snowgirl
door snowgirl Dec 7, 2015 om 14:59
Computers & telefonie

Mijn zoon wil op zijn kamer tv en internet, kpn is minimaal,wat kan ik doen

wij hebben kpn en beneden is deze verbinding voldoende, maar op 1ste verdieping valt de verbinding voor internet snel weg, wat kan ik het beste doen om optimaal verbinding te krijgen voor internet en tv. wij hebben helaas geen loze leidingen en kunnen dus niet even een draadje doortrekken... wat zijn jullie bevindingen ideeen en optie,s :)

12873 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 7, 2015 om 15:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER eens, dat is in elk geval een oplossing voor WiFi.

eclipse
door eclipse - Dec 7, 2015 om 15:11
1561 Antwoorden / 370 Vragen

hoeveel mb aan data krijgt U via  dsl ? als de tv  aan staat en de aanvoer van mb `s  is niet veel ( zoals zovaak bij kpn) en er draait ook nog  een computer/laptop beneden, neem kabel aub als het mogelijk is .. glasvezel nog  beter , ik zie 2  pakketten een van 20 mb en een van 60 mb ? welke heeft U , neem maar aan dat 20 mb gewoon niks  is. je tv  hapert, zeker bij een full hd  uitzending, zit  uw kind dan ook nog  mobiel en de ander op een laptop via  wifi, kun je het boven helemaal vergeten...U krijgt  dan gewoon te weinig  aanvoer  aan data....en een duurder pakket nemen ? lost niet echt iets op het moet allemaal door dat ene snoertje ..in de meterkast...en die is maar beperkt.

gerbera
door gerbera Dec 7, 2015 om 16:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry maar hier klopt niets van. Heb zelf 2 TV's 1 PC bedraad + 1 laptop draadloos, vervolgens 2 I-fones wifi en het werkt allemaal perfect ook al alles actief is. Men kan dit met minimaal 20 mb hetgeen een voorwaarde is en door Kpn ook wordt verzorgd.

eclipse
door eclipse Dec 8, 2015 om 17:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ gerbera, als jij op 20 mb 2 tv `s 1 pc laptop iphones ken laten werken zou ik zo snel mogelijk een eigen bedrijf beginnen, MIJN ERVARING 2011. abbo kpn 20 mb internet, tv en opnemen. zet ik de tv aan en ga achter de computer , testte ik de snelheid van de computer kwam deze op up 1,1 mb down 790 kb ( KB) het is gewoon ONMOGELIJK dat jij 2 teevee s laat draaien op 20 mb je krijgt raar beeld vervormingen, uitval, storing, geen verbinding. je computer loopt vast, je krijgt teweinig bitrate om normaal te kunnen kijken, p.s afgelopen zaterdag was het item nog op de kassa aflevering., of heb je van die mini tv tjes van 5 cm ? en een 9 inch laptoppie ?? van de KPN site geplukt : Het aantal aangesloten apparaten Bij gewoon surf- of kijkgedrag kunt u thuis gemakkelijk met meerdere mensen tegelijk internetten of TV kijken. Maar als u grote bestanden downloadt en tegelijk televisie kijkt of andere online videofilmpjes, is het mogelijk dat uw internetsnelheid langzamer worden. Dit komt omdat een van deze activiteiten dan alle snelheid (dit noemen we bandbreedte) gebruikt waardoor er minder overblijft voor de andere activiteiten. Dit kan vooral gebeuren bij abonnementen van 8 Mb/s tot 20 Mb/s. Als uw computer updates binnenhaalt, legt dit ook tijdelijk beslag op uw beschikbare bandbreedte. Windows-programmatuur zoekt regelmatig automatisch naar nieuwe updates en haalt deze binnen via het internet. Naast het gebruik van meerdere computers of iPads, heeft Interactieve Televisie ook invloed op uw internetsnelheid. Interactieve TV en Bellen hebben altijd voorrang op het overige internetverkeer, zoals downloads. De snelheid en de kwaliteit van de internetverbinding zijn belangrijk voor KPN. We proberen dan ook de gevraagde bandbreedte van TV zo min mogelijk ten koste te laten gaan van de snelheid die de klant afneemt. Dit doen we door, indien mogelijk, de snelheid van uw internetverbinding altijd op de maximaal haalbare technische bandbreedte te zetten tijdens het TV kijken. Dit maximum is voornamelijk afhankelijk van de afstand van uw huis tot de wijkcentrale. Als u alleen internet heeft, dan zorgen wij ervoor dat u gewoon de snelheid krijgt die past bij uw pakket. De bandbreedte die TV nodig heeft gaat zoveel mogelijk ten koste van de bandbreedte die u over heeft tussen uw maximaal haalbare technische snelheid en de snelheid die past bij uw pakket. Pas als er te weinig snelheid over is, gaat de bandbreedte van televisie ten koste van de bandbreedte van internet en kunt u dus een lagere internetsnelheid ervaren dan u gewend bent.

eclipse
door eclipse Dec 8, 2015 om 17:12
1561 Antwoorden / 370 Vragen

P.s, ik heb een kpn monteur in huis gehad en die kon het enkel maar bevestigen, het aanbod van kpn om kosteloos over te stappen direct aangenomen en naar upc gegaan waar ik wel kreeg waar ik voor betaalde 120 mb. met testen zelfs 124 mb en uipload, 12,46 op de vraag of ik wifi op de computer moest zetten antwoordde de UPC monteur negatief daar dit een aanzienlijke tot min 40 mb download gaf , ik ken de teevee ook op wifi zetten en de printer , maar gaat ten koste van de snelheid, vindt het genoeg om de ipad en de edge wel op wifi te hebben de rest is bekabeld.

adko
door adko Dec 9, 2015 om 19:12
24 Antwoorden / 0 Vragen

De reactie van Eclipse zal theoretisch wel kloppen, maar de praktijk is anders. Ik heb al enkele jaren de 60 mb versie van KPN. Ik woon in een drive-in woning en de Experiabox (router) staat op de begane grond. Daar staat ook een computer en gebruik ik vrijwel continu Spotify via een Sonos apparaat. Op de eerste verdieping staat mijn TV, aangesloten via een kabel vanaf de Experiabox. Ook op die verdieping een tweede computer en een iPad. Dit alles gebruik ik vrijwel dagelijks allemaal tegelijk en ik heb nog nooit een probleem gehad. Zelfs niet als ik de iPad op de tweede verdieping gebruik. Overstappen naar een kabelboer zou ik sowieso al niet doen. Er stappen ieder kwartaal zo'n 100.000 klanten op bij de kabelproviders. Naar ik aanneem niet zonder reden. Overigens zat ik jaren geleden zelf ook bij een kabelboer en ben daar ook jankend weggegaan, vanwege het niet functioneren van het netwerk en de slechte service. Sterker; ze kenden het woordje service niet eens.

eclipse
door eclipse Dec 9, 2015 om 21:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

ADkoster ik heb het hier en betreft hier een abbo van 20 mb , voor een paar jaar terug liepen we allemaal met hoofdpijn over géén internet,maar dat had meer met nieuwe aansluitingen te maken, ik heb nu 4 jaar upc/ziggo, nog nooit internet problemen gehad, éénmaal het kastje moeten resetten, maar ervoor was netjes een email binnengekomen, dat er die nacht aan de buitenkast werd gewerkt tussen 0100 uur en 0600 uur ff de stekker uit en klaar :-) bij kpn man man man abbo 20 mb gelazer , toen een duurder abbo genomen 60 mb, en nog steeds gelazer, toen de monteur kwam , werd deze ook niets wijzer, aansluiting in de muur aansluiting in de meterkast .. zoeken zoeken meten e.d hierna kreeg ik uit "coulance " een gratis opzegging , ik kreeg gewoon te weinig data binnen, en welk apparaatje ook uit de koffer van de monteur werd gehaald en code s werden opgevraagt via de telefoon het luktte kpn gewoon niet. om de vraag te voorzien de optie was niet computeren bij het tv kijken ? ik luister nu naar Zembla en tik U deze mail , gaat prima :-) maar mag ook wel met 120 mb vr gr

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2015 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor tv kunt u bij KPN twee apparaatjes bestellen zodat u via het lichtnet boven tv hebt. De ene gaat beneden in het stopcontact en is verbonden met een draad met de Experiabox, boven gaat zo'n ding ook in het stopcontact en is met een draadje verbonden met de ontvanger van KPN.

werkt flitsend.

hidkees
door hidkees Dec 12, 2015 om 11:34
41 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zijn ook te koop bij (online)winkels met computeraccessoires, zoals Mycom. Werkt bij mij ook prima; wifi geeft vaak problemen.

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 7, 2015 om 15:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Budget oplossing; modem verplaatsen en betere (vrije) frequentie instellen via 'n app op jouw telefoon kun je zien welke het meest geschikt is.

crewmember
door crewmember - Dec 8, 2015 om 13:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

De beste oplossing blijft toch echt een kabel,  mocht dit niet kunnen dan kan TIGER1 zijn oplossing ook nog uitkomst bieden.

Als je toch WIFI wilt kan je het volgende doen:

Vaak wordt slecht WIFI bereik veroorzaakt door veel interferentie met de wifi van de buren en alle telefoons/laptops/tablets die allemaal op hetzelfde wifi frequentie zitten (2.4/3.6 Ghz)

Er zijn apps voor je telefoon beschikbaar die aan kunnen geven of dit het geval is.

Zo ja, dan kan een 5 Ghz router uitkomst bieden, deze zijn nog veel minder wijdverspreid en hebben daarom minder last van interferentie met de buren en dergelijke.

arno verheij
door arno verheij - Dec 9, 2015 om 11:44
1 Antwoorden / Vragen

Ga naar de winkel en koop Eminent Mini Powerline Adapter  500 Mbps.

Een kastje aansluiten vioa het kabeltje op je ethernetingang van je modem, daarna het kastje  in stopcontact steken.

Boven op de kamer het andere kastje in de wandcontactdoos steken en de kabel aansluiten op je ethernetpoort op je pc.

De stream loopt dus via het lichtnet. Als je een gesloten circuit hebt in

huis ontvang je boven dezelfde snelheid als beneden.

Dus geen verlies door WiFi.

Veel succes.

ja
door jannekeje - Dec 9, 2015 om 11:53
28 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar dit artikel op vergelijkingssite Internetten.nl: Verbeter je wifi-ontvangst

no
door nounou - Dec 9, 2015 om 12:16
30 Antwoorden / 0 Vragen

Een Wifi Repeater klinkt leuk; ik zou echter een Acces Point aanbevelen omdat deze geen internetsnelheid wegneemt deze wordt rechtstreeks op het modem aangesloten en heeft een veel sterker signaal als de eerder genoemde repeater!

ti
door tijgerboom - Dec 9, 2015 om 12:50
11 Antwoorden / 0 Vragen

In de wifi-instelingen van het KPN- modem moet de frequentie op 40 MHz i.p.v. 20MHz staan.

En een kanaal wat niet 1,6 of 11 is. Dan versterk je de wifi. Via een wifi programaatje  kun je zien welke kanalen je buren gebruiken en je moet dus een vrij kanaal kiezen.  Misschien dat er iemand in de buurt is die handig is met modems en anders de volledige handleiding van het KPN-modem downloaden. En je goed inlezen. Een wifi-repeater kan

maar dat is een ingewikkeld verhaal en kost nog geld ook. Het werkt absoluut , alleen moet je er wel wat moeite voor willen doen. Als simpel huisvrouwtje heb ik het zelf ook uitgedokterd en nu los ik van alles bij iedereen op. Ben benieuwd. Succes.

ma
door marcel1970 - Dec 9, 2015 om 13:01
6 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou een powerline setje kopen met de mogelijkheid een tweede wifi accespoint op zijn kamer de maken.

daarvoor hoef je niet naar kpn, die hebben ze ook elders. (ik heb ze van devolo)

dan heb je daarna twee mogelijkheden : gratis webtv via een laptop/pc/tabel enz. of een extra tv via een 2e decoder die je via die vaste aansluiting kunt aansluiten. (controleer wel even of kpn ook de mogelijkheid biedt om die decoder via het computernetwerk aan te sluiten of dat dit een apart netwerk is)

tot15karakters
door tot15karakters - Dec 9, 2015 om 13:55
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Goedkoopste is;

Hang modem in trapgat, daar zit naast de trap een gat in je huis en dan geen beton of betonijzer die alles kan tegen houden.

Op de grens van beneden en 1e verdieping aan de muur bij trap.

De muren om de trap is meestal gipsplaat of lichter dan buiten muren.

Bij mijn werkte het prima, alleen boven op zolder iets minder dan rest.

pk49
door pk49 - Dec 9, 2015 om 15:09
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik had dezelfde probleen en heb dat zeer snel opgelost met een Wifi repeater.Bij Conrad 39 euro:

TP-LINK RE200 WiFi repeater.

Het werkt perfect.

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 9, 2015 om 17:11
229 Antwoorden / 6 Vragen

 Wat u kunt doen is zeer voordelig,stap over naar Tele2 met een pakket met twee tuners, 50mb internet,en bestel twee verbindingsets erbij,heeft u zoon tv en internet,dit werkt uitstekend.

Ook Ziggo biedt een compleet pakket voor een scherpe prijs,wat u nodig heeft ,een verbindingsset voor internet.

Dan het geklets over bekabeling is onzin,draadloos werkt gewoon uistekend.

Succes.

KPN kompleet kost minimaal 61€ per maand tele2. 43 € zonder aansluitkosten  Ziggo 46€ per maand let dus op wat u besluit

adko
door adko - Dec 9, 2015 om 17:49
24 Antwoorden / 0 Vragen
Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 9, 2015 om 20:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Mahadma, een repeater deelt sowieso het signaal wat al slecht is door twee. Dan houdt je echt niets meer over.

Een repeater en Powerline adapter geven dramatisch slecht en instabiel signaal.

Beter is om toch te boren en een 2e router boven neer te zetten.

De andere 5Ghz oplossing is een goede tip mits je apparatuur 5Ghz ondersteuning biedt.

Diewilik