da
door daan14 May 13, 2013 om 00:04
Computers & telefonie

Ongewenst abonnement q4u brickoffers

Ik ontdekte dat ik ongewenst een abonnement had op q4u brickoffers (iets waar je online een spelletje kunt spelen?!) Het abonnement-bedrag van 5,= per week werd via mijn mobiele telefoonrekening geint. Ik heb dit echter nooit afgesloten en vermoed dat ik ongewenst ben aangemeld via een app van iets anders. Zijn er meer mensen die dit is overkomen? En wat kun je hier tegen doen? En nog belangrijker: via welke app, of via welke wegen wordt dit zomaar ongewenst in werking gesteld??

12104 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 13, 2013 om 12:01
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Niet overal zomaar je telefoonnummer invullen en op ok klikken ;-)

Mocht 14 slaan op je leeftijd, dan mag je deze dienst niet afsluiten en is het dus geen rechtsgeldige overeenkomst.
Even een briefje sturen naar Curaçao en je centjes terugvragen.

En je provider is niet stomtoevallig Simpel?

da
door daan14 - May 13, 2013 om 16:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste LekkerIsdat,

Ik heb niet zomaar mijn telefoonnummer ergens op ingevuld. En vervolgens al helemaal niet op oke geklikt. Het getal 14 slaat niet op mijn leeftijd. Ik ben "doodgewoon" een volwassen vrouw die absoluut weet wat ze doet. Ondertussen heb ik reacties van mensen op andere sites gelezen die kampten met hetzelfde probleem. Ook zij hadden zich helemaal nergens voor aangemeld, laat staan iets ingevuld o.i.d. Deze malafide bedrijven hopen wat zoveel mensen doen: dat men hun telefoonrekening niet checkt en op deze manier maandenlang geld van je rekening plukken!
Provider KPN overigens. Die mij een bevestiging mogen laten zien van dit zogenaamde abonnement. Deze kan er op geen enkele wijze zijn, waardoor zij ook niet gemachtigd zijn dit bedrag van mij te incasseren.
Iemand anders dergelijke ervaringen? nuttige antwoorden? Ik hoor ze graag!!

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 13, 2013 om 16:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Heb het ter kennis aangenomen.

aurora1
door aurora1 - May 13, 2013 om 16:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk op een banner geklikt hebt die bij sommige apps bijv. onderin het scherm lopen. Kan al gebeuren met het vastpakken van de gsm. Wat misschien kan helpen is om in de gsm bij applicaties beheren uit te vinken: onbekende bronnen (installatie van niet-marktapplicaties), mocht daar een vinkje bij staan, even kijken hoe je dat op jouw gsm moet doen. Verder kun je eventueel een virusscanner op de gsm installeren.
Voor informatie daarover KLIK HIER, even naar beneden scrollen.

vr.gr.

ma
door mariovdmade - May 15, 2013 om 10:42
8 Antwoorden / 0 Vragen

Daan14. Ik heb recent een soortgelijke ervaring opgedaan. Ik heb vervolgens de internet helpdesk van mijn bank gebeld, die een blokkade heeft ingevoerd zodat de "leverancier" van het betreffende spel niet meer kan incasseren. Hopelijk kun je hier iets mee. Groet Mario

electriekert
door electriekert - May 15, 2013 om 11:04
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=daan14 schreef op maandag 13 mei 2013, 16:12]Beste LekkerIsdat,

Ik heb niet zomaar mijn telefoonnummer ergens op ingevuld. En vervolgens al helemaal niet op oke geklikt. Het getal 14 slaat niet op mijn leeftijd. Ik ben "doodgewoon" een volwassen vrouw die absoluut weet wat ze doet. Ondertussen heb ik reacties van mensen op andere sites gelezen die kampten met hetzelfde probleem. Ook zij hadden zich helemaal nergens voor aangemeld, laat staan iets ingevuld o.i.d. Deze malafide bedrijven hopen wat zoveel mensen doen: dat men hun telefoonrekening niet checkt en op deze manier maandenlang geld van je rekening plukken!
Provider KPN overigens. Die mij een bevestiging mogen laten zien van dit zogenaamde abonnement. Deze kan er op geen enkele wijze zijn, waardoor zij ook niet gemachtigd zijn dit bedrag van mij te incasseren.
Iemand anders dergelijke ervaringen? nuttige antwoorden? Ik hoor ze graag!!
Wij kwamen er vorige maand ook achter, dat er wekelijks een bedrag van € 5,- werd afgeschreven van een soort loterij met de naam "U heeft gewonnen", wij weten nog steeds niet hoe we er aan zijn gekomen, maar het bleek al sinds november aan de gang te zijn, dit hebben we kunnen stoppen door op onderstaande link te klikken:

Portal Mobiele Gedragscodes
www.mijnmobielebetalingen.nl
Payinfo is dus geen aanbieder van mobiele SMS of internet diensten, maar biedt u een overzicht van uw mobiele betalingen.

Deze site laat precies zien waar je allemaal (al dan niet gewenst) op geabonneerd bent, en kan je diensten gelijk opheffen, wij zijn misschien nalatig geweest omdat we niet onze automatische telefoonafschrijvingen controleerde, maar deze boeven bende moet gestopt worden, ik heb toen ook gelijk een waarschuwing op facebook gezet.

irma44
door irma44 - May 15, 2013 om 16:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad bij mijn zoon, electriekert geeft de juiste oplossing, mijnmobielebetalingen.nl
Ik heb als provider T-Mobile en kreeg hier dus dit advies, en ook dat ik in het account wat ik aangemaakt heb moest ik de blokkade aanzetten voor mobiele contentdiensten! Dit werd voor mij toen direct door de klantenservice gedaan en heb het ook meteen voor de andere gezinsleden gedaan. Informeer eens bij KPN of ze ook zoiets kunnen blokkeren.

hi
door hillekke - Mar 15, 2014 om 09:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dit probleem sinds februari ,ik heb bij T Mobile een abonnement van 5,00 euro per maand,en er werd bij mij plots 20 euro afgeschreven,ik ben direct naar T Mobile gegaan en ze hebben mobiele internet diensten geblokkeerd,
ik ben naar de site van pay info gegaan en heb me daar afgemeld,
ik weet bij god niet hoe ik eraan kom,ik ben nergens mee akkoord gegaan,ik heb niets getekend,
ik wil mijn geld terug,want dit noem ik stelen,en oplichterij,
ik gebruik mijn mob alleen voor een paar berichtjes te versturen verder niets.
graag zou ik dan ook willen weten hoe ik mijn geld terug kan krijgen.

er
door erica1234 - Apr 2, 2014 om 17:45
22 Antwoorden / 4 Vragen

ook ik kreeg een flinke rekening van tele 2 en die zij dat ik lid was van
Whatsapp.brickoffers.com als ik t goed heb begrepen betaal ik 5,00 per week aan what's up en 4,13 aan spelletjes waar ik mij helemaal niet voor heb aangemeld
ik wil graag mijn geld terug
what's up is gratis
waar kan ik terecht daarvoor
want overal waar je op de site komt kan je geen contact krijgen
wie weet t mail adres of waar naar toe kan ik een brief schrijven met mijn klacht
ik vind dit pure diefstal
t gebeurde bij mij met een nieuwe telefoon had mij ook niet aangemeld voor de spelletjes of what's up dat laatste zat er al op
ik heb al een klacht op een site gedaan klachten kompas maar die kan mij niet verder helpen en bij
world press
nu maar afwachten maar ben er bang voor
wie weet voor mij wat ik nog meer kan doen

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 17:49
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na melden van deze Fraude moet je mobiele aanbieder het geld terug storten en blokkeren.

De kans is groot dat na meerdere meldingen ze niets meer kunnen en voor iedereen geblokkeerd worden na meerdere meldingen.
Wel maandelijks dus naast je Bank ook je mobiel controleren op eventuele fraude en gelijk melden.

Elke provider van mobiele telefoon heeft afwijkende regels dus op hun manier dit regelen en zolang Daan14 geen provider noemde is het dus niet mogelijk een goed advies hoe je dit moet indienen mogelijk.

er
door erica1234 - Apr 2, 2014 om 18:12
22 Antwoorden / 4 Vragen

t is bij mij al geblokkeerd door tele2 maar tele2 zegt t is niet onze schuld daar kunnen hun niks aan doen
kan ik verhaal halen bij tele 2 ??

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 2, 2014 om 18:28
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Naast blokkeren moeten zij nu aantonen dat je wel een legaal erkende overeenkomst had en als dat niet aantoonbaar is moet Tele2 voor jou dit bij voor jou onbekende terug vorderen.

Elke telecom provider moet dat kunnen mits tijdig gemeld en niet te lang terug.
Verder zal Tele2 en hun Netwerk T Mobile bij teveel klachten hun geheel blokkeren...

Maar Tele2 moet dus terug betalen omdat gezien Uw verhaal U zich niet heeft aangemeld dus binnen een redelijke termijn gemeld heb je recht op teruggave.

Als je het een half jaartje laat lopen controleerde je de rekening niet en ben je te laat dus hoelang schrijven ze al af?
Langer of korter dan maand en reageerde je tijdig op je maand afrekening?

Dat is bepalend of je via Tele2 je geld terug kreeg of niet.

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2014 om 18:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De (gratis) Whatsapp is iets anders dan Whatsapp.brickoffers. Lees ook mijn eerdere post hier over hoe u mogelijk aan brickoffers komt.

er
door erica1234 - Apr 2, 2014 om 18:40
22 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb m ongeveer 2 maanden en toen me rekening binnen kwam toen schrok ik heel erg
want ik had ook what's up er op waar ik 5,00 euro per week voor moest betalen buiten die 4,13 voor spelletjes
ik heb echt niks besteld ook de what's up zat erop
tele 2 heeft t voor mij meteen geblokkeerd
maar ik krijg nu nog voor 3 weken van eind februarie en maart erbij een hoge rekening zegt tele 2

ik
door ikke ook - Jul 1, 2014 om 11:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook bij mij wordt € 4,13 per week afgeschreven via tele2 mobiel. Whatsapp.brickoffers.com en Watsapp.reactomobi.com zijn de boeven.
Ook niet geactiveerd en zeker niet om gevraagd of toestemming voor gegeven. Via tele2 laten blokkeren, en als vergoeding 1 malig € 40,--
Ik heb dit ook gemeld bij klachtenkompas.nl. Ik wil mijn geld terug!!