li
door liduin Feb 8, 2013 om 13:04
Computers & telefonie

Nieuwe versie messenger

Bij opstarten van mij hotmail krijg ik sinds ca. 1 week het bericht, dat er een nieuwe versie van messenger beschikbaar is. Deze kan ik downloaden. Ik maak nooit gebruik van messenger en ik vraag mij af of, als ik deze nieuwe versie van messenger niet installeer, dit gevolgen heeft voor het gebruik van mijn hotmail. Alvast bedankt voor jullie antwoord.

899 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2013 om 13:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo liduin,

Nee hoor.

Met vr.gr.

li
door liduin - Feb 8, 2013 om 17:44
7 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 13:28]Hallo liduin,

Nee hoor.

Met vr.gr.

li
door liduin - Feb 8, 2013 om 17:44
7 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=edrick3 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 13:28]Hallo liduin,

Nee hoor.

Met vr.gr.

Dank voor het antwoord Edrick3

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2013 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@liduin,

Graag gedaan.
Was alles maar zo simpel. ;-)
Prettig weekend.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2013 om 17:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is trouwens helemaal geen nieuwe versie van Messenger, want Messenger verdwijnt uiterlijk 1/3. Je krijgt Skype aangesmeerd.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2013 om 17:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Oh, lees net dat het 15/3 is en niet 1/3.

li
door liduin - Feb 8, 2013 om 17:55
7 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=carola.83 schreef op vrijdag 8 feb 2013, 17:53]Het is trouwens helemaal geen nieuwe versie van Messenger, want Messenger verdwijnt uiterlijk 1/3. Je krijgt Skype aangesmeerd.

Nou, mooie boel, blij dat ik hier niet op in ben gegaan.
Dank voor het antwoord.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2013 om 18:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@liduin,

Nog ter info:

Wij stoppen wereldwijd met de bestaande Messenger-service (behalve voor het vasteland van China waar Messenger beschikbaar blijft) en voegen de fantastische functies van Messenger en Skype samen. Als je een update uitvoert naar Skype en je je aanmeldt met een Microsoft-account (zelfde als je Messenger-ID), zijn je contactpersonen binnen handbereik. Je kunt net als voorheen een chatbericht aan hen verzenden en een videochat voeren. Je kunt bovendien nieuwe manieren ontdekken om contact te houden via Skype op je mobiele telefoon en tablet.

Wat gaat er dus gebeuren tussen nu en het moment dat we met Messenger stoppen?
Messenger blijft op dezelfde manier werken als nu. Als je je op je desktop** bij Messenger hebt aangemeld, zie je een banner met een melding om Messenger bij te werken. Wanneer je op de banner klikt, wordt een venster met een installatieprogramma geopend met het verzoek om bij te werken. Hiermee word je door de installatieprocedure geleid voor het installeren van Skype en het automatisch verwijderen van Messenger.
spatie
Wat gaat er dus gebeuren nadat we met Messenger zijn gestopt?
Messenger-gebruikers op desktops** kunnen zich niet meer aanmelden en kunnen alleen maar bijwerken naar Skype. Als je probeert om je aan te melden, wordt een melding weergegeven en als je doorgaat, word je door de installatieprocedure geleid voor het installeren van Skype en het tegelijkertijd automatisch verwijderen van Messenger.
(Bron: mail van MS)

Met vr.gr.

li
door liduin - Feb 8, 2013 om 18:16
7 Antwoorden / 3 Vragen

Edrick3,
Dus als ik het goed begrijp hoef ik niets te doen en als ik OOIT gebruik wil maken van Skype kan ik mij daarvoor te allen tijde aanmelden?

diumenge
door diumenge - Feb 8, 2013 om 18:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt.

Cookies
door Cookies - Feb 8, 2013 om 18:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=liduin schreef op vrijdag 8 feb 2013, 18:16]Edrick3,
Dus als ik het goed begrijp hoef ik niets te doen en als ik OOIT gebruik wil maken van Skype kan ik mij daarvoor te allen tijde aanmelden?

JA.

li
door liduin - Feb 8, 2013 om 18:18
7 Antwoorden / 3 Vragen

OK, bedankt maar weer en ook een goed weekend.
Liduin.