an
door annika_1 Mar 1, 2004 om 19:16
Computers & telefonie

Niet ontvangen van bijlagen Outlook EXpress

Hallo,
Mijn zus stuurde foto's (paperclip) als bijlage bij Outlook Expres. Helaas geen foto's maar het bericht "Outlook Express heeft onveilige bestanden gevonden" of zoiets. Het kwam erop neer dat ik niets kan zien omdat dit onveilig was. Kan dit zomaar? Is dit makkelijk op te lossen en zo ja, blijft alles dan wel veilig?
Expert alvast bedankt.

391 3 Rapporteer

el
door ellepv - Apr 16, 2004 om 12:55
40 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk is de beveiliging ingesteld.
Wanneer je naar het menu extra-opties gaat, kies voor tabblad beveiliging.
Daar staat waarschijnlijk een vinkje voor het vakje "Opslaan of openen van van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" Dit vinkje uitzetten lost waarschijnlijk het probleem op.
Heel kort door de bocht houd het in dat je eigenlijk geen enkel jpg filetje, wat de meeste plaatjes zijn, niet kan openen. Je kan ze alleeen in het grijs zien staan, maar niet aanklikken,
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:55
763 Antwoorden / 1 Vragen

het antwoord is je al gegeven ga even naar beveiliging en haal het vinkje weg.
helaas is het vandaag de dag niet helemaal veilig ondanks dat ik zuinig ben op mijn email adressen krijg ik toch nog wel eens een mailtje met een virus binnen
wil je in de toekomst veilig mail ontvangen en verzenden koop dan een goede virusscanner zoals mc afee of norton anti virus update deze elke week en je bent nu goed geschermd tegen virussen krijg je dan een mailtje met virussen dan krijg je bij het binnenkomende mailtje een melding van je virusscanner waarna je het mailtje probleemloos kan verwijderen. open ook nooit mailtje van onbekende of mailtjes met de extensie .exe deze extensie geeft altijd aan dat het een programmaatje of toepassing bevat wees ook scepties als je een exe bestandje van een bekende krijgt dirrect verwijderen en nooit openen.

frankvandenb
door frankvandenb - May 31, 2004 om 10:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wel mogelijk om je bijlage te bekijken ook al is de paperclip grijs. Zorg wel dat je goede anti virus software hebt dan is het in ieder geval veiliger. Klik op de knop doorsturen, nu opent zich een nieuw scherm. Automatisch is de bijlage teogevoegd. Dubbelklik nu op deze bijlage en deze zal worden geopend zonder dat je een geadresseerde moet invullen.