su
door supermama Nov 20, 2009 om 16:04
Computers & telefonie

Moederbord defect binnen garantie

onze zoon heeft bij de pcdump in waalwijk een nieuwe pc gekocht.
nu gaat na 2 jaar het moederbord kapot.
op de website van asus staat dat ze 3 jaar garantie geven op moederborden.
dus wij naar de pcdump,alles uitgelegd hun keken het na en wij hadden gelijk.
het moederbord ging terug naar de leverancier en die stuurde het naar asus.
eerst werd dat moederbord niet meer gemaakt,toen zou het gerepareerd worden en nu weigerd asus
om het te vervangen of te repareren.
de winkelier is het gedoe zat en zegt dat hij juridisch niet aansprakelijk kan worden gesteld.
hij vind dat wij het zelf maar moeten zien te regelen met asus.
hij bied ook aan om er zolang een moederbord in te zetten wat wij dan moeten betalen en mocht asus
het andere moederbord toch repareren vervangt hij het en krijgen wij ons geld terug maar ik heb het
idee dat als ik daar op in ga dat er niks meer voor het kapotte moederbord gedaan word en dat ze
zo van ons af zijn.
wij verwachten als vaste klant toch wel een stukje service van de winkelier en dat hebben wij
ook aangegeven.
mijn vraag wat kan ik nog doen?
asus is moeilijk bereikbaar via internet of telefoon want je moet van alles invullen en het is
allemaal engels op die website.

4218 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

U moet met de garantie perikelen toch bij de verkoper zijn die moet oplossen.
Hij kan u misschien voor een gereduceerde prijs een ander moederbord inzetten rekening houden met de gebruikstijd hij moet in overstemming met de kosten dan een prijsje maken.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@supermama

"Winkelier is het gedoe zat" : jammer voor hem maar hij zou toch als verkopende partij de klacht naar behoren moeten afwikkelen. Met Asus (fabrikant) heeft u niets te maken. Dus niet naartoe laten sturen.

En inderdaad, ik zou dat GEDOE met het omzetten en weer terug ook niet accepteren. Als er inderdaad 3 jaar garantie op zit, moet winkelier dat (laten) vervangen. Neem de link ook even door.
Info (klik ook op pijltje: ondeugdelijk produkt) Succes!

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

er word mij geen moederbord voor een gereduceerde prijs aangeboden ik moet het volle pond betalen
en daar ga ik niet mee akkoord want asus bied 3 jaar garantie.
de winkelier zegt asus bied die garantie wij niet u heeft hier 1 jaar garantie
op het volledige systeem.
de problemen met het moederbord begonnen net na dat jaar garantie;een dvd-rom die
het niet meer deed,videokaart die het begaf en usb poorten die niet meer werkten.
steeds kreeg ik te horen dat dat niet meer in de garantie viel dus ik moest op eigen kosten
de boel laten vervangen!
ik heb er toen een extern usb ding met 5 poorten ingezet (bij een andere winkel gekocht)en
toen die het na 3 maanden niet meer deed ging ik naar de winkelier waar
ik dat gekocht had en die keek in de pc en zag dat er van die dingen bol stonden en raadde
ons aan terug te gaan naar de pcdump.
dat heb ik dus gedaan en omdat het nu al ruim 6 weken duurd proberen ze ons af te schepen
met het verhaal dat de winkelier juridisch niet verantwoordelijk is en ik maar recht had op
1 jaar garantie en hij zou niet verantwoordelijk zijn om het met asus te regelen.

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Supermama,
De winkelier kan u hiermee niet wegsturen, wij geven 1 jaar en asus 3.
Hij als winkelier mag namelijk NOOIT minder garantie bieden als de fabrieksgarantie, wel meer. U heeft gewoon garantie!!!!!

Hou je poot stijf......
Succes Mastag

ve
door verwijderd - Nov 20, 2009 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag supermama,

Juridisch gezien moet je niet bij asus zijn maar bij pcdump. Als koper mag je wettelijk gezien de garantieclaim bij de verkoper neerleggen en die mag wel proberen daar onder uit te komen, maar als jij (als koper) aangeeft dat je daar niet van gediend bent, dan dient hij als verkoper zijnde de claim naar behoren af te wikkelen. Je hebt immers destijds met de verkoper een koopovereenkomst afgesloten en niet met asus. Wil de verkoper die claim niet afwikkelen, dan kun je de verkoper alsnog schriftelijk in gebreke stellen en als hij het dan nog laat afweten, dan kun je de koop zelfs ontbinden en de volledige aankoopsom terugeisen. Bij dit laatste is het wel handig dat je jouw rechtbijstandadviseur inschakelt (als je die hebt).

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Nov 23, 2009 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die verkoper heeft natuurlijk het probleem dat hij oude moederboorden heeft opgekocht en nu zit hij met een probleem dat hij bij u neer legt. Maar hij en hij alleen moet het oplossen zelfs al zat er geen drie jaar garantie op dan nog een pc gaat langer meer en de rechter zal kijken zeggen dat een jaar wel heel erg kort is. stel dat het vijf jaar zou zijn dan nog is de verkoper voor 4/5 de verantwoordelijk. Nee lijkt mij niet zo moeilijk aangetekend in gebreke stellen en dan eventueel een advocaat nemen die schrijven via buro rechtshukp voor 13,50 euro een brif en dan zal hij wel eieren voor z'n geld kiezen. Zo'n boord kost hem een drol en een procedure mischien 4000 euro dus daar zal hij het niet op aan laten komen.
Als hij is aangesloten bij de branche organisatie kan je het ook daar nog even proberen maar meestal zijn dat soort gasten niet aangesloten en willen alleen maar verdienen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2009 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hartelijk bedankt voor jullie antwoorden en tips.
ik kreeg net een telefoontje van de pcdump dat hun er op hun kosten een nieuwe moederbord inzetten:)

ve
door verwijderd - Dec 6, 2009 om 04:28
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

mastag schreef op vrijdag 20 nov 2009, 19:40: Beste Supermama,
De winkelier kan u hiermee niet wegsturen, wij geven 1 jaar en asus 3.
Hij als winkelier mag namelijk NOOIT minder garantie bieden als de fabrieksgarantie, wel meer. U heeft gewoon garantie!!!!!


Dit klopt niet helemaal.
Als er een moederbord waarop 3 jaar garantie zit in een computer gemonteerd wordt en op de gehele computer zit maar 1 jaar garantie, dan zit er op het moederbord ook maar 1 jaar garantie.
Dit heeft te maken met de OEM constructies.
Klink onlogisch en zeer onwaarschijnlijk, maar dat is het niet.

ve
door verwijderd - Dec 6, 2009 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik had dus netjes 3 jaar garantie op het moederbord.
de pcdump heeft het inmiddels netjes en gratis vervangen.
thuis bleek dat er een ander geluidssysteem opzat en na een telefoontje kon ik naar de winkel komen.
daar werd er netjes een geluidskaart ingezet zodat al zijn boxen nu weer werken .
en de dvdbrander las geen dvd`s meer en ook die werd kosteloos vervangen.
dus al met al is dit zeer netjes afgehandeld door de pcdump!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Br
Brko - Sep 21, 2024 om 21:58
Geldzaken & recht

Factuur onterecht ontvangen

Situatie:
- onlangs is er lekkage geweest op de 2e verdieping en is er een bedrijf gebeld, deze zouden langskomen en kijken of het ook hersteld kan worden (kapotte dakpan?). 
- het bedrijf is geweest maar ze hebben de dakpan niet rechtgelegd, ze zijn met ladder niet verder gekomen dan de dakgoot aangezien ze het een te stijl dak vonden
- er blijkt meer aan de hand te zijn dan allee ... Lees meer

sn
snokiedeath - Sep 10, 2024 om 18:12
Auto & vervoer

Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld

Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept.  Om ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer