Ik heb op 13 juli online een notebook ter waarde van €299,00 van de Mediamarkt aangeschaft. Na ongeveer twee weken begonnen de problemen; vensters lieten zich niet verkleinen of vergroten, het aan en afmelden ging erg moeizaam en ook het scrollen lukte alleen nog maar met de geluid toetsjes. Ik heb toen mijn notebook naar het filiaal van de Mediamarkt gebracht en verteld over mijn klachten. Er werd mij toen verteld dat mijn notebook naar de fabrikant (Acer) gestuurd zou worden voor reparatie. Ik heb echter geen vertrouwen meer in Acer en wil mijn geld terug. Heb ik daar recht op?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Hartelijk dank voor je snelle reactie en de url. Een kennis van mij die als monteur voor Ziggo werkt heeft mijn notebook onderzocht en gezegd dat het een waardeloos ding is. Iets dat ik van harte onderschrijf. Trouwens, ik heb die link ge-opend en een voorbeeld brief gedownload maar mijn smartphone wil of kan hem helaas niet openen.
Klinkt als een software probleem. Je zou niet zo snel problemen moeten ervaren met een nieuwe notebook maar gezien de prijs kun je in ieder geval geen topsysteem verwachten. Geld terug hoef je niet te verwachten en mediamarkt mag proberen de notebook te repareren.
U heeft bij een stenenwinkel niet zomaar zondermeer recht op geld retour bij een storing, zoals eerder geschreven is. Los van alles, iedereen kan zeggen dat merk "ZXCV" dat het een waardeloos ding is/vindt, ik vind "appels" zeker niet lekker. Zo heb je tig smaken.
[quote=alfaromeo164 schreef op maandag 14 sep 2015, 14:20]Klinkt als een software probleem. Je zou niet zo snel problemen moeten ervaren met een nieuwe notebook maar gezien de prijs kun je in ieder geval geen topsysteem verwachten. Geld terug hoef je niet te verwachten en mediamarkt mag proberen de notebook te repareren.
[quote=mahadma schreef op maandag 14 sep 2015, 14:26]U heeft bij een stenenwinkel niet zomaar zondermeer recht op geld retour bij een storing, zoals eerder geschreven is. Los van alles, iedereen kan zeggen dat merk "ZXCV" dat het een waardeloos ding is/vindt, ik vind "appels" zeker niet lekker. Zo heb je tig smaken.
Beste mahadma,
Bedankt voor je antwoord al begrijp ik niet hoe deze mij kan helpen.
Je moet gewoon zoals anderen ook zeggen met de pc naar de verkoper gaan en het ding laten herstellen onder garantie, maar het kan evengoed zijn dat er een software fout is (of is ontstaan door uw (mogelijk) ondeskundig gebruik. Door de foute toetsen combi's voor functies zou uw toetsenbord weleens op het verkeerde land hebben kunnen gestaan. En iedereen heeft zijn/haar voorkeur qua merk, maar al had ik geld voor appels, die zijn mij weer veel te slecht qua storing en een prut garantie systeem. Maar dàt is weer mijn mening.
Recht op een nieuw product! zowiezo niet. Herstel indien hardware matig dan weer wel. Echter zo te lezen is er een fout in de software van de laptop. Software valt niet onder enige vorm van garantie want bij juist gebruik van die software ontstaan deze fouten niet eens. En dan nog als een Ziggo monteur uw laptop bagger vindt is dat zijn mening en zegt niets over de kwaliteit van de laptop. Grappig is wel dat software problemen 99 van de 100 keer door de gebruiker zelf veroorzaakt worden en niet aan het het geïnstalleerde besturingsprogramma te wijten zijn.
Bij de Mediamarkt in mijn woonplaats is het bij de servicebalie mogelijk om - al dan niet tegen een redelijke betaling - hulp en uitleg te krijgen van een deskundige. Problemen met m 'n daar gekochte laptop zijn er tweemaal verholpen (in dit geval gratis). Kan dit bij de door TS bedoelde Mediamarkt niet?
[quote=digioma schreef op maandag 14 sep 2015, 15:07]Bij de Mediamarkt in mijn woonplaats is het bij de servicebalie mogelijk om - al dan niet tegen een redelijke betaling - hulp en uitleg te krijgen van een deskundige. Problemen met m 'n daar gekochte laptop zijn er tweemaal verholpen (in dit geval gratis). Kan dit bij de door TS bedoelde Mediamarkt niet?i
Beste digioma,
Geen idee of dat bij "mijn" filiaal kan. Ik heb er niet om verzocht.
Aan de anderen hierboven die suggereren dat ik als gebruiker misschien software problemen heb veroorzaakt; ik heb alleen maar Windows 10 en CCleaner gedownload. Afgezien daarvan heb ik alleen maar gesurfd.
Aan de anderen hierboven die suggereren dat ik als gebruiker misschien software problemen heb veroorzaakt; ik heb alleen maar Windows 10 en CCleaner gedownload. Afgezien daarvan heb ik alleen maar gesurfd.
Één verkeerde toets of één verkeerde toetsen combinatie op een fout moment kàn al voor een fout(je) zorgen.
Mij lijkt het ook meer een softwareprobleem. U had trouwens W10 gratis in de winkel erop kunnen laten zetten: klik hier. Als u de laptop terug krijgt met de vorige besturing kunt u dat alsnog laten doen als die aanbieding dan nog geldt. Voor een volgende keer is het misschien handig om eerst op een forum de problemen voor te leggen.
U heeft alleen recht op ontbinding van de overeenkomst als er iets mis is met het apparaat en dat is niet te verhelpen door een reparatie van de laptop of door een vervanger. Zoals het er nu naar uitziet is het een software probleem, maar dat zal wel blijken als hij van Acer terugkomt.
Ik heb zelf ook die Acer gekocht en hij loopt als een zonnetje. Kan er prima mee uit de voeten. Hij typt ook heerlijk. Het is dus niet altijd bagger met die laptop. Wel heb ik er nog W8.1 op staan en ik wacht rustig af totdat alle kinderziektes uit W10 zijn gehaald.
[quote=1marja1 schreef op maandag 14 sep 2015, 15:33]
Aan de anderen hierboven die suggereren dat ik als gebruiker misschien software problemen heb veroorzaakt; ik heb alleen maar Windows 10 en CCleaner gedownload. Afgezien daarvan heb ik alleen maar gesurfd.
Met vriendelijke groet, Marja
Alleen maar Win 10 gedownload? Daar kan al het nodige bij mis gaan. Tijdens het surfen kan veel bagger worden binnen gehaald.
Ik blijf vermoeden dat het een fout door gebruiker is.
Als ik zo uw klachten lees, lijkt het me o.a. een probleem met de touchpad. Heeft u er ook nog een muis aan hangen? Ik zelf werk eigenlijk nooit met de touchpad, dat vind ik zo'n onhandig gedoe en altijd met een muis. Zoek anders ook nog even de handleiding op, daar staat ook hoe je de touchpad moet gebruiken. klik HIER Maar misschien is er echt iets mis met de touchpad.
Als u wel met een muis werkt,dan zou u ook nog een andere muis kunnen proberen. Ik heb zelf ook eens een muis gehad die het slecht deed.
[quote=1marja1 schreef op maandag 14 sep 2015, 14:32]Beste macwouter,
Nee, ik heb deze: Acer Aspire ES1-512-C162
Met vriendelijke groet, Marja
Dat is gewoon een niet al te snelle laptop. Maar desondanks zouden de beschreven problemen zich niet mogen voordoen, echter je zal MM de kans moeten geven het probleem te herstellen. Zoals velen denk ik echter ook eerder dat het een softwarematig probleem is dan een werkelijk defect.
[quote=zoekster schreef op maandag 14 sep 2015, 17:09]Als ik zo uw klachten lees, lijkt het me o.a. een probleem met de touchpad. Heeft u er ook nog een muis aan hangen? Ik zelf werk eigenlijk nooit met de touchpad, dat vind ik zo'n onhandig gedoe en altijd met een muis. Zoek anders ook nog even de handleiding op, daar staat ook hoe je de touchpad moet gebruiken. klik HIER Maar misschien is er echt iets mis met de touchpad.
Als u wel met een muis werkt,dan zou u ook nog een andere muis kunnen proberen. Ik heb zelf ook eens een muis gehad die het slecht deed.
Beste zoekster,
Dit is al mijn derde notebook/laptop dus ik ben wel gewend aan het werken met een touchpad. Het enige verschil tussen deze en mijn twee vorige is dat die twee tweedehands waren en mijn huidige gloednieuw is.
Zijn de problemen inderdaad begonnen met de overgang naar Windows 10? Qua tijd, twee weken na 13/7, zou dat ongeveer kunnen kloppen mits er direct is overgeschakeld naar W10.
[quote=diumenge schreef op maandag 14 sep 2015, 17:54][quote=1marja1 schreef op maandag 14 sep 2015, 14:32]Beste macwouter,
Nee, ik heb deze: Acer Aspire ES1-512-C162
Met vriendelijke groet, Marja
Dat is gewoon een niet al te snelle laptop. Maar desondanks zouden de beschreven problemen zich niet mogen voordoen, echter je zal MM de kans moeten geven het probleem te herstellen. Zoals velen denk ik echter ook eerder dat het een softwarematig probleem is dan een werkelijk defect.
Beste diumenge,
Hartelijk dank voor de link naar de website van de Consumentenbond. Ik ben er zelf ook al achter dat het een "hele trage" laptop is ;)
Deze laptop is geleverd met Windows 8.1. Bij het upgraden is er vast iets fout gegaan dus laat de MediaMarkt of Acer de laptop weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen en blijf een poosje weg bij Windows 10.
Het is al jqare3n zo dat een acer product niet zo goed, ik heb daar zelf geen leuke herrinneringen aan dus nooit meer zo'n apparaaty met die naam aan geschaft. Zoek maar op internet naar deze naam.
[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 00:08]Het is al jqare3n zo dat een acer product niet zo goed, ik heb daar zelf geen leuke herrinneringen aan dus nooit meer zo'n apparaaty met die naam aan geschaft. Zoek maar op internet naar deze naam.
Kan ik zeker beamen met één van mijn laptop destijds.
[quote=macwouter schreef op maandag 14 sep 2015, 23:11]Deze laptop is geleverd met Windows 8.1. Bij het upgraden is er vast iets fout gegaan dus laat de MediaMarkt of Acer de laptop weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen en blijf een poosje weg bij Windows 10.
Als het operatingsysteem w10 is dan is herstel van de vorige versie w8.1 mogelijk zonder al te veel rompslomp, via startmenu.
Dat is ook zo maar die windows 10 van de TS is van patje af dus zal het niet eenvoudig zijn.
Off-topic...... Mijn Acer van 2007 is een maand geleden stuk gegaan. Gekocht bij Its toen nog met XP en later met Windows 7. Heb er veel plezier van gehad.
Beste Marja Je zou zelf eens een herstel kunnen doen door een aantal keer tijdens het opstarten Alt en F10 een aantal keer achter elkaar in te toetsen (dus Alt F10 / Alt F10) tot dat het herstelscherm naar voren komt.
[quote=riesenbeck schreef op dinsdag 15 sep 2015, 09:40]Beste Marja Je zou zelf eens een herstel kunnen doen door een aantal keer tijdens het opstarten Alt en F10 een aantal keer achter elkaar in te toetsen (dus Alt F10 / Alt F10) tot dat het herstelscherm naar voren komt.
Beste riesenbeck,
Bedankt voor de tip. Ik zal dat zeker proberen als ik het weer terug heb.
[quote]ik heb CCleaner juist gedownload in de hoop dat hij mijn notebook zou opschonen :) Dat heeft CCleaner dan uitermate goed gedaan want dat programma brengt wijzigingen in het besturingssysteem aan die niet meer te herstellen zijn. Maar toch eerst afwachten wat Acer er mee gaat doen, als het alleen terugzetten naar fabrieksinstellingen betreft kan het maarzo zijn dat er geen kosten in rekening gebracht worden.
[quote=ron530 schreef op dinsdag 15 sep 2015, 11:21][quote]ik heb CCleaner juist gedownload in de hoop dat hij mijn notebook zou opschonen :) Dat heeft CCleaner dan uitermate goed gedaan want dat programma brengt wijzigingen in het besturingssysteem aan die niet meer te herstellen zijn. Maar toch eerst afwachten wat Acer er mee gaat doen, als het alleen terugzetten naar fabrieksinstellingen betreft kan het maarzo zijn dat er geen kosten in rekening gebracht worden.
Beste ron530,
Het niet goed werken van mijn notebook was juist de reden van het downloaden van CCleaner.
Online gekocht? dan heeft u tot twee weken na ontvangst recht om het terug te sturen. Maar denkelijk is de laptop pas na die tijd problemen gaan geven of gebeurt dat mij nou alleen?. Wat u echter moet doen is de bon waar de datum opstaat wanneer u de laptop voor reparatie heeft ingeleverd en de datum dat u de laptop heeft terug gekregen goed bewaren. In tegen stelling wat de meesten denken geld de periode dat u geen gebruik heeft kunnen maken als verlenging van uw garantie. Is de laptop 14 dagen weg? dan heeft u recht op 14 dagen extra garantie en Acer kennende zal de laptop wel een hele tijd weg zijn. Wel is het zo dat u Acer 3 x de kans moet geven om de laptop in orde te maken, lukt dat niet dan kunt u de koop ontbinden.
Op het gevaar af dat een dergelijk antwoord inmiddels al is gegeven:
Voor de volstrekt goede orde geldt dat Mediamarkt hier geheel volgens de wettelijke regels (consumentenwetgeving) heeft gehandeld door het apparaat terug te nemen en ter reparatie op te zenden. Eerst als reparatie niet kan plaats vinden resp. onmogelijk is dient mediamarkt u een gelijkwaardig nieuw apparaat aan te bieden. Dat u geen vertrouwen heeft in Acer is niet meer en minder een kwestie van u zelf.
quote van audb@ Wel is het zo dat u Acer 3 x de kans moet geven om de laptop in orde te maken, lukt dat niet dan kunt u de koop ontbinden.
Dit is pertinent onjuist: de verantwoordelijkheid ligt bij de verkoper en dus bij Mediamarkt! Zie BW art: 7.17 en verder!
Die monteur van Ziggo moet zich alleen maar bemoeien met Ziggo,en niet.met computers.Allereerst is die Acer echt geen bagger,maar je kan natuurlijk niet een topper verwachten voor die prijs.U heeft gewoon pech,u moet media markt wel de kans geven om te repareren/om te ruilen.Toevallig heb ik ook een Acer in gebruik al ruim een jaar en koste 268 € en bevalt goed.En er zit nu ook W 10 op.
nee je heb geen recht op geld terug , zij willen hem repareren !!!! maar heb je zelf niet een klien beetje verstand van computers want dit wat jij nu heb is echt geen groot probleem dat kan je zelf wel oplossen ????
[quote=labren schreef op zaterdag 3 okt 2015, 21:51]nee je heb geen recht op geld terug , zij willen hem repareren !!!! maar heb je zelf niet een klien beetje verstand van computers want dit wat jij nu heb is echt geen groot probleem dat kan je zelf wel oplossen ????
Sedert 16 september hebben we niets meer van 1marja1 gehoord. labren@ waarom dan deze zeer onaardige 'kat' resp. 'vreemd' persoonlijk verwijt. Iemand vraagt om raad en dan mag een normaal antwoord worden verwacht volgens de regels van deze site.
Hierbij wil ik u hartelijk danken voor het meedenken en de suggesties. Ik heb mijn notebook inmiddels weer terug en Acer heeft het moedebord en de.muis vervangen. Het ding is nog steeds ontzettend traag maar ik kan het nu wel zonder al teveel frustraties gebruiken.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer