ruud123456
door ruud123456 Nov 12, 2005 om 23:02
Computers & telefonie

Omzetten Wanadoo abonnement

Hallo allemaal,

ik kreeg van Wanadoo deze week een mailtje dat ze het "Wanadoo ADSL
Direct" abonnement gaan omzetten naar een "Wanadoo ADSL Family"
abonnement. Op zich harstikke leuk, want theoretisch zou dat een
snelheidswinst van 4x ten op zichte van het oude abonnement betekenen
tegen de zelfde prijs.

Helaas heb ik er niets aan om dat ik te ver van de centrale woon en dus helemaal geen snelheidswinst heb.

Wel zal er een nieuw contract aangegaan worden, waardoor de opzegtermijn ook weer opschuift. Zijn er mensen die tegen het zelfde aangelopen zijn en moet je dit pikken of kan je Wanadoo aan het oude contract houden?

Vraag twee:

Hoe is de stand van zaken op dit moment met Wanadoo telefonie? Zijn het
nog steeds van die houtje-touwtje verbindingen zoals een jaar tot een
half jaar geleden of is dit verbeterd. En komen er nog veel problemen
met de "Livebox" voor of is dat ondertussen opgelost?

Met groet

Ruud

1153 14 Rapporteer

ch
door chestor - Nov 13, 2005 om 12:55
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Ruud,

Antw 1: Op het moment dat een aanbieder zijn abonnement wijziigt dan moet hij dit van te voren aangeven. Op dat moment heb je twee keuzes. Of je gaat akkoord met de wijziging en gaat een nieuw contract aan of je kunt op dat moment opzeggen. Dit soort zaken moeten in de voorwaarden behorend bij het abonnement staan. Vervelende tip, lees deze eens door.

Antw 2: Ik heb zelf sinds 1 maand Wanadoo Family met telefonie. Ik was er ook huiverig voor wegens alle slechte verhalen die ik van anderen hoorde over niet bereikbaar zijn en dergelijke. Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad met mijn adsl of telefoon verbinding. Ongeveer 2a3 week geleden is er een update voor de Livebox geweest waarbij onderandere een aantal telefoonzaken zijn verbeterd.

Groet,
BJ

ad
door admindav - Nov 13, 2005 om 14:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi ruud,

vraag 1

Wat ik zou doen is contact opnemen met wanadoo omtrent je adsl verbinding en proberen telefonisch met ze uit tekomen want wij je zegt van contractverlenging dat klopt je zit zo weer een jaar vast aan een contract.

vraag 2

Telefonie van wanadoo en livebox is nog lang niet 100% het is in opzicht van het begin strekt verbeterd maar nog niet goed genoeg om lekker mee te bellen. Je zit nog steeds met het probleem van voice over IP bellen via het internet want dat is de livebox.Bellen over het internet is nog lang niet goed en veilig.Mijn advies is blijf gewoon nog lekker bij de kpn aansluiting is nog steeds het beste.

succes

ruud123456
door ruud123456 - Nov 15, 2005 om 00:46
37 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens de test op http://snelheidscontrole.wanadoo.nl/
kom ik niet verder dan 4 tot 8 Mbits per seconde. Dat is wat ik nu ook
haal. Dat is ook een reden dat ik geen zin heb een nieuw contract,
omdat ik denk dat Wanadoo de beloofde snelheid niet waar kan maken op
dit moment. De afstand naar de centrale is behoorlijk groot. Als ik een
postcode intik, die iets dichter richting KPN centrale ligt, zie je de
snelheid in de test omhoog vliegen.

De leveringsvoorwaarden van Wanadoo ben ik nog aan het bestuderen, dus
dat laat ik over een paar dagen nog weten. Ik blijf in ieder geval met
telefonie nog maar even bij KPN zitten en wacht de ontwikkelingen van
VOIP nog maar even af.

Bedankt voor de reacties allemaal

us
door user999 - Nov 15, 2005 om 12:43
143 Antwoorden / 0 Vragen

Ehh... ADSL Direct van Wanadoo is 1Mbit/s, niet hoger. Je haalt dus 1 Mbit/s met het Direct abo en je kunt naar 4 tot 8 (volgens Wanadoo) met ADSL Family. Ter info: Wanadoo is vrij conservatief met het inschatten van je maximale snelheid. Je kunt er rustig vanuit gaan dat je eerder richting de 8 dan richting de 4 Mbit/s komt te zitten. Hogere snelheden zijn ook niet ondenkbaar.

Daarnaast, nogmaals: ADSL2+ is altijd sneller dan ADSL. Er zit altijd een snelheidswinst in, al is het maar een kleintje.

ruud123456
door ruud123456 - Nov 15, 2005 om 15:28
37 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo user999,

ik heb inderdaad megabits en kilobites enzo door elkaar gegooid.

Het wordt dus ca. 4x sneller (volgens Wanadoo). En ze beloven nog
sneller in de nabije toekomst. Vandaag kreeg ik de officieële
bevestigingsbrief van Wanadoo en mijn opzegtermijn schuift maar een
maand op. Ik laat het er bij zitten en ga over op "Family" (zonder
telefonie, want dat is nog steeds brak begrijp ik).

Interessant voor andere "Wanadoo'ers" is het volgende:

(2.3) Wanadoo heeft het recht de Algemene Voorwaarden alsmede eventuele aanvullende voorwaarden van de Overeenkomst en/of de

specificaties van de Dienst te
wijzigen, welke wijzigingen ook gelden ten aanzien van reeds afgesloten
Overeenkomsten. Wanadoo zal daarbij

de redelijke belangen van de Klant in
acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking dertig dagen na
schriftelijke of elektronische

bekendmaking daarvan door Wanadoo, dan wel op een zodanige datum als genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische

bekendmaking worden de berichten
verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het behoort tot de
verantwoordelijkheid van de Klant om

regelmatig van de aan hem op dat E-mailadres verzonden berichten kennis te nemen.

Ze kunnen dit dus in feite doen zonder dat je het er mee eens bent.

Groet

Ruud

us
door user999 - Nov 15, 2005 om 15:30
143 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe ver woon je van de centrale dan? Ik zit zelf ook op een behoorlijke afstand (een paar honderd meter meer en ze leveren geen Family meer) maar ik zit hier gewoon met 4Mbit/s te downloaden hoor ;). Family draait nl op een iets andere techniek (ADSL2+ ipv ADSL) waardoor je hoe dan ook een verbetering zult merken van je snelheid. ADSL2+ is nagenoeg altijd sneller dan ADSL.

ruud123456
door ruud123456 - Dec 14, 2005 om 21:24
37 Antwoorden / 4 Vragen

UPDATE:

Wanadoo Family is nu geïnstalleerd (zonder LiveBox maar met een gewoon ADSL modem en zonder telefonie!) en het werkt.
Omdat ik op het randje van het gebied zit, waar Family nog leverbaar is, zijn de snelheden niet om over naar huis te schrijven. Een enkele keer is de verbinding zelfs helemaal weg. Maar in vergelijking met Wanadoo ADSL Direct is de snelheid en de stabiliteit van de verbinding wel iets beter.
Het lijkt er op dat de snelheid erg van het moment van de dag afhankelijk is. Maar omdat de prijs van Family gelijk is aan Direct zul je mij verder niet horen klagen. Het probleem zit blijkbaar bij KPN, die hier niet altijd genoeg signaalsterkte kan leveren.

dolfijn25
door dolfijn25 - Dec 14, 2005 om 21:38
66 Antwoorden / 28 Vragen

hoi Ruud,

een tipje van mij kant ze hebben bij mij ook de omzetting gedaan naar family en de cd voor de omzetting werkt niet echt tenminste bij mij niet.

vraag daarom nu vast de livebox aan dan heb je die alvast ik heb 10 dgn zonder internet gezeten.

Die cd is namelijk niet in staat je oude software eraf te halen en dus blijft hij hangen en kun je niks meer.

nu heb ik geen problemen maar vervelend was het wel.

suc6 ermee!!

ruud123456
door ruud123456 - Dec 14, 2005 om 22:02
37 Antwoorden / 4 Vragen

Wanadoo Family werkt echt wel zonder LiveBox, hoor! Ik gebruik een Speedtouch ADSL modem en daar zijn geen problemen mee.
Bij de installatie kun je niet de normale standaard installatie van de Family-CD gebruiken. Maar de installatie, die je  dan nodig hebt staat wel op de CD. [...:\KIT\NL\TSTUSB\Setup.exe]

Over de LiveBox gaan wel verhalen dat het niet goed werkt, maar die problemen zijn inmiddels opgelost, schijnt het. Wel moet je er extra huur voor betalen, dus ik gebruik m'n ouwe trouwe modem wel. Als je er telefonie bijneemt, zit je wel vast aan de LiveBox.
Greetz R.

ruud123456
door ruud123456 - Dec 14, 2005 om 22:09
37 Antwoorden / 4 Vragen

PS: wel eerst de oude software verwijderen via Configuratiescherm -> Software of met behulp van de oude installatie software!

dolfijn25
door dolfijn25 - Dec 14, 2005 om 22:20
66 Antwoorden / 28 Vragen

hoi ruud,

bij ging dat helaas niet niet via de normale manier en ook niet via de kitmap en na de omzetting kon ik dus helemaal niks meer en internet had ik dus niet inmiddels heb ik de livebox en gaat alles prima

ruud123456
door ruud123456 - Dec 14, 2005 om 23:02
37 Antwoorden / 4 Vragen

Wel vervelend, dat je 10 dagen zonder verbinding zat.
Kon de helpdesk niks voor je doen? Mij hebben ze in 5 minuten uit de brand geholpen bij de installatie (na een wachttijd van 10 minuten a 0,20 per minuut = 3,00 euro).
Ik heb wel 't idee dat ze redelijk deskundig zijn bij de helpdesk.

Groet R.

dolfijn25
door dolfijn25 - Dec 15, 2005 om 10:45
66 Antwoorden / 28 Vragen

hoi Ruud,

nee doordat de software er niet af kon en ik het er niet af kon halen met internet daar ik geen verbinding meer had konden hun ook niet zoveel.

Wel krijg ik een correctie op de nota van 8 euro en een beetje omdat ik dus 10 dagen geen internet heb gehad dus ze hebben wel wat gedaan hoor!!

ruud123456
door ruud123456 - Dec 16, 2005 om 18:06
37 Antwoorden / 4 Vragen

Hebben ze het toch netjes geregeld, nietwaar?

"nee doordat de software er niet af kon en ik het er niet af kon halen met internet daar ik geen verbinding meer had konden hun ook niet zoveel."
Datzelfde probleem had ik ook. Via software in het configuratiemenu lukte het niet, maar het lukte wel met de orginele installer van de software. Daar had ik nog een oud cd'tje van gelukkig. Als je de installer draait, krijg je een optie om te de-installeren.
Voor ons is het opgelost, maar misschien hebben anderen er nog wat aan.

Groet Ruud