et
door etzel Dec 14, 2015 om 13:58
Computers & telefonie

Ongelooflijk veel spam en / of phisingmails via Ipad. Nooit links opengemaakt.

Al mijn mailberichten ontvang ik via diverse apparatuur. Alleen via de ipad krijg ik de vreemste verzoeken (koffie, Ikea, AH, erotische hulpmiddelen, etc.) en maak nooit de links open. Ooit de tip gelezen om op de adresbalk te klikken waar bijv 'Jan Jansen' zijn mail vandaan stuurt. Vanaf .nl, co.au, .se. Ik ontvang meerdere berichten per dag. Ze worden vooral 's nachts verzonden met de meest bijzondere adressen. Via mijn pc ontvang een enkeling. Via mijn telefoon ontvang ik niets. Mijn oplossing, dacht ik, was om deze berichten alsnog door te sturen naar mijn eigen adres en ze dan via mijn pc als ongewenst te blokkeren. Klopt precies bij de pc, maar niet via de ipad. Hoe dit op te lossen. Van alles via diverse sites nageplozen. Niets hierover te vinden.

Weet Kassa raadt of een grote it-kenner?

Dank bij voorbaat!

5671 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2015 om 15:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij heeft XS4all een spamfilter, dus dat maar eerst controleren.

Ik heb zelf KPN en ontvang ook mijn mail op diverse apparaten, maar dat zijn altijd dezelfde. Krijg overigens nooit spam of phishing mails.

et
door etzel - Dec 14, 2015 om 15:49
1 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig komen er reacties op mijn probleempje.

Alleen heb ik geen adres op internet geplaatst. Ik heb ooit 1 x bij Voordeelvanger of Dagaanbiedingen een bestelling gedaan en notabene retour gestuurd, maar dat terzijde. Mijn spamfilter via mijn provider doet zijn werk goed en heb ik zelfs een betaalde bescherming!

Heb geen accounts via sociale media, ga nooit in op zogenaamde aanbiedingen en download geen muziek of films. Ra Ra.

hutch
door hutch Dec 14, 2015 om 15:58
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Alleen heb ik geen adres op internet geplaatst." Kijk eens naar uw gebruikersnaam (carmand@.........nl) op deze site. Daar staat vrolijk uw, of een, emailadres. Het valt mij wel op, sinds de ingang van deze nieuwe site, dat er meer hun, of een, emailadres gebruiken als gebruikersnaam. Misschien is dit weer een item voor de redactie om te zorgen dat er geen emailadressen als gebruikersnamen kunnen worden gebruikt.

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 16:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@hutch, ik denk dat dat komt omdat nu ook met een Twitter of Facebookaccount geregistreerd kan worden.

eclipse
door eclipse Dec 14, 2015 om 16:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

:-)

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 16:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ehm, bovenstaande was natuurlijk een opmerking in het algemeen :)

eclipse
door eclipse Dec 14, 2015 om 16:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hoi reflecs, buiten het gegeven dat ts zeer naief is, we worden steeds meer en vaker gekoppeld, neem google+ wat een kl*** bedoeling zeg, je moet alles op privé zetten, maja dan heb je er niets aan, maar deze verbindt wel weer je drive ( cloud) met gmail en google+als je dan ook nog eens gaat inloggen met je account van google naar FB en je klikt daar op wat idiote spelletjes die je 100 x per dag worden aangeboden, mijn cloud staat op prive, gewoon blijven doorlinken , en alles op prive zetten, vervelende daarvan is dat je op de edge weer toestemming moet geven op de boel te delen. maar prive moet houden. google + staat uitgeschakeld op de edge, en verwijderd op de gmail. maar wie leest de voorwaarden nog die bestaan uit ca 60 vellen zeer kleine lettertjes. ? waar je niets van snapt.. ik niet meer, dan het programmatje maar niet... wel zo rustig op de mob.

hutch
door hutch Dec 14, 2015 om 16:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Reflecs, zou inderdaad kunnen. Laat dit dan een waarschuwing zijn voor nieuwe gebruikers..... voordat zij zich registreren (uiteraard). Maar dan nog zou er op z'n minst voor gewaarschuwd moeten worden bij de registratie. Dit kan toch nooit de bedoeling zijn?!? Vraag mij af of de redactie hiervan op de hoogte is.... Zal dit melden.

et
door etzel Dec 14, 2015 om 16:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste beantwoorders, ik weiger om een nep-adres aan te maken en dus te gebruiken. Ik heb nl. ooit zulke ordinaire e-mailadressen voorbij zien komen op mijn werkadres! Goed, mijn e-mailadres (en geen emailadres) is verplicht om in te voeren door Kassa en ben het helemaal eens met Hutch dat de redactie dit moeten aanpakken.

hutch
door hutch Dec 14, 2015 om 16:45
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Maar u zou toch wel een andere gebruikersnaam kunnen bedenken? Of wordt uw e(-)mailadres automatisch als gebruikersnaam gebruikt? Bijv. alleen 'carmand'.

et
door etzel Dec 14, 2015 om 16:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

U geeft goede antwoorden, maar kom uit uw laatste reactie niet 1-2-3 uit. Moet ik er even (klinkt dom) over nadenken en uitzoeken hoe ik dit weer moet op lossen. Even pauze inlassen. Ik hoop wel dat de redactie Van Kassa eens meeleest. Alle recente antwoorden staan steeds onderaan; dat is verdomd lastig lezen. Graag de nieuwste meldingen bovenaan plaatsen redactie Kassa! Dank!

hutch
door hutch Dec 14, 2015 om 17:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U kunt de redactie verzoeken om uw gebruikersnaam te veranderen in bijv. alleen 'carmand'. Zelf heb ik de redactie al gemeld/gevraagd of dit mogelijk een fout in het systeem is.

et
door etzel Dec 14, 2015 om 17:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank weer meneer of mevrouw Hutch! Het blijkt dat de redactie toch meeleest en ze hebben me al benaderd. Mijn gebruikersnaam wordt aangepast.

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 19:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@vraagsteller, het is toch wel handig om naast het hoofd e-mailadres andere e-mailadressen te gebruiken voor nieuwsbrieven, registreren op websites e.d.. B.v. van Gmail of Outlook.com. Bijkomend voordeel, het is makkelijker te achterhalen waar de spam vandaan komt.

reflecs
door reflecs Dec 14, 2015 om 19:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie dat op http://kassa.vara.nl/ al Carmand staat. Misschien toch even mailen dat het ook bij deze vraag moet worden aangepast?

Cookies
door Cookies Dec 15, 2015 om 00:00
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Pff....zucht..... ze zullen het eens in 1x goed doen.

reflecs
door reflecs Dec 15, 2015 om 10:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carmand, als ik naar https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/registreer/ ga (met pc ) zie ik onder elkaar staan: E-mailadres -Gebruikersnaam -Wachtwoord -Herhaal wachtwoord. U schrijft dat u ook uw adres moest invullen. Weet u zeker dat u zich niet via een ander platform heeft geregistreerd? Edit: Verkeerd gelezen, u had het over het profiel. U hoeft daar niets in te vullen. Het enige dat daar bij mij is ingevuld is het e-mailadres dat gebruikt is bij de registratie. Heb op de registratiepagina geprobeerd te registreren met Internet Explorer en dan moet toch echt een Gebruikersnaam ingevuld worden.

eclipse
door eclipse - Dec 14, 2015 om 15:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[edit-red.] mocht je itunes  erop hebben klik hier en meldt je nooit  aan bij "domme spelletjes"  site `s . uiteraard is dat "dom"geheel mijn mening.. sterktte installeer wat uit  de store, en wees ZUINIG  op je adres. P.s  dit valt  niet onder it-kenner maar bij stommiteit..  :-) succes  ..

Cookies
door Cookies - Dec 14, 2015 om 19:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[edit-red.]

Je moet echt wat voorzichtiger omgaan met je email adres, scheelt een hoop spam!

Ik zie overigens de laatste week enorm veel email adressen als gebruikersnaam.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2015 om 20:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niets hierover te vinden? Kijk eens klik hier

et
door etzel Dec 14, 2015 om 21:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Carola, ik begrijp uw reactie. Maar ik heb echt goed nagedacht over wat ik in mijn profiel moest invullen. Voor de zekerheid nog maar eens gekeken en ik kan alleen maar mijn naam, adres, geb. datum etc. invullen en GEEN gebruikersnaam. Tenzij uw pc en programma anders vermelden, maar dat lijkt me stug. De redactie van Kassa heeft mij vanmiddag gemaild en ik heb een gebruikersnaam doorgegeven. Die zullen ze wel gaan gebruiken, denk ik. Ook zal ze ik ze wijzen dat het woord e-mail niet zo wordt geschreven nl. : email, maar zo: e-mail. Velen maken die fout. Email (gesmolten glas) is materiaal wat edelsmeden gebruiken.

reflecs
door reflecs Dec 15, 2015 om 09:59
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@carmand, Uw reactie is bij het verkeerde antwoord terechtgekomen. Carola.83 ziet deze nu waarschijnlijk niet.

@f
door @fm2 - Dec 15, 2015 om 00:52
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben geen it-er, maar ik heb gehoord dat verkoop van jouw gegevens waaronder jouw e-mail, ook veroorzaak kan worden door apps. Bij de meeste apps moet je inloggen met jouw e-mail en wachtwoord. Deze worden dan doorverkocht samen met jouw interesse in het een en ander (waaronder koffie, IKEA, ed). Ook kunnen ze in jouw iPad gegevens ophalen en doorsturen, zoals jouw contacten of foto's zonder dat je het weet. Dus wees voorzichtig met wat voor app je binnenhaalt. En check ook jouw instellingen op privacy!

Veel succes met jouw speurtocht!

ma
door manwijf Dec 15, 2015 om 08:40
574 Antwoorden / 1 Vragen

Ik lees overal 'jouw'. Het geldt echter niet alleen voor TS, maar voor ons allemaal. 'jouw' moet dus zijn: 'je'.