sweeterlake
door sweeterlake Jan 29, 2013 om 02:39
Computers & telefonie

MICROSOFT OFFICE 2013

MICROSOFT OFFICE 2013 start met ingang van vandaag (29 januari 2013).

Er is een testversie van 60 dagen beschikbaar:

http://microsoft-office-2013.nl.softonic.com/

Net als bij de versie van Office 2010 zijn nu ook de meest bekende versies beschikbaar, voor 1 pc & 1 gebruiker!

Edoch er is een uitgebreidste versie Office 365 voor 5 gebruikers en pc/laptop/mac & inclusief mobiel apparaat voor handen.

Voor Office 365 wordt het als een jaarabonnement aangeboden?!

Wat bij Office 2010 Thuisgebruik & Studenten nog een pakket voor 3 pc/laptop gold, is bij Office 2013 nog maar voor 1 pc/laptop of mac te gebruiken, of vergis ik mij?!

Wat is voor de consument het de geschiktste versie?

Wat gaan jullie van de nieuwste versie van Office 2013 vinden - discussies?

In ieder geval zal ik zeker de testversie gaan uit proberen.

3258 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2013 om 09:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Voor Office 365 wordt het als een jaarabonnement aangeboden?!......

Ja, dat is voor bedrijven.

Cookies
door Cookies - Jan 29, 2013 om 09:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

(Geen editfunctie, zucht) O, zie nu dat je als particulier ook een jaarabonnement op Office 365 kunt nemen à 99,- euro per jaar.

......Wat bij Office 2010 Thuisgebruik & Studenten nog een pakket voor 3 pc/laptop gold......

Licentie voor 1 pc kopen kon ook, dat heb ik namelijk.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 30, 2013 om 00:31
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 29 jan 2013, 09:47]......Voor Office 365 wordt het als een jaarabonnement aangeboden?!......

Ja, dat is voor bedrijven.

Office 365 Premium voor thuisgebruik, dus voor het hele gezin - € 99,00 per jaar bij Paradigit -
1 gebruiker voor 5 computers.

Wat is wijsheid: het kopen van de Office 365 met alle faciliteiten, alle upgrades, voor nu € 99,00 per jaar of toch die 1 licentie voor 1 gebruiker op 1 computer voor een vaste prijs?

Vanuit gaande dat Office 2013 gemiddeld 3 à 4 jaren meegaat - 2003, 2007, 2010 & 2013!

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2013 om 00:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik had mijn opmerking over 'voor bedrijven' al gecorrigeerd.

Office 365 is volgens mij 'in cloud' oftewel alles staat 'online'. Persoonlijk houd ik daar helemaal niet van.

Met Office 2013 is dat niet het geval. Dat dit programma maar 3-4 jaar mee gaat, is natuurlijk onzin. Zijn nu nog steeds mensen die met Office 2003 werken, dus 10 jaar verder.

ikbenik
door ikbenik - Jan 30, 2013 om 09:46
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 jan 2013, 00:53] Zijn nu nog steeds mensen die met Office 2003 werken, dus 10 jaar verder.
Ik ben daar één van.

En wel om de volgende reden:
Ik ben een nogal intensieve gebruiker, waarbij ik de icoontjes op de werkbalken totaal naar mijn gebruik heb aangepast.
Sinds Microsoft die vervloekte ribbon heeft geïntroduceerd, is dat niet meer mogelijk, of met de nieuwe pakketten zeer beperkt.

En dat betekent dat ik niet overstap.

Voor mij is die overstap namelijk een teruggang in plaats van vooruitgang.

Sommige beweren dan juist: "Je moet met de vooruitgang meegaan en je moet er gewoon aan wennen." Kan men mooi beweren, maar als ik nu in plaats van 300 icoontjes of meer zelf kan aanpassen (naargelang de werkzaamheden) terug moet vallen naar de vooringestelde ribbon waarbij icoontjes bijna niet aan zijn te passen en al helemaal niet met de hoeveelheid, is dat niet een vooruitgang.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 31, 2013 om 03:34
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=carola.83 schreef op woensdag 30 jan 2013, 00:53]Ik had mijn opmerking over 'voor bedrijven' al gecorrigeerd.

Office 365 is volgens mij 'in cloud' oftewel alles staat 'online'. Persoonlijk houd ik daar helemaal niet van.

Met Office 2013 is dat niet het geval. Dat dit programma maar 3-4 jaar mee gaat, is natuurlijk onzin. Zijn nu nog steeds mensen die met Office 2003 werken, dus 10 jaar verder.

De lijn van de voorgaande versies nemende, daar kwam mijn conclusie op uit dat het ca. 3 à 4 jaar meegaat tot een volgende versie.

Dat de gebruiksduur mogelijk wel 10 jaar meegaat met alle updates e.d., zie 2003 versie o.a.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2013 om 12:02
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De versie 2007 werkt voor uitstekent, waarom dan veranderen weer de kinder ziektes ellend.Als iet goed werkt zie ik het nut er niet van in.Niet eens om te proberen.

th
door thieu - Jan 31, 2013 om 15:01
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren een uitstekend alternatief dat mij helemaal niets kost.
http://www.libreoffice.org/.
Natuurlijk is het geen MS-Office dus hier en daar werkt het anders. Kwalitatief echter prima pakket dat niet voor MS-Office onderdoet.

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 31, 2013 om 23:13
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=thieu schreef op donderdag 31 jan 2013, 15:01]Ik gebruik al jaren een uitstekend alternatief dat mij helemaal niets kost.
http://www.libreoffice.org/.
Natuurlijk is het geen MS-Office dus hier en daar werkt het anders. Kwalitatief echter prima pakket dat niet voor MS-Office onderdoet.

Een goed alternatief dus! Doch hier gaat het om MS Office 2013!

sweeterlake
door sweeterlake - Jan 31, 2013 om 23:15
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 31 jan 2013, 12:02]De versie 2007 werkt voor uitstekent, waarom dan veranderen weer de kinder ziektes ellend.Als iet goed werkt zie ik het nut er niet van in.Niet eens om te proberen.

Als je weinig gebruik van de faciliteiten van Office 2007 maakt dan zou ik ook zeker niet veranderen.

th
door thieu - Feb 1, 2013 om 00:18
148 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:13]
Een goed alternatief dus! Doch hier gaat het om MS Office 2013!
Een MS-Office dat 99 euro per jaar kost ja. En ik geef een alternatief dat je niet slechts op 5 PC's mag installeren, maar op 100 als je wilt.

Verder is de door jou genoemde versie voor 99 euro per jaar een abonnement. Als je stopt met betalen stopt de software er ook mee. Heb je bij Libre office ook geen last van ;-)
http://webwereld.nl/nieuws/113227/office-gaat-op-slot-bij-be-indigen-abonnement.html

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 1, 2013 om 19:29
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=thieu schreef op vrijdag 1 feb 2013, 00:18][quote=sweeterlake schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:13]
Een goed alternatief dus! Doch hier gaat het om MS Office 2013!
Een MS-Office dat 99 euro per jaar kost ja. En ik geef een alternatief dat je niet slechts op 5 PC's mag installeren, maar op 100 als je wilt.

Verder is de door jou genoemde versie voor 99 euro per jaar een abonnement. Als je stopt met betalen stopt de software er ook mee. Heb je bij Libre office ook geen last van ;-)
http://webwereld.nl/nieuws/113227/office-gaat-op-slot-bij-be-indigen-abonnement.html

Maar blijft het jaarlijkse abonnement Office 365 wel voor € 99,00 per jaar beschikbaar? Welke garantie krijg je als consument dat het volgend ineens € 159,00 kost?!

ikbenik
door ikbenik - Feb 1, 2013 om 21:09
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sweeterlake schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:29]Maar blijft het jaarlijkse abonnement Office 365 wel voor € 99,00 per jaar beschikbaar?
Geen idee. Het kan maar zo veranderd worden.

[quote=sweeterlake schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:29]Welke garantie krijg je als consument dat het volgend ineens € 159,00 kost?!
Die krijg je niet. Dat is het vervelende.

ikbenik
door ikbenik - Feb 1, 2013 om 21:11
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=thieu schreef op vrijdag 1 feb 2013, 00:18][quote=sweeterlake schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:13]
Een goed alternatief dus! Doch hier gaat het om MS Office 2013!
Een MS-Office dat 99 euro per jaar kost ja. En ik geef een alternatief dat je niet slechts op 5 PC's mag installeren, maar op 100 als je wilt.

Verder is de door jou genoemde versie voor 99 euro per jaar een abonnement. Als je stopt met betalen stopt de software er ook mee. Heb je bij Libre office ook geen last van ;-)
http://webwereld.nl/nieuws/113227/office-gaat-op-slot-bij-be-indigen-abonnement.html
Het nadeel van de concurrenten van MS is dat die pakketten niet de volledige functionaliteiten bezitten.

Ik werk veel met Powerpoint en ook heel veel met diens animaties. Geen enkele pakket van de concurrentie biedt hetzelfde als MS Powerpoint. Dus heeft voor mij overstappen totaal geen zin.

th
door thieu - Feb 1, 2013 om 22:14
148 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ikbenik schreef op vrijdag 1 feb 2013, 21:11]...niet de volledige functionaliteiten bezitten.

Ik werk veel met Powerpoint en ook heel veel met diens animaties...
Inderdaad, het aantal functies dat met name Powerpoint biedt is groter als wat Libre Office kan bieden, zéker als je dat soort speciale functies gebruikt.

99 procent van de gebruikers echter heeft aan de standaard functionaliteit van impress (de powerpoint van LibreOffice) ruimschoots voldoende.
Het gaat wel ver om dan voor het hele pakket te stellen dat het niet de volledige functionaliteiten bezit.

Ik vind met name de Writer van Libre Office béter als Word (dat ik altijd een drama heb gevonden) terwijl ik Calc (de "Excel") gelijkwaardig vind en over het algemeen wat handiger vind werken.
Impress (de powerpoint) gebruik ik niet zo veel.

Overigens is voor presentaties tegenwoordig Presi erg hot :-)
Ik moet zeggen dat ik daar hele mooie dingen van heb gezien.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 2, 2013 om 18:08
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Kan iemand het adres van Microsoft geven.

Dit flut pakket wat gratis geprobeerd kan worden werkt niet op mijn Linux Ubuntu 12.04.

Toch maar weer de Libris blijven gebruiken.

th
door thieu - Feb 2, 2013 om 18:12
148 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft Nederland:
Microsoft B.V.
Evert van de Beekstraat 354
1118 CZ Schiphol
Tel.: +31 (0)20 5001500
Kvk-nummer: 34061536

Het is overigens Libre Office of OpenOffice.org

sweeterlake
door sweeterlake - Feb 3, 2013 om 00:05
468 Antwoorden / 16 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zaterdag 2 feb 2013, 18:08]Kan iemand het adres van Microsoft geven.

Dit flut pakket wat gratis geprobeerd kan worden werkt niet op mijn Linux Ubuntu 12.04.

Toch maar weer de Libris blijven gebruiken.

Wat werkte(n) dan niet? Kan het niet in combinatie met uw Linux Ubuntu 12.04?!