vermelde de verpakkingsbon ook een verkeerde adapter. Weer de MSC gebeld, dit keer een iets geduldiger en aangenamer persoon, die niet erg verbaast klonk en mij verzocht het ding weer op te sturen.
Ik moet hem nog terugkrijgen maar ben reeds zelf aan hetkijken naar een nieuwe adapter maar dan van een beter merk.
Zag dat Acer de zelfde spanning nodig had dus effe zoeken waar je de adapter kunt krijgen. Maar zeker geen medion meer.

ja
door jacqy - Aug 20, 2005 om 21:02
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ondertussen is dit al m'n 3e adapter. Deze adapter die ik nu eindelijk heb, doet het nog steeds, maar durf hem niet te lang te gebruiken. Na de laatste keer dat ik hem had opgestuurd met stroomkabel, duurde het een week voordat ik een nieuwe had, maar zonder stroomkabel. De persoon die ik aan de telefoon had was redelijk aardig. Op de stroomkabel moest ik ook weer ca. 3 weken wachten. Onderstussen is mijn garantie bijna afgelopen en maar duimen, dat ie het blijft doen en de laptop natuurlijk ook. Die moest ik de 2e keer meesturen, omdat ze dachten dat laptop kapot was. Dat bleek niet het geval en kreeg hem redelijk snel weer terug, maar met ontbrekende schroeven en 2 schroeven die in het toetsenbord geschroefd waren, zodat een aantal toetsen onbruikbaar waren geworden. Gelukkig heb ik een kennis die het verholpen had. Ik durfde niet nog een keer MSC te bellen, anders was ik weer een aantal maanden laptoploos. Al met al heb ik mijn laptop 6 maanden niet kunnen gebruiken, maar garantie blijft doorlopen. Het is een goede leer geweest om NOOIT meer iets van Medion te kopen.

ri
door riena - Feb 22, 2006 om 22:25
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik koop dus ook nooit geen lifetec producten meer bij de aldi