Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:15
Computers & telefonie

Niet nakomen afspraak Garmin

Ik heb een defecte fietscomputer van Garmin. Na wat heen en weer gemail werd duidelijk dat het probleem zo niet opgelost kon worden. Ik moest de computer opsturen ter reparatie. Als hij nog geen 2jaar oud was zou dit onder de garantie vallen. Ik gaf toen aan dat die termijn net 2 maanden was verstreken. Ik kreeg toen echter een mail dat ze voor mij een uitzondering zouden maken en ik hem aangetekend op kon sturen en hij alsnog onder garantie gerepareerd zou worden. En week later kreeg ik echter een mail dat ik toch geen recht had op garantie en ik voor €109 een refubished toetstel kon kopen. Kan dit zomaar? Buiten het feit dat ik dit buiten gewoon klant onvriendelijk vind lijkt het mij niet mogelijk om zomaar van de gemaakte afspraken af te wijken.

1057 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2017 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
11

Verwijs ze naar die mail met die toezegging en eis dat het onder garantie alsnog gemaakt wordt. 

Maar had u dat ding rechtstreeks bij Garmin gekocht?

Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat heb ik gedaan maar dat was voor hem geen reden om van zijn standpunt af te wijken.

ne
door neodutchio - Nov 28, 2017 om 16:22
5191 Antwoorden / 12 Vragen
0

Op afstand is natuurlijk niet te bepalen of iets onder garantie valt of niet. Wat was de klacht en wat is de reden dat er geen coulance gegeven wordt?

Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 16:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, dat klopt daarom had ik ook eerst gevraagd wat de reden was van het afwijzen van de garantie. Toen is aangeven dat het verstrijken van de garantie termijn de enige reden was. Ik heb toen de mail waarin werd beloofd hem desondanks onder garantie te repareren door gestuurd maar hij bleef bij zijn standpunt dat ik geen recht had op garantie.

marita5
door marita5 - Nov 28, 2017 om 17:03
11569 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo Abraat , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

boppe1943
door boppe1943 - Nov 28, 2017 om 18:37
1129 Antwoorden / 98 Vragen
1
Ab
door Abraat Nov 28, 2017 om 20:37
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een heel interessant stukje.
Bedankt.

boppe1943
door boppe1943 Nov 29, 2017 om 16:54
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Ik hoop dat u er wat aan hebt. Succes.

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 28, 2017 om 22:39
355 Antwoorden / Vragen
1

Beste Abraat,

Het komt op mij over alsof uw fietscomputer niet gerepareerd kan worden (of de reparatie de waarde overstijgt) en de leverancier daardoor de gemaakte belofte niet waar kan maken. Wel vervelend dat men de aard van het defect niet aan u bekend wil maken, dit wekt argwaan.
Ook al is de garantietermijn verlopen, u hebt recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u, afhankelijk van het defect, aanspraak kunt maken op coulance. Het is daarbij van belang dat het defect duidelijk niet aan u te wijten is, de leverancier mag hiervoor bewijsmateriaal van u vragen. Ook mag het defect niet het gevolg zijn van normale slijtage. Als er vervanging plaatsvindt voor een nieuw of refurbished exemplaar, mag van u een bijdrage worden verlangd, omdat u meer dan twee jaar gebruik hebt kunnen maken van de oude fietscomputer en hierdoor afschrijving heeft plaatsgevonden. Over de hoogte van dit bedrag zult u zelf met de leverancier overeenstemming moeten bereiken.

Succes!

Ab
door Abraat - Nov 29, 2017 om 15:14
1 Antwoorden / 1 Vragen
1

Goed nieuws.
Ik ontving vandaag weer een mail van Garmin.
Dit maal echter met excuses en de mededeling dat ik gewoon zoals beloofd een nieuw toestel krijg onder garantie.
Het probleem zou zijn ontstaan door interne miscommunicatie.

tijger1
door tijger1 Nov 29, 2017 om 15:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, bedankt voor het terugmelden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

holiday
holiday - Jun 24, 2024 om 18:13
Vrije tijd & tuin
Hutson wesite zijn oplichters

Hutson wesite zijn oplichters

Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer