gsm
door gsm Feb 20, 2012 om 12:56
Computers & telefonie

Met Opera browser tekst markeren bii Kassa

Bold regel 1
Bold regel 2
Bold regel 3
Bold regel 4
Bold regel 5

Wanneer ik Opera gebruik om op de website van Kassa een antwoord te geven of een vraag te stellen, dan is het gebruik van de knoppen voor Bold, Italic, link en link verwijderen een lastige zaak. De geselecteerde tekst komt niet overeen met het resultaat van de markering. De eerste regel werkt het nog. Elke volgende regel wordt de markering steeds een teken meer naar rechts verschoven.
Zie deze en bovenstaande regels, waar de woorden bold allemaal vetgedrukt hadden moeten zijn.

Het heeft denk ik te maken met de CR LF codes en hoe die door Opera en Kassa geïnterpreteerd of gebruikt worden. Met andere browsers is er geen probleem.

Vraag:
Weet iemand een oplossing om toch de Opera browser te kunnen gebruiken, of wordt Opera niet door de website kassa.vara.nl ondersteund?

737 16 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 20, 2012 om 13:00
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik test dit nu even en vreemd, Opera werkt dus bij mijn....

Ik tik dit dus dik en dun om en om.

tenormin
door tenormin - Feb 20, 2012 om 13:09
16829 Antwoorden / 108 Vragen

gsm, vreemd maar bij mij werkt het ook normaal.

akkefiet
door akkefiet - Feb 20, 2012 om 13:54
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dit lijkt me een javascript probleem in (jouw versie van) Opera

Mogelijk kan je hier iets mee:
Javacript debuggen in Opera

akkefiet
door akkefiet - Feb 20, 2012 om 14:40
1075 Antwoorden / 10 Vragen

... maar als Opera een bepaalde javascript functie net iets anders intepreteert zal je hierover waarschijnlijk geen debug informatie kunnen vinden.

Oudere versies van Opera hadden problemen met het kopieëren van geselecteerde tekst. Misschien is dit een vergelijkbaar probleempje.

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2012 om 17:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo gsm,

Probeer het eens met de nieuwste versie (11.61). Klik hier.

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 18:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 20 feb 2012, 13:09]gsm, vreemd maar bij mij werkt het ook normaal.
Op de eerste regel werkt het bij mij ook wel normaal.
Ik heb het nu getest op een Windows XP, Windows 7 en Windows Vista PC.
Opera gaat bij mij op alle PC's met de markeringen steeds de mist in vanaf regel 2.

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 18:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb de nieuwste Opera op elke PC staan.

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2012 om 19:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Test met Opera:

Bold regel 1
Bold regel 2
Bold regel 3
Bold regel 4
Beetje schuin

Als ik het zo bekijk is er niets vreemds aan de hand.

Maar .... dan klik ik wel EERST op B en typ dán pas Bold.

Als je eerst Bold typt, het woord markeert en dán op B klikt treedt dit vreemde verschijnsel wél op; dan verspringt alles zelfs.
Dus blijkbaar inderdaad een probleem met de kassasite!!
(Al weer eentje ontdekt!) ;-)
In het stukje hierboven is Bold en probleem gemarkeerd. (maar iets heel anders wordt dus dik afgedrukt)

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 19:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Bij mij gaat het op alle 4 computers Met Windows XP t/m Windows 7 fout en ik sta echt voor een raadsel waarom alleen de Opera browser de markeringen verschuift, maar bij anderen dus blijkbaar wel goed functioneert.
Ik druk wel op Enter om naar de volgende regel te gaan.
Ik zal het zo ook nog eens onder linux (Ubuntu) proberen.

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2012 om 19:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

Onze berichten kruisten elkaar.
Het probleem bestaat wél!!
Denk dat tot15karakters óók eerst op BH gedrukt heeft en dán pas het woord getypt.

Ben benieuwd.

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2012 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Correctie!!
BH = (natuurlijk) B

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 19:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 20 feb 2012, 19:08]Test met Opera:

Bold regel 1
Bold regel 2
Bold regel 3
Bold regel 4
Beetje schuin

Als ik het zo bekijk is er niets vreemds aan de hand.

Maar .... dan klik ik wel EERST op B en typ dán pas Bold.

Als je eerst Bold typt, het woord markeert en dán op B klikt treedt dit vreemde verschijnsel wél op; dan verspringt alles zelfs.
Dus blijkbaar inderdaad een probleem met de kassasite!!
(Al weer eentje ontdekt!) ;-)
In het stukje hierboven is Bold en probleem gemarkeerd. (maar iets heel anders wordt dus dik afgedrukt)

Met vr.gr.

Dus ben ik toch niet de enige!
Ik markeer altijd de woorden achteraf (met de muis selecteren en dan op de B van Bold drukken). Dat werkt goed met alle browsers, behalve Opera op de Kassa site. Onder het typen Bold invoeren gaat inderdaad ook met Opera wel goed bij mij. Maar dat is logisch, omdat Opera de markering niet verder naar rechts kan opschuiven dan het eind van de tekstregel.
Ik had op dit punt natuurlijk wat duidelijker moeten zijn met de vraag. Zo zie je maar hoe moeilijk het kan zijn om een vraag goed te stellen..

edrick3
door edrick3 - Feb 20, 2012 om 19:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm,

....Dus ben ik toch niet de enige!.....

Nee dus. Normaal gesproken doe ik het precies als jij: eerst typen, dan markeren en dan op B klikken.

Dus ... werk ik met Firefox op de kassasite.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 19:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nu nog de oplossing of instelling voor Opera, om dit te corrigeren....

Ik vrees dat het aan de Kassa site ligt of anders aan Opera. Ik zoek zelf ook nog wel verder, want Opera vind ik toch wel een super browser, Firefox trouwens ook!

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2012 om 19:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tenormin schreef op maandag 20 feb 2012, 13:09]gsm, vreemd maar bij mij werkt het ook normaal.

GSM heeft het over de browser Opera.

gsm
door gsm - Feb 20, 2012 om 21:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met Ubuntu hetzelfde verhaal. Eerder getypte tekst selecteren en dan markeren met Opera geeft verschoven resultaten, afhankelijk van het regelnummer in de tekst.