Ongevraagd wijzigen van betaaldatum
Ik ben sinds enkele jaren klant van Ziggo wat betreft internet, radio, televisie en telefoon. Ik heb met hen afgesproken dat automatisch aan het einde van elke maand het maandbedrag eraf gehaald wordt van mijn rekening.
Vorige maand kon ik het wwnmalig niet op tijd betalen en heb ik het maandbedrag van juli op 10 augustus via internet bankieren overgemaakt. Op 17 juli is nogmaals het bedrag eraf gehaald. Ik met de helpdesk van Ziggo gebeld en deze verklaarden dat ze het maandbedrag van juli er al afgehaald hadden ipv eind juli. Uitgelegd dat de betaling altijd automatisch einde vd maand eraf gehaald wordt en dat ik zonder toestemming of weten van tevoren moet achter komen dat zij op hun 'eigen initiatief' het maandbedrag eraf gehaald hebben ipv eind vd maand wat ook de afspraak was. Ik heb erop aangedrongen dat ze mij maandag terugbellen(heb de naam van de medewerkster ook genoteerd voor zekerheid) en dat ik het bedrag anders laat terugstorten. Maar door deze fratsen van Ziggo overweeg ik dus serieus om over te stappen bij Ziggo
U kunt volgens mij in Myziggo zie wat uw incassodatum is.
Maar toen u dacht dat het eind juni er niet geïncasseerd kon worden, hebt u helemaal niet verder naar uw rekening gekeken, voordat u handmatig ging betalen? Had u een herinnering gehad?
Maar volgens mij bent u met alle data in de war. Want 10 augustus?
Als een incasso niet lukt, probeer ze het vaak later nogeens.
.....Vorige maand kon ik het wwnmalig niet op tijd betalen en heb ik het maandbedrag van juli op 10 augustus via internet bankieren overgemaakt......
vorige maand = juni
maandbedrag van juli op 10 augustus??
Beetje onduidelijk allemaal.
Je wordt geacht voldoende saldo op je rekening te hebben staan voor automatische incasso.
Is dit niet zo, dan krijg je wel bericht.
De automatische incasso is niet gelukt en ik ben te laat met betalen. Wat nu?
Als de automatische incasso niet is gelukt, ontvang je een digitale herinnering. In deze herinnering staat hoe je de factuur kunt betalen. Je hebt een betaaltermijn van 14 dagen.
Mis je deze betaaltermijn? Dan ontvang je een digitale aanmaning. Hiervoor betaal je € 10 incassokosten. Betaal deze aanmaning binnen 5 dagen om te voorkomen dat je abonnement tijdelijk wordt afgesloten.
Als je Ziggo Mobiel abonnement tijdelijk afgesloten is, kun je niet meer bellen en gebeld worden. Betaal het openstaande bedrag binnen 7 dagen en je kunt je mobiele nummer binnen 24 uur weer gebruiken.
Betaal je niet binnen 7 dagen? Dan wordt je Ziggo Mobiel abonnement beëindigd en de vordering overgedragen aan het incassobureau. Na afsluiting komt je mobiele nummer te vervallen.
(Bron)
Wat betreft de data was ik even in de war met juli en augustus dus even ter verduidelijking. Zo halverwege elke maand krijg ik via de mail wat het maandbedrag is en dat deze rekening automatisch op 1 van de laatste 3 werkdagen vd maand eraf gehaald wordt. Eind juni kon het bedrag er niet afgehaald worden en heb ik het maandbedrag van juni op 10 juli overgemaakt via internetbankieren. Op 17 juli is het bedrag van juli eraf gehaald zonder dat ik een mail had gehad dat eind juli het bedrag automatisch eraf gehaald zou worden. Bij navraag bij Ziggo blijkt dat Ziggo zonder vraag of overleg opeens de 17'de vd maand het bedrag eraf halen ipv automatisch einde vd maand. Het ongevraagd wijzigen van betaaldata zonder de klant in te lichten is waar ik me aan stoor aangezien ik net als velen aan het einde vd maand mijn salaris uitbetaald krijg en dan de vaste rekeningen betaal.
Lees nog eens wat @tijger1 in zijn eerste reactie schrijft in de laatste regel.
Er zal sprake geweest zijn van nogmaals (17 juli) proberen het bedrag te incasseren omdat het op de gewone datum kennelijk niet gelukt was.
Weet u zeker dat wat op 17 juli geïncasseerd is niet het opnieuw incasseren voor juni was omdat het toen niet gelukt is?
Als er dubbel betaald is wordt een bedrag teruggestort of verrekend met een latere maand.
Heeft u al via MyZiggo de betalingen en incassodatum gecontroleerd zoals @tijger1 voorstelt?
My Ziggo = Mijn Ziggo.
10 Juli viel op een vrijdag, dus de overboeking via internet is mogelijk pas maandag de 13e (of 14e) bij Ziggo belandt waarna het nog administratief verwerkt moest worden. Uw betaling kan de herhaalde incasso van Ziggo gekruist hebben.
Zojuist op mijnziggo gekeken en het overzicht erbij gepakt. Staat alleen dat de tot nu toe alles betaalt is en de laatste betaaldag de 29'ste vd maand is. En dus van juli op 29 juli is. Das wat ook in de mail staat die ik maandelijks sta. Ik kon op mijn bankbriefjes teruglezen dat op zowel de 10'de van de maand juli het bedrag van juni betaald is(door mezelf omdat eind juni het bedrag er niet automatisch afgehaald kon worden) en op 17 juli precies hetzelfde bedrag eraf gehaald is. Als het met elkaar gekruist is had de medewerkster van Ziggo dat gister kunnen zeggen en niet vertellen dat het al van de maand juli is??
Je moet nooit zelf met handmatige betalingen aan de gang gaan als een incasso mislukt. Heb je wel een klantnummer vermeld of een betalingskenmerk bij het handmatig overmaken?
Ik vind eerlijk gezegd dat Ziggo jou meer te verwijten heeft dan jij Ziggo. Je moet op tijd aan je betalingsverplichtingen voldoen. Nogal vreemd dat jij er serieus over denkt om over te stappen. Vraag me af of je dan een provider kan vinden die je aan het eind van de maand laat betalen. Denk het niet.
@ Zoekster dan had Ziggo beter kunnen vermelden: het is ons niet gelukt het bedrag eraf te halen, rond de 15'de of een andere datum proberen we het nogmaals. Dan had ik het niet zelf overgemaakt nee. En Ziggo niets te verwijten?? Wat dacht u van ongevraagd data van betaling wijzigen en als het om dezelfde maandbetaling gaan verkeerde informatie geven aan de klant door te zeggen: het bedrag dat de zeventiende eraf is gehaald is al voor de maand juli?
Logisch dat je na zulke onkunde overweegt over te stappen of vind u het wel de normaalste gang van zaken??
[quote=richard35 schreef op zaterdag 18 jul 2015, 08:50]En Ziggo niets te verwijten?? Wat dacht u van ongevraagd data van betaling wijzigen
Dat bedrag van 17 juli is voor de maand juni geïncasseerd. Dat die klantenservice dat niet meteen doorhad, tja het wordt nu eenmaal een rommeltje als klanten niet op tijd betalen en zelf handmatig aan de gang gaan.
Je hebt zelf ongevraagd de datum van betaling gewijzigd, door op eigen houtje pas de 10 juli te betalen en niet 30 juni, zoals afgesproken. Je hebt Ziggo toch ook niet een mail gestuurd met, ' ja sorry, kan nu even niet betalen, maar de tiende maak ik het over.'
???
Maar stap gerust over, vind maar eens een provider die je aan het eind van de maand laat betalen over de afgelopen maand.
Je blaast nogal hoog van de toren voor iemand die zijn afspraken niet nakomt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Merkkleding besteld, chinees goed gekregen
Via Bertina moda (of Van Dongen mode) een jas besteld van Gant.
Er komt weken later een jas uit China, niet de maat en niet met het Gant-logo.
Geprobeerd terug te sturen en geld terug te krijgen, maar zij sparren met allerlei eigen regeltjes,
Heb gemaild dat dat tegen de Europese regels is, maar niets meer gehoord.
Kunt u mij adviseren?
F. Koot
06 [telefoonnum
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer