novy
door novy Dec 7, 2004 om 17:04
Computers & telefonie

Ongewenste Betaalde smsjes

Ik heb laast een beltoon besteld via een site. Weet niet meer precies welke, maar een paar dagen na ddat ik dat beltoontje had besteld kreeg ik telkens berichtjes van 4777 waar ik niet om heb gevraagd maar waar ik dus wel voor moes betalen! Onderhand was ik 5 euro beltegoed kwijt en ben ik maar naar me provider(Telfort) gaan mailen en die hebben we uit eindelijk 3 euro beltegoed terug gekregen. maar voordat ik die 3euro kreeg, kreeg ik al telkens smsjes van telfort dat ik me beltegoed moes opwaarderen omdat ik nog wat betaalde smsjes moes afbetalen! Ik kreeg dus gister avond die 3euro van telfort, maar vandaag kreeg ik weer 2 berichtjes van 4777. met precies dezelfde tekst erin en waar ik dus 3,25 voor moes betalen. Ik dus weer door beltegoed heen en kreeg gelijk weer een berichtje van telfort of ik me beltegoed weer op wou waarderen want moes weer smsjes afbetalen!

hebbie hier misschien meer mensen problemen mee gehad? Of weet iemand wat ik hier aan kan doen? Of dat ik misschien me geld ergens terug kan vragen, want ik vind dit echt niet kunnen, ik heb er niet omgevraagd maar ben nu wel al 8 euro kwijt! Herkent misschien iemand het nummer?(4777)

Ik hoop dat iemand me ken helpen!!

Groetjes Kim

644 5 Rapporteer

btalman
door btalman - Dec 7, 2004 om 17:18
280 Antwoorden / 0 Vragen

Kim, echt, reageer nooit op dat soort reclame's, je ziet ze op tv, in
de spits en metro, internet, voeral. De kleine lettertjes melden
meestal dat je een contract aangaat en je, tot wederopzegging, iedere
dag, of meerdere malen per dag/week een beltoon, plaatje of ander spul
krijgt, voor iets van een euro per ontvangen bericht. Het geld is
helaas verloren, velen zijn je voorgegaan, ook belazerd en hebben niets
van hun geld teruggezien. ik weet niet hoe oud je bent, maar als je
onder de 18 bent kun je proberen je ouders boos op te laten bellen naar
de eigenaar van 4777 met de mededeling dat ze het geld terugwillen,
aangezien je, voor de wet, niet in staat wordt geacht zelf contracten
aan te gaan.

Je kunt je bij 4777, afmelden door middel van een smsje, op
www.consumentenweb.nl/sms-diensten.php staat precies voor welke dienst
je je op welke manier moet afmelden, erg handig,

succes, Bram

novy
door novy - Dec 7, 2004 om 17:21
2 Antwoorden / 3 Vragen

Nouw ik reageer ook nooit op dat soort dingen, want ik vind het gewoon zonde van me geld!!! Maar ik weet ook 100% zeker dat ik me nergens heb aangemeld voor betaalde smsjes. Dus hoe dit kan weet ik ook niet! Nouw ik ben net 18! Maar ik ga wel ff naar die site toe, die je me hebt gegeven! Maar in iedergeval bedankt dat je wou reageren!

Groetjes Kim

btalman
door btalman - Dec 7, 2004 om 17:47
280 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft je niet aan te melden voor betaalde smsjes, het bestellen van
een ringtone oid is al genoeg, je gaat er als besteller vanuit dat dat
een eenmalige transactie is, maar in de kleine lettertjes, als die er
al staan(!), valt te lezen dat je niet alleen een logo oid bestelt,
maar jezelf abonneert op een logo/ringtonedienst.

us
door userroy - Dec 7, 2004 om 17:49
17 Antwoorden / 0 Vragen

Toch coulant van Telfort dat ze je beltegoed teruggeven, het is niet het hele bedrag, maar ik ken geen providers die dit in zo'n geval doen.

Wat misschien nog een handige site is: www.smsafzeggen.nl, staan alle nummers + hoe je je moet afmelden voor die &$^@$^@$zooi.

Succes verder!

xa
door xavierjo238 - Jan 18, 2005 om 21:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik ken dat probleem. Bij mij zijn er op een dag tijd 20 sms'jes
binnengekomen en ik mag dus 25 euro afdokken inclusief btw. Heb de
incasso stopgezet, gestorneerd en een brief gestuurd naar Telfort. Aan
de klantenservice konden ze me niet verder helpen "ja het staat wel op
de rekening".

Benieuwd hoe ze daarop reageren