bi
door billy14 Nov 12, 2013 om 13:37
Computers & telefonie

Mobiele telefoon versus internet

Heb draadloos internet.Heb bij KPN een eenvoudig abonnement van € 10,00 per maand. Wanneer ik thuis op mijn mobiele telefoon b.v.
Facebook download krijg ik van KPN de mededeling, dat ik 15 MB heb gebruikt.Dus dan betaal ik de Hoofdprijs.Waarom overkomt mij dit.
Ik heb toch een telefoon en WiFi aansluiting van hun. Wie weet het antwoord?

339 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2013 om 13:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo billy14,

Je betaalt voor het downloaden van Mb's.
Je dacht toch niet dat dat gratis was (blijkbaar wel)?

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2013 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar zet u uw telefoon dan thuis niet op wifi?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 12, 2013 om 14:30
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens kun je beter overstappen naar prepaid. Nu ben je altijd 10 euro in de maand kwijt. Bel je in 'n maand minder dan 100 minuten betaal je bij prepaid alleen de minuten (in het geval van Simyo is de prijs per minuut exact gelijk). Bel je nu in een maand meer dan wordt het bij KPN 250 procent duurder..

En bij Simyo kun je het internet online zelf even uitvinken, dan voorkom je dit soort vergissingen.

jantje7
door jantje7 - Nov 12, 2013 om 15:49
1459 Antwoorden / 23 Vragen

U moet uw telefoon voor internet blokkeren. Als u daarna via Wi-fi download is het wel gratis.

jantje7

pi
door pieterwolters - Nov 13, 2013 om 09:22
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Sommige antwoorden die hier gegeven worden zorgen waarschijnlijk voor nog meer vraagtekens bij TS.

Om gebruik te maken van WIFI moet je je toestel instellen om daar gebruik van te maken. Zie hiervoor de handleiding van de telefoon. Om zeker te zijn dat je op WIFI zit, kan je het wifi icoontje op je telefoon checken. Meestal schakelt de telefoon automatisch over op WIFI als een bekend wifi netwerk binnen bereik is, maar let hier wel op. Als het signaal te zwak is schakelt de telefoon over naar 3G/4G.