Ru
door Ruband Oct 14, 2020 om 19:22
Computers & telefonie
Mobiele nummers-porteren niet gelukt, krijg ik ongevraagd nieuwe nummers. Help!

Mobiele nummers-porteren niet gelukt, krijg ik ongevraagd nieuwe nummers. Help!

Via Mobiel.nl heb ik twee nieuwe sim-only abonnementen bij Youfone voor 2 jaar afgesloten.

Deze met de voorwaarden dat ik mijn oude vertrouwde nummers kon behouden en dat mijn oude provider werd opgezegd.

Doordat ik hier mijn vrouw moet verzorgen, omdat ze met corona op bed ligt, heb ik helaas niet gezien dat ik de SMS-en van Youfone moest bevestigen om mijn nummers te kunnen porteren.

Elf dagen geleden kreeg ik een email van Youfone dat ik abonnementen voor 2 jaar met onbekende nummers zijn geactiveerd. Ik heb geprobeerd de abonnementen te annuleren, maar dat kon niet meer, omdat ze volgens Youfone al een maand in werking zijn!?! Mijn oude nummers wil ik niet kwijt, maar 4 telefoonnummers heb ik niets aan. Kunt u mij helpen?

3741 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 14, 2020 om 19:40
2137 Antwoorden / Vragen
12

U heeft opdracht gegeven uw oude provider op te zeggen dus ik verwacht eigenlijk dat uw oude nummer reeds vrijgegeven is. In dat geval kan niemand er nog wat aan doen. Anders zou Youfone een tweede poging moeten doen om te porteren maar daar lijken ze weinig zin in te hebben. Alles bij elkaar is het denk ik redelijk kansloos.

Ru
door Ruband - Oct 14, 2020 om 21:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mijn oude nummers zijn nog niet weg, ze hebben mijn oude provider nooit benaderd. Die heb ik nog. Op het moment heb ik onnodig 4 mobiele nummers ipv 2!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 14, 2020 om 22:31
2137 Antwoorden / Vragen

Dan is er volgens mij technisch geen belemmering voor porteren. Youfone stuurt een verzoek en de nummers komen naar hun toe.

marita5
door marita5 - Oct 14, 2020 om 22:24
11557 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Ruband , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Oct 14, 2020 om 22:25
98 Antwoorden / 1 Vragen
1

Probeer eens of de symkaart nog werkt van de oude provider. Neem dan daarmee contact op.

Ru
door Ruband Oct 16, 2020 om 15:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan. Youfone weigert de nummers nog te porteren

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2020 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als je nu over zowel de oude als nieuwe nummers beschikt zou overzetten mogelijk moeten zijn. Lukt dat toch niet én je wil echt graag de oude nummers behouden dan zou je ze over moeten kunnen laten zetten op twee prepaid kaartjes bij een ander provider, en daarna alsnog naar Youfone.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Oct 15, 2020 om 06:26
98 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lukt wel ik had ook een ander telefoonnummer gekregen op het moment dat ik een nieuwe symkaart nodig had.
En heb mijn oude telefoon terug kan ook van abonnement naar prepaid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2020 om 09:54
16888 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dit lijkt mij toch echt een probleem dat u met/bij Youfone moet oplossen. Op zich is het al merkwaardig dat u  11 dagen geleden de genoemde e-mail krijgt met inzake toekennen van ongewenste telefoonnummers, en zijdens Youfone wordt gemeld dat 'ze al een maand in werking zijn'. 

Kan ik er vanuitgaan dat u al  abonnementen bij Youfone had en dus ook Sim kaarten? Ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig waarom die dan niet meer bruikbaar zouden kunnen zijn. Of had u eerst abonnementen bij een andere oprovider? Dat wordt mij uit uw vraag niet duidelijk.

Heeft u nu 2 of 4 telefoonummers? Ik begrijp uit uw vraag dat u er twee nieuwe kreeg maar de oude wenst te behouden.


Zie deze info m.b.t. indienen klacht: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider  en ook de info die YouFone self geeft m.b.t. geschillencommissie: https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000103453-hoe-werkt-de-klachtenprocedure-van-youfone-  en dus: sla die weg in..

Wij kunnen als vrijwilligers die op basis van ervaring en eigen kennis  niets anders dan u proberen goede en bruikbare tipos te geven. M.i. ligt, herhaald en kort de oplossing bij YouFone.

Ru
door Ruband Oct 16, 2020 om 15:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb nu nog twee abonnementen bij Hollandsnieuwe en nu ook nog 2 abonnementen bij Youfone. Dus totaal 4 abonnementen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer