sjouk_1
door sjouk_1 Mar 18, 2005 om 08:38
Computers & telefonie

Mp3

Hallo deskundigen,

Hoe kan ik mp3 bestanden omzetten zodat ze in elke cd-speler afspeelbaar zijn ook in de auto.

Mvg.S.de Vries

3379 13 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 18, 2005 om 09:15
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste Sjouk,

Helaas: niet alle cd-spelers kunnen met dat MP3 formaat overweg...

MP3's kunnen weer omgezet worden tot bv WAV's. Dat is een beetje afhankelijk van het programma dat u wenst te gebruiken...

In CDeX selecteer je de mp3's en 1 x klikken op "convert compressed... to WAV", dat was het...

Succes!

tetter
door tetter - Mar 18, 2005 om 09:19
174 Antwoorden / 14 Vragen

Hallo mevr. de Vries,

Als u in het bezit bent van windows xp (of windows 2000) kunt u via de mediaspeler de mp3 bestanden beluisteren. Links zit een knop (afhankelijk van de versie) waarmee de getoonde bestanden op cd gezet kunnen worden. De werkwijze is dus als volgt:

1. Zoek in de verkenner een stuk of 20 mp3 bestanden op die u op cd wilt zetten en zet die bijvoorbeeld in een aparte map.
2. Selecteer alle mp3's in deze map (ctrl-a).
3. Klik nu met de rechter muisknop en kies afspelen
4. Als het goed is wordt nu de mediaspeler geopend (dit is meestal standaard zo ingesteld, indien dit niet zo is, moet in de mediaspeler de bestanden handmatig opgespoord worden.
5. Als u het voor elkaar heeft om de mp3 bestanden door de mediaspeler te laten afspelen, klikt u op kopieren naar cd. De knop zit aan de linkerkant van het scherm (samen met nog meer knoppen, die in uw geval niet van belang zijn.
6. Stop een beschrijfbare cd in de brander
7. Klik op de knop rechtsbovenaan waarbij staat kopieren

Als het goed is, heeft u nu een audio cd van uw mp3 bestanden die in elke (moderne) cd speler afgespeeld kunnen worden.

Succes,

Arjan

ka
door kaboutertje - Mar 18, 2005 om 10:01
19 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Uw vraag is tweeledig. Ik zal eerst ingaan op het afspelen in de auto. Dat is afhankelijk van de CD-speler en het type CD. Veel CD spelers tegenwoordig kunnen gebrandde CD's niet afspelen. Volgens mij een pesterijtje om illegaal kopiëren tegen te gaan. Dus eerst is het verstandig te testen of uw CD speler in de auto en in uw stereo installatie gebrandde CD's aankunnen. Dat is erg simpel te doen. Neem gewoon een CD uit uw collectie, kopieer deze op de computer naar een brandbare CD en test het uit in de auto etc. Als deze CD het doet moet elke CD die U maakt op de computer het doen.

Het tweede deel van de vraag is hoe een CD te maken. Hiervoor zijn verschillende programma's beschikbaar. Met de moderne media-player van windows kan je mp3 omzetten in wav files en op CD branden. Maar ik geloof niet dat alle CD spelers wav-bestanden kunnen spelen.

Ikzelf gebruik bij voorkeur het programma 'musicmatch jukebox' is simpel en overzichtelijk. Je kunt een gratis versie hiervan downloaden. De gratis versie is niet helemaal compleet en daarbij duurt het omzetten van mp3 in cd-track en omgekeerd vrij lang. De volledige versie zult U moeten kopen, maar musicmatch is redelijk betaalbaar volgens mij. Daarnaast zit musicmatch tegenwoordig vaak bij het standaard-software pakket van veel computers, zoals die van Medion (regelmatig bij Aldi aanbiedingen), Cybercom (dochter van Medion, maar dan bij de Makro te krijgen) etc. Met de volledige versie van musicmatch gaat het omzetten erg vlot, paar minuutjes voor ongeveer 20 liedjes. Daarna kun je met musicmatch ook naar CD branden, in de volledige versie. De gratis versie doet dit niet. Dan moet U de tracks met Nero, o.i.d. op de CD branden.

Een ander goed programma waar dit ook allemaal mee kan is Cakewalk Express, maar die is wat lastiger in de bediening en kost wat meer. Je kunt met dit programma dan ook veel meer! Dit programma is ook in staat om nummers te mixen, je kunt knippen en plakken. Dus als een nummer een irritant lange intro heeft, kun je die met dit programma eruit knippen! Heb je een aantal life nummers en wil je van de 20 seconden applaus voor- en achteraf verlost zijn, kun je die stukken ook wegknippen. Het eind kun je dan laten 'faden' zodat de overgang niet al te abrubt is. Wat dit programma óók kan is muziek opnemen en afspelen via de 'midi' poort. Daarmee kan de computer aan een elektrische piano of synthesizer worden aangesloten. Dan kun je een extra melodielijn bijspelen, mocht je over muzikaal talent beschikken. En ten slotte kan dit programma je favoriete muziek omzetten in bladmuziek. Zodat je het op je instrument zélf kan spelen, zonder dure bladmuziek te hoeven kopen.

Maargoed, tenzij je uitgebreid met deze ingewikkelde functies wil werken, is Cakewalk Express niet het beste programma. Als je alléén muziek van MP3 naar gewoon speelbare CD's wil omzetten, is Musicmatch Jukebox prima!

sjouk_1
door sjouk_1 - Mar 18, 2005 om 11:57
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Allen hartelijke dank voor uw reactie en ik ga aan de slag.

Mvg.S.de Vries

sjouk_1
door sjouk_1 - Mar 18, 2005 om 16:09
11 Antwoorden / 7 Vragen

Ik ben vast niet duidelijk geweest. Ik wil graag mp3 bestanden omzetten naar bestanden die afspeelbaar zijn in de meest gangbare cd spelers dus ook in de auto. Noemen ze dit wav of ietsdergelijks?

Mvg.Sjouk

tiswel
door tiswel - Mar 18, 2005 om 17:25
2 Antwoorden / 0 Vragen

Met Ahead Nero-Burning Rom. Deze zet de mp3 bestanden om in *.cda of *wma en is afspeelbaar in alle cd-spelers. Maar niet alle spelers accepteren r of rw's let daar wel op. CDr of CDrw beschadigen makkelijker en slaan sneller over vooral in de auto. Succes

sjouk_1
door sjouk_1 - Mar 18, 2005 om 17:28
11 Antwoorden / 7 Vragen

Dank voor uw reactie.

Mvg.S.de VRIES

cw
door cwneptunus - Mar 19, 2005 om 20:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn op internet omzetters ( mp3 naar wave) te vinden. Dit formaat kan dan wel afgespeeld worden.

Veel succes!

ee
door eefje2 - Mar 19, 2005 om 23:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt op internet het programmaatje Freerip downloaden. Daarmee kun je o.a. cd-bestanden omzetten in mp3 en omgekeerd. Daarna is het een kwestie van de geripte cd-bestanden op een cd-tje branden...

ja
door jank - Mar 20, 2005 om 19:49
168 Antwoorden / 8 Vragen

En dan nu een antwoord op de vraag:

MP3 omzetten naar WAV-bestand, met de hier al eerder genoemde programma's of met db power AMP coverter.

Vervolgens de wav bestanden branden als audio-cd en dan eigenlijk als Disc At Once/96, mits uw brander dit ondersteunt. Zo maak je een audio cd, die in de meeste cd spelers, ook die in de auto, af te spelen is.

Ondersteunt uw brander geen Disc At Once/96, dan loopt u een grotere kans, dat de cd niet af te spelen is.

De brandfunktie Disc At Once/96 hanteert tijdens het brandproces enkel extra controles, maar moet wel door de brander ondersteund worden. O.a. Lite-On en Aopen ondersteunen deze funktie.

ki
door killy - Mar 20, 2005 om 21:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn diverse programmas te downloaden (gratis) waar onder(dMC Audio CD Input).Dit programma kun je gebruiken zowel van wave naar mp3 omzetten als mp3 na wave omzetten.wave bestanden worden gelezen door gewone cd players.het is wel even omzetten en dan op een cd branden.P.s. ook veel cd branders kunnen al mp3 omzetten na wave tijdens schrijven van cd.

sjouk_1
door sjouk_1 - Mar 21, 2005 om 07:21
11 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Allen hartelijke dank voor uwreactie ik ga aan de slag en misschien tot een volgende vraag .

Mvg.S.de Vries

mclout
door mclout - Apr 12, 2005 om 23:18
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je in het bezit bent van Nero, dan kun je hierin simpel aangeven dat je een audio cd wilt maken. Nero zet de bestanden dan zo om zodat je ze in (bijna) elke willekeurige cd speler kunt afspelen.