Na annuleren bestelling toch verzendkosten betalen
Ik heb een onderdeel online bij een bedrijf besteld en kom er achter dat dit niet het goede onderdeel voor mijn pc is,besteld dit in de 2e werkdag van mijn bestelling af,ik krijg te horen dat dit niet meer mogelijk is en kan kiezen of toch het onderdeel nemen of hun houden het onderdeel en ik moet binnen een week 20 euro verzendkosten betalen anders krijg ik 110 euro incasso kosten,kan dit zomaar?
Om welke webshop en welk artikel gaat het? Is daar iets bijzonders mee of speciaal voor u besteld?
gaat om de webshop www.Q24U.nl heb daar een onderdeel/koeler voor mijn laptop besteld die hij volgens zeggen bestellen moest
Beetje grootspraak van de webwinkel € 110,- incassokosten, waar halen ze dat vandaan. ook de €20,- verzendkosten is overdreven zeker als het product nog niet verzonden is. Ik zou het onderdeel alsnog laten opsturen en het vervolgens direct retour zenden. Heeft u alleen de retourkosten en die lijken mij geen € 20,-. Dit gaan natuurlijk niet op als het een specifiek voor u gemaakt onderdeel is.
het is een onderdeel van een laptop wat hij volgens hem voor mij heeft moeten bestellen zegt hij dus niets op maat gemaakt
Die eigenaar is aan het bluffen. Uiteraard zal hij altijd (!) (tegen elke klant) zeggen dat een onderdeel 'speciaal besteld' is.
De wet schrijft: "Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten: die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument".
Daarnaast zijn die incassokosten totale onzin. Daar zijn wettelijke regels voor (die * hier *).
Ze zijn aangesloten bij Webwinkelkeur:https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Q24U_4416_2.html
U kunt het daar ook melden:https://www.webwinkelkeur.nl/leden/Q24U_4416_2.html
U kunt ook advies vragen bij Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer
ja heb idd al een mail gestuurd naar webwinkelkeur,ga dit dus ook zeker doen bij consuwijzer,zeker omdat ik hem mailde dat de verzendkosten maar 9 euro zijn en dit gewoon een onderdeel wat op elke lenovo laptop past is dus niet speciaal voor mij gemaakt,ook melde hij mij dat hij zelf het onderdeel houd ,en nu zegt hij dat de 20 euro van 2x verzenkosten is,opsturen en weer retour sturen,spreekt zichzelf aardig tegen
heb een reactie gehad van de webwinkel waarop hij dit antwoord geeft over de 20 euro verzendkosten
Beste klant,
De koeler hebben wij speciaal in opdracht van u 2 dagen voor de kerst besteld. Speciaal bestelde producten kunnen niet geannuleerd worden, dit is conform onze algemene voorwaarde en u bent hier mee akkoord gegaan. Wij hebben ruim 25 euro kosten gemaakt om dit onderdeel voor u te bestellen, om u tegemoet te komen hebben wij de order geannuleerd en u 20 euro kosten in rekening gebracht wat heel erg fair is.
in ons mailcontact schrijft hij het volgende
1. Om u te gemoed te komen kunt u 20 euro overmaken, de helft van het bedrag en wij houden de koeler dan.
2. U betaald het hele bedrag en u krijgt de koeler geleverd.
3. Of u betaald niet en wij nemen een incasso bureau in handen, de kosten hiervoor zijn voor uw rekening en kunnen dan oplopen tot 90 a 110 euro.
en ook nog deze mail
Koeler was vorige week donderdag al verzonden, dus een bestelling annuleren was niet mogelijk op maandag en zoals ik al zie is terug sturen geen optie, verzendkosten 9 euro plus verzendkosten van 9 euro die wij niet terug krijgen komt ook op 18 euro uit.
Gezien het uw fout is, vind ik dat wij daar niet voor hoeven op te draaien en denk ik dat een prijs van 20 euro erg fair naar u toe is.
de verzendkosten worden steeds hoger........
Ik zal uw reacties even voor u bij de "gewone" antwoorden plaatsen; niet iedere lezer kijkt onder reacties.
ja heb idd al een mail gestuurd naar webwinkelkeur,ga dit dus ook zeker doen bij consuwijzer,zeker omdat ik hem mailde dat de verzendkosten maar 9 euro zijn en dit gewoon een onderdeel wat op elke lenovo laptop past is dus niet speciaal voor mij gemaakt,ook melde hij mij dat hij zelf het onderdeel houd ,en nu zegt hij dat de 20 euro van 2x verzenkosten is,opsturen en weer retour sturen,spreekt zichzelf aardig tegen
heb een reactie gehad van de webwinkel waarop hij dit antwoord geeft over de 20 euro verzendkosten Beste klant,De koeler hebben wij speciaal in opdracht van u 2 dagen voor de kerst besteld. Speciaal bestelde producten kunnen niet geannuleerd worden, dit is conform onze algemene voorwaarde en u bent hier mee akkoord gegaan. Wij hebben ruim 25 euro kosten gemaakt om dit onderdeel voor u te bestellen, om u tegemoet te komen hebben wij de order geannuleerd en u 20 euro kosten in rekening gebracht wat heel erg fair is.in ons mailcontact schrijft hij het volgende 1. Om u te gemoed te komen kunt u 20 euro overmaken, de helft van het bedrag en wij houden de koeler dan. 2. U betaald het hele bedrag en u krijgt de koeler geleverd. 3. Of u betaald niet en wij nemen een incasso bureau in handen, de kosten hiervoor zijn voor uw rekening en kunnen dan oplopen tot 90 a 110 euro.en ook nog deze mail Koeler was vorige week donderdag al verzonden, dus een bestelling annuleren was niet mogelijk op maandag en zoals ik al zie is terug sturen geen optie, verzendkosten 9 euro plus verzendkosten van 9 euro die wij niet terug krijgen komt ook op 18 euro uit. Gezien het uw fout is, vind ik dat wij daar niet voor hoeven op te draaien en denk ik dat een prijs van 20 euro erg fair naar u toe is. de verzendkosten worden steeds hoger........
Ik zou zeker een klacht indienen bij webwinkelkeur en consuwijzer, want hij kan wel van alles bedenken, maar hij heeft zich wel te houden aan de regelgeving. En het retourbeleid voldoet daaraan helemaal niet! Laat ze weten dat je een klacht gaat indienen en stuur ze even een link naar dit topic.
Op de site staat: 2. Producten die speciaal in opdracht van de klant besteld zijn, kunnen niet retour genomen worden. Dit zijn dus veelal producten die wij niet standard op voorraad hebben in ons assortiment en speciaal voor de klant besteld zijn. Daarnaast zijn dit ook producten waar een levertijd bij vermeld staat in de webshop, deze producten worden ook speciaal besteld in opdracht van de klant.
Het begint met een onderdeel dat u besteld de webwinkel mag dan aannemen dat u de juiste keuze heeft gemaakt. De webwinkel maakt het bestelde verzendklaar omdat zij er van uit gaan dat u het onderdeel zorgvuldig heeft uitgezocht en heeft besteld. Achteraf blijkt dat u helemaal niet zo zorgvuldig was want het bestelde onderdeel is door u verkeerd gekozen. Dus nu een tegenvraag waarom zou de webwinkel op moeten draaien voor de kosten die ze hebben gemaakt en verzendklaar is.
Dat is per wet zo regeld. Artikel 6:230r BW luid: "De handelaar vergoedt na ontbinding van de overeenkomst overeenkomstig artikel 230o onverwijld doch uiterlijk binnen veertien dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding alle van de consument ontvangen betalingen, met inbegrip van de leveringskosten."
dubbel
wil best wel wat betalen maar geen 20 euro,dat is echt belachelijk hoog daar ze het onderdeel dus nu zelf houden dus niet naar mij opsturen
Topantwoord
Niet betalen! Je kunt deze reactie terugsturen:
Geachte heer, mevrouw,
U geeft aan dat u de koeler speciaal heeft besteld en dat in uw algemene voorwaarden staat dat het herroepingsrecht dan niet geld. En u dreigt met incassokosten ad 90 tot 110 euro.
Ik wijs u er op dat ik, als consument, op [datum] met u een koopovereenkomst op afstand hebt gesloten. En dat ik deze heb herroepen binnen de daarvoor geldende termijn. Daarom heb ik geen betalingsverplichting meer. Als ik toch had betaald dan had u op grond van art. 6:230r BW het volledige bedrag, inclusief de leveringskosen, moeten terugbetalen.
Ik verzoek u, en voorzover nodig sommeer ik u, hierbij om deze buitengewoon ongewenste communicatie te staken. Indien u hieraan geen gehoor geeft dan zal ik niet meer inhoudelijk reageren. De kosten die u maakt zijn voor eigen rekening.
Met vriendelijke groet,
Kniefke
ik ga uw antwoord kopieren en wacht dan zijn reactie af
nou snelle reactie op uw mail wat ik gekopieerd naar hem had gezonden
Is prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van ons
Met vriendelijke groet,
Als er iemand langs komt dan zou ik hem de deur wijzen. Als hij zich naar binnen forceert dan kunt u 112 bellen en dan aangegeven dat er iemand bij u binnen is die niet weg wilt gaan en dat u zich bedreigt voelt.
Topantwoord
ik ga uw antwoord kopieren en wacht dan zijn reactie af
nou snelle reactie op uw mail wat ik gekopieerd naar hem had gezondenIs prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van onsMet vriendelijke groet, Kind Regards, Q24U team Robert
nou ik heb deze mail als reactie hierop gekopieerd en krijg daar gelijk respons op
On 2 jan. 2016, at 17:49, wrote:
prima zoals u wilt. Maandag zet ik een incasso procedure in gangvoor het volledige bedrag en laat ik deze even langs gaan bij u om alles te regelen, u hoort van onsGeachte heer, mevrouw,
U geeft aan dat u de koeler speciaal heeft besteld en dat in uw algemene voorwaarden staat dat het herroepingsrecht dan niet geld. En u dreigt met incassokosten ad 90 tot 110 euro.
Ik wijs u er op dat ik, als consument, op [datum] met u een koopovereenkomst op afstand hebt gesloten. En dat ik deze heb herroepen binnen de daarvoor geldende termijn. Daarom heb ik geen betalingsverplichting meer. Als ik toch had betaald dan had u op grond van art. 6:230r BW het volledige bedrag, inclusief de leveringskosen, moeten terugbetalen.
Ik verzoek u, en voorzover nodig sommeer ik u, hierbij om deze buitengewoon ongewenste communicatie te staken. Indien u hieraan geen gehoor geeft dan zal ik niet meer inhoudelijk reageren. De kosten die u maakt zijn voor eigen rekening.
Met vriendelijke groet,
Met vriendelijke groet,
.
Laat hem zijn gang maar gaan. Hij heeft geen poot om op te staan.
Ten eerste staat in de algemene voorwaarden helemaal niet wat hij beweerd. En ten tweede is dit gewoon tegen de wet. Op grond van art. 6:230o BW heeft u als consument zijnde het het recht om de overeenkomst te herroepen. Op grond van art. 6:230i BW mag hier van niet in het nadeel van de consument worden afgeweken. Geen van de uitzonderingen in art. 6:230p BW gaan op. Mocht het aankomen op een gang naar de rechter, dan kun je (maar daartoe ben je niet verplicht) in reconventie stellen dat hij zich schuldig heeft gemaakt aan een agressieve handelspraktijk en als tegeneis een verbod op straffe van een "in goede justitie te bepalen dwangsom" vorderen.
Wat is dat voor een amateuristisch 'bedrijfje'. Gelukkig zie je dergelijke amateurs (als die Robert P.) maar zelden. En dan nog steeds doorgaan met bluffen. Valt me 100% mee dat hij nog geen gekkere dingen doet.
Een teken van amateurisme is ook te zien op de FB van dat 'bedrijfje'. Het is toch wel erg als je als eigenaar van dat 'bedrijfje' geen 'likes' krijgt en zelf maar je eigen 'bedrijfje' moet 'liken' en zelfs familie e.d. daarvoor moet inschakelen. En daarnaast ook nog eens aan fotomontage doet.
Oh U kent het bedrijf hutch?
@Kniefke, een beetje speurwerk levert veel informatie op......
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Tarieven domeinnaam
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer