sweeterlake
door sweeterlake Feb 9, 2013 om 09:28
Computers & telefonie

"MIJN KPN" inloggen op Mijn KPN ?!

Het inloggen op "MIJN KPN" lukt sinds begin deze week niet meer.

Eergisternacht 's nachts, 02:50 uur, met de Helpdesk van KPN, gratis 0800 0402, gebeld. Kreeg eerst te horen 'Al onze medewerkers zijn in gesprek, een ongeblik geduld alstublieft...muziekje... al onze mederwekers zijn nog in gesprek...ca. 5 minuten lang!

De medewerkster vroeg naar mijn inlognaam en wachtwoord - daarna gelijk gewijzigd - om vanuit haar positie te kijken wat er aan de hand was. Zij kreeg op haar scherm dat er een technische fout was.

Die technische fout is blijkbaar nog niet opgelost, kan nog steeds niet, ook op mijn desktop niet, inloggen.

Zijn er meer mensen die last hebben van het inloggen op Mijn KPN?!

Weet iemand een truc dan wel een oplossing om Mijn KPN weer te (her)activeren?

9867 32 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zaterdag 9 feb 2013, 10:32:
Overigens, gebruik je wel de juiste gebruikersnaam? Een tijdje geleden heeft KPN de gebruikersnamen aangepast en staat er nu 'kpn.' vóór je gebruikersnaam. Dus als je gebruikersnaam 'pjansen' was, dan is dat nu 'kpn.pjansen'.

En dat zou die helpdeskmedewerkster niet weten op het moment dat ze er naar vraagt. Goed, het was wel laat, maar die zal gewoon nachtdienst gehad hebben.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sweeterlake,

Geen problemen hier met inloggen op 'MijnKPN'....

En wáár gaat het precies mis? wordt de gebruikersnaam niet geaccepteerd of wordt aangegeven dat het wachtwoord niet juist is?

Overigens, gebruik je wel de juiste gebruikersnaam? Een tijdje geleden heeft KPN de gebruikersnamen aangepast en staat er nu 'kpn.' vóór je gebruikersnaam. Dus als je gebruikersnaam 'pjansen' was, dan is dat nu 'kpn.pjansen'.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zaterdag 9 feb 2013, 10:32: Hallo sweeterlake,

Geen problemen hier met inloggen op 'MijnKPN'....

En wáár gaat het precies mis? wordt de gebruikersnaam niet geaccepteerd of wordt aangegeven dat het wachtwoord niet juist is?

Overigens, gebruik je wel de juiste gebruikersnaam? Een tijdje geleden heeft KPN de gebruikersnamen aangepast en staat er nu 'kpn.' vóór je gebruikersnaam. Dus als je gebruikersnaam 'pjansen' was, dan is dat nu 'kpn.pjansen'.

m.vr.gr. Freya

Hoi Freya, bedankt voor je snelle reactie in dezen.

Mijn inlognaam begint (of begon) met zi2... ! Meest rechtse kolom (internet etc.)! Even op een nieuwe pagina uitgeprobeerd met inlognaam: kpn.zi2... en het geldend wachtwoord: geen resultaat!

Bovenin gebeurt er niets, draait niet rond, als ik het blauwe rechthoekje met inloggen enkel noch dubbelklik doe.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 11:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan soms wel en soms niet inloggen en kan ook niet steeds bij mijn rekeningoverzicht, af en toe komt de melding van een storing en later weer proberen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 11:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sweeterlake:

Wellicht is er dan toch een technische storing, aangezien aurora1 er blijkbaar ook wel eens last van heeft. Een bepaalde regio misschien?

Maar ik zou het toch ook nog eens via een andere computer en andere internetverbinding proberen.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zaterdag 9 feb 2013, 11:54: @sweeterlake:

Wellicht is er dan toch een technische storing, aangezien aurora1 er blijkbaar ook wel eens last van heeft. Een bepaalde regio misschien?

Maar ik zou het toch ook nog eens via een andere computer en andere internetverbinding proberen.

Freya

Krijg nu na veel aandringen een melding: 'KPN.com is tijdelijk in onderhoud. Onze excuses voor het ongemak.' De helpdesk is ook al overbelast: 'het duurt langer dan dat u van ons gewend bent'.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je het met IE8 of IE9 doet, daarover staat op de site dat die niet werken. Ik hoef overigens geen kpn voor de gebruikersnaam te tikken. Ik gebruik FF en heb Java ingeschakeld anders werkt het niet.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2013 om 12:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

aurora1 schreef op zaterdag 9 feb 2013, 11:53: Als je het met IE8 of IE9 doet, daarover staat op de site dat die niet werken. Ik hoef overigens geen kpn voor de gebruikersnaam te tikken. Ik gebruik FF en heb Java ingeschakeld anders werkt het niet.

Laptop IE10! Java is ingeschakeld. Op desktop nog met Javascript de browser IE9 en dat werkte tot voor kort nog - week geleden.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb op internet inmiddels ook gelezen dat het bij deze en gene niet werkt. Even geduld hebben dus of proberen wat Freya voorstelt.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sweeterlake:

Als het op dit moment echt belangrijk is dat je toegang hebt tot 'MijnKPN' en je hebt een smartphone, dan zou je het eens via het mobiele netwerk kunnen proberen.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Freya

Sinds begin november 2012 KPN, maar er is geen wijziging gedaan door KPN wat betreft de inlognaam, dus geen KPN erbij of ervoor.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo sweeterlake,

Wellicht een overbodige vraag, maar ..... staat je browser cookies toe?

Van de site van KPN:
Als u MijnKPN niet kunt openen dan kan dit veroorzaakt worden door een instelling in uw browser. Wanneer uw browser geen cookies toestaat kan kpn.com niet geopend worden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op zaterdag 9 feb 2013, 12:30: @Freya

Sinds begin november 2012 KPN, maar er is geen wijziging gedaan door KPN wat betreft de inlognaam, dus geen KPN erbij of ervoor.

Blijkbaar geldt het dus niet voor iedereen. Ik weet ook niet wat de reden is waarom deze wijziging bij bepaalde groepen wel is doorgevoerd.
Ik gebruik 'MijnKPN' al een paar jaar en in het verleden logde ik in met 'naam' en op gegeven moment kreeg ik bericht van KPN dat ik moest inloggen met 'kpn.naam'. Ik ging er vanuit dat dit voor iedereen hetzelfde was, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

Freya

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 9 feb 2013, 12:30: Hallo sweeterlake,

Wellicht een overbodige vraag, maar ..... staat je browser cookies toe?

Van de site van KPN:
Als u MijnKPN niet kunt openen dan kan dit veroorzaakt worden door een instelling in uw browser. Wanneer uw browser geen cookies toestaat kan kpn.com niet geopend worden.

Met vr.gr.

Sta de 'cookies' wel toe!

Komt regelmatig weer terug dat er om 'cookies' toestemming wordt gevraagd. De laatste week wat minder gelukkig.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op zaterdag 9 feb 2013, 12:11: @sweeterlake:

Als het op dit moment echt belangrijk is dat je toegang hebt tot 'MijnKPN' en je hebt een smartphone, dan zou je het eens via het mobiele netwerk kunnen proberen.

Freya

Helaas geen smartphone!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 04:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 9 feb 2013, 12:30: Hallo sweeterlake,

Wellicht een overbodige vraag, maar ..... staat je browser cookies toe?

Van de site van KPN:
Als u MijnKPN niet kunt openen dan kan dit veroorzaakt worden door een instelling in uw browser. Wanneer uw browser geen cookies toestaat kan kpn.com niet geopend worden.

Met vr.gr.

"Antwoord

U kunt kpn.com het best bekijken met Internet Explorer 7.0 of 8.0 of Mozilla Firefox 3.6.

Als u een andere browser gebruikt, worden sommige pagina's mogelijk niet correct weergegeven of werken sommige functies niet. Enkele formulieren op kpn.com kunnen niet getoond worden in Safari, Chrome en Opera. Ook kunt u met Mozilla Firefox 4.0 en hoger problemen ondervinden bij het registreren voor MijnKPN."

Helaas, het geprobeerd, de privacy zelfs op het laagste niveau gezet 'alle cookies accepteren'!

Het blauwe balkje met inloggen geeft geen sjoechem, onbeweeglijk!

Het heeft gewerkt onder IE10!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sweeterlake,

.....Het heeft gewerkt onder IE10! .....
Mooi zo,.
Kun je dus weer inloggen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 10:30: @sweeterlake,

.....Het heeft gewerkt onder IE10! .....
Mooi zo,.
Kun je dus weer inloggen.

Met vr.gr.

Neen! Nog niet mogelijk, zo net nog geprobeerd.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 12:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 10:41:
sweeterlake schreef op zondag 10 feb 2013, 03:37:

Sta de 'cookies' wel toe!

Komt regelmatig weer terug dat er om 'cookies' toestemming wordt gevraagd. De laatste week wat minder gelukkig.

Dat zijn 2 verschillende zaken!
1. Het gaat om de instellingen van de browser.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op de tab Privacy en verplaats onder Instellingen de schuifregelaar naar boven om alle cookies te blokkeren of naar beneden om alle cookies toe te staan. Klik vervolgens op OK.

2. Het gaat om toestemming geven aan een bepaalde website.

Op dinsdag 5 juni 2012 is de zogenaamde ‘cookiewet’ ingegaan. Dit komt er in hoofdlijnen op neer website eigenaren de bezoekers dienen te informeren over het gebruik van cookies en andere trackingsmethoden.

Met vr.gr.

Met IE10 gaat het wel wat anders Windows8!

De voorgestelde wijze van de privacy heb ik ook al doorgenomen zonder resultaat.
Zelfs het symbool comptabiliteitsprobleem aangeklikt en weer teruggezet.

Ga de helpdesk zo meteen maar weer eens bellen.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met vreugde kan ik mededelen dat het probleem is opgelost, mede door de helpdeskmedewerkster KPN!

Gebruikte eerst het adres: http://www.kpn.com/prive/mijnkpn/inloggen.htm#

Het juiste adres om in te loggen is: https://csc.maranello.planet.nl/CSC/Login.aspx Inloggen mijn KPN!

Sluit bij deze de topic!

ve
door verwijderd - Feb 10, 2013 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@edrick

Via uw link is niet in te loggen, op dit moment kan ik ook niet gewoon via Mijn Kpn inloggen, wel via de link van Sweeterlake.

Er is dus blijkbaar weer een probleem.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 03:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien helpt het als je IE reset, of een andere browser proberen?

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 03:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

*ik kon ook niet inloggen

*het wachtwoord werd niet meer geaccepteerd

*procedure wachtwoord vergeten gestart

*binnen die procedure cookie-ellende toesgestaan

*nieuw wachtwoord aangemaakt

*ik kan weer inloggen

*pakweg 5 minuten werk

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 03:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sweeterlake,

Mooi dat je - via die site - weer kunt inloggen, maar eerlijk gezegd is dat m.i. toch niet de juiste weg.
Je zou gewoon via de site van KPN moeten kunnen inloggen, oftewel op deze site!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 03:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zondag 10 feb 2013, 14:34: @sweeterlake,

Mooi dat je - via die site - weer kunt inloggen, maar eerlijk gezegd is dat m.i. toch niet de juiste weg.
Je zou gewoon via de site van KPN moeten kunnen inloggen, oftewel op deze site!

Met vr.gr.

Met de voorgestelde link lukte het tot gistermiddag totaal niet, dat lukte nu dus wel weer.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoeven geprobeerd in te loggen op mijn KPN. Geen probleem.

ve
door verwijderd - Feb 11, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

sweeterlake schreef op zondag 10 feb 2013, 03:37:

Sta de 'cookies' wel toe!

Komt regelmatig weer terug dat er om 'cookies' toestemming wordt gevraagd. De laatste week wat minder gelukkig.

Dat zijn 2 verschillende zaken!
1. Het gaat om de instellingen van de browser.

Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.

Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.

Klik op de tab Privacy en verplaats onder Instellingen de schuifregelaar naar boven om alle cookies te blokkeren of naar beneden om alle cookies toe te staan. Klik vervolgens op OK.

2. Het gaat om toestemming geven aan een bepaalde website.

Op dinsdag 5 juni 2012 is de zogenaamde ‘cookiewet’ ingegaan. Dit komt er in hoofdlijnen op neer website eigenaren de bezoekers dienen te informeren over het gebruik van cookies en andere trackingsmethoden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Feb 18, 2013 om 22:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vanavond kpn gebeld, want ik kon van de ene op de andere dag niet meer inloggen. Ook de email werkt niet meer. Dit kwam omdat we waren over gestapt op glasvezel. We hebben hier nooit bericht van gehad, maar we hebben een andere. Over 3 dagen was het rond vertlde ze.Het zak mij benieuwen. Gr Kanty.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 15:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

goede middag
sinds begin februari kan ik niet meer inloggen voor 2 mobiele abonnementen. alles al gewijzigd en contact gehad met meerdere personen bij kpn. als de laatste reactie is :"binnen enkele dagen hebben we de problemen opgelost". had ik geen maand verwacht. ook nu worden de problemen nog gemeld op de site. KPN webcare reageert al helemaal niet meer. ben benieuwd naar de oplossing.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen problemen met het inloggen op Mijn Kpn.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kanty,

Kun je al weer inloggen?

@rudyw,

heb je het hier al eens geprobeerd?

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 3, 2013 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

*inloggen lukt sinds 1 februari 2013 sporadisch wel en vrijwel altijd niet

*dat heeft niets te maken met een systeemfout maar alles te maken met het beleid van dit bedrijf

*sowieso kun je dan je belverbruik niet in de gaten houden en dat is precies de bedoeling

*als klanten hun verbruik niet kunnen inzien, is dat goed voor het bedrijf omdat de klant meer belt

*de inkomsten/verdiensten van het bedrijf zullen daardoor navenant stijgen

*kortom: dit is geen systeemfout waar al 2 maanden aan gewerkt wordt, maar bewust bedrijfsbeleid

*alle andere grote providers hebben deze ******** truc ook al uitgehaald