ma
door magda Jul 19, 2023 om 15:30
Computers & telefonie
Ongewenste mail

Sinds kort krijg ik berichten van o.m. Norton dat mijn abbonnement is verlopen. Norton stuurt er 6 tot 8 per dag en anderen sturen ook meerdere keren dezelfde  berichten per dag. Ik heb meer dan eens geprobeerd die afzenders te blokkeren, maar dat lukt niet. De functie blokkeren is grijs. Ik ontvang ze op een hotmail account. Weet iemand hoe ik die afzenders toch kan blokkeren ??

6587 15 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jul 19, 2023 om 15:37
855 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb je hier iets aan.

ennoborg
door ennoborg - Jul 19, 2023 om 15:38
24 Antwoorden / 3 Vragen

Ik weet niet waarom hotmail dat blokkeren niet mogelijk maakt, maar het heeft meestal weinig zin, omdat deze spammers steeds een ander afzenderadres gebruiken, met veel nummers erin. En omdat ze ook allemaal in het buitenland zitten, kan de Nederlandse overheid ze niet snel aanpakken, zoals dat wel kan voor spam die vanuit Nederland wordt verzonden.

Gmail vist de meeste er wel uit, bij mij, en je kan misschien in hotmail ook wel een regel maken die alle berichten met norton in het onderwerp direct al voor je wist. Idem met icloud, want daar krijg ik zelf ook veel berichten over, dat mijn icloud-opslag vol is.

Kan je ze niet als spam markeren? Dan leert hotmail zelf ook welke berichten ongewenst zijn, en dan wordt de filterfunctie ook steeds beter.

latevogel
door latevogel - Jul 19, 2023 om 15:39
86 Antwoorden / 0 Vragen

Zelfde probleem hier, alleen dan met een andere virusscanner.
Ze (cookie plaatsers enz..) hebben jouw (en mijn) e-mail adres eens gesignaleerd en blijven ons lastig vallen.
Je kunt blokkeren maar.....hun afzender is b.v. jopie123 en morgen jopie 231. Snap je, het geeft niet veel.
Hotmail is een berichtendienst die gratis is en voor de gebruiker ook niet veel meer doet.
Je moet iedere dag schoon schip maken in de mail, dan heb je het minste werk of je neemt een andere maildienst.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 19, 2023 om 16:06
167 Antwoorden / Vragen

Cookieplaatsers? Dit heeft geen drol met cookies te maken. Dit gebeurt als je niet goed omgaat met je email adres. En als jij van een dienst gebruik maakt dan mag die dienst je gewoon benaderen.

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 19, 2023 om 16:04
7193 Antwoorden / 3 Vragen

Hier hetzelfde probleem bij Hotmail, ze blijven komen en ik doe ze maar in de prullenmand en later verwijder ik ze van die dag allemaal tegelijk.
Eens zal het wel ophouden, gelukkig heb ik meer accounts maar Hotmail doe ik pas weg als ik op een Mac over ga.

Topantwoord

Ozymandias
door Ozymandias - Jul 19, 2023 om 16:05
167 Antwoorden / Vragen

Probeer ze te blokkeren vanuit je inbox. Nu staan ze in de verwijderde items. Daarnaast bij de optie regels kan je een regel instellen voor deze mails. Ik zou zeggen, klik er op en kijken even welke opties je daar ziet. Vaak kan je daar gewoon aangeven wat je wil dat er gebeurt met bepaalde afzenders.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 19, 2023 om 16:18
2063 Antwoorden / Vragen

Over het algemeen functioneert het spamfilter bij Microsoft heel behoorlijk dus blijkbaar heeft het geboefte weer een nieuwe truck verzonnen om erdoor te komen. Markeer ze als spam en met anderen die dat ook doen is het vaak met een paar dagen over nadat het filter ze leert herkennen. Zelf doe je er niet zoveel aan, ze sturen telkens van andere adressen dus blokkeren is sowieso nutteloos.

ma
door magda - Jul 19, 2023 om 16:57
38 Antwoorden / 13 Vragen

@Ozymandias. De mails komen binnen in de map ongewenste mail. Vanuit die map heb ik meer dan eens geprobeerd de afzender te blokkeren, maar dat lukt niet en dat vind ik zo gek....de functie blokkeren werkt niet bij deze mails, die is grijs.
Ik heb voor deze mails ook een regel ingesteld, maar ze blijven toch komen, 6 tot 8 x per dag. Ik krijg vaker spam, blokkeren is geen probleem. En ja ik weet dat ze soms van een ander email adres komen die blokkeer ik dan ook en dat werkt na verloop van tijd.

Bedankt voor jullie reacties, ik zal ermee moeten leren leven.

Thecla58
door Thecla58 Jul 19, 2023 om 17:20
855 Antwoorden / 3 Vragen

Ze komen dus al binnen al ongewenste mail n je spambox. Dan is er toch niets aan de hand... Het enige dat je dan een keer per week kunt doen is die spam box nakijken of er geen mails in staan die wel white listed (toegestaan) zijn en als dat laatste niet het geval is dan de spam box leeg maken

ma
door magda Jul 20, 2023 om 21:10
38 Antwoorden / 13 Vragen

@A van Kampen, ja ik scan mijn pc regelmatig, daar ligt het niet aan.
@RJW ik heb een paar maanden geleden een nieuwe pc gekocht, Norton was geinstalleerd, maar werkte voor een beperkte tijd. Ik vraag me af of deze mails wel van Norton zijn. Ik heb geen flauw idee van welk emailadres ze worden gezonden. Een waarschuwingsmail is prima. Ik krijg 6 tot 8 berichtenn per dag, dat irriteert. Ze komen al in mijn box ongewenste mail. Normaal werkt blokkeren wel, maar nu niet.

Ozymandias
door Ozymandias Jul 21, 2023 om 17:04
167 Antwoorden / Vragen

Dan gaat het eigenlijk al goed. Die map doet dus wat het moet doen en die kan je verder negeren. Ik heb ook een spambox die overstroomt maar het is uit het zicht dus het boeit mij verder niet. Dit houd dus ook in dat het al geblokkeerd is, vandaar grijs.

Als ik jou was zou ik mij er niet verder druk over maken.

A van Kampen
door A van Kampen - Jul 19, 2023 om 21:25
22 Antwoorden / Vragen

Misschien heeft u een virus op uw PC, scant u nog uw PC?

rj
door rjw - Jul 19, 2023 om 21:46
3264 Antwoorden / 5 Vragen

De eerste vraag die gesteld moet worden is volgens mij nog niet gesteld: klopt het dat je een Norton abonnement had dat nu verlopen is? En zo ja, komen deze mails van Norton/Symantec (en dan niet de weergegeven naam maar het daadwerkelijke emailadres)? Zo nee, dan is het spam. Zo ja, dan kan het ook een waarschuwingsmail zijn om je er op te attenderen dat je niet meer beschermd bent.

mi
door miennaamishaaz - Jul 20, 2023 om 19:49
725 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is spam, wat u het beste kan doen is de mails rapporteren als spam/phishing.

soms is het dat dit soort mails door het spamfilter van outlook komen.
als u het rapporteerd als spam, update het spamfilter zichzelf, en zal deze vortaan in uw spambox laten komen

Topantwoord

Pe
door PeteJ1962 - Jul 21, 2023 om 10:57
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem met de "afzender", wanneer ik op die naam klik, komt er geen mailadres tevoorschijn. En inderdaad, dagelijks vele mails, van oa.: virusscanners, zonnepanelen, gezondheidsprojecten etc.etc. Het is behoorlijk hinderlijk, want ik krijg meer "shit" dan persoonlijke mails in mijn mailbox.

Topantwoord

PietKonings
door PietKonings - Jul 21, 2023 om 11:01
3 Antwoorden / Vragen

Welke email programma gebruik je?
Ik zou aanraden om thunderbird te gebruiken op de PC en BleuMail als app op telefoon en tablet. Beide hebben een functie om domeinen of adressen te blokkeren, werken beide goed!

john devries
door john devries Jul 26, 2023 om 11:45
218 Antwoorden / Vragen

Droom lekker verder . Buiten het popup gezeur van Thunderbird om een donatie van minimaal  € 9 komen die spamberichten ook net als bij Outlook binnen. Handmatig blokkeren van spam en ongewenste berichten is beter.  Daarmee voorkom je dat berichten die je wel wil ontvangen direct verwijderd worden. Het is een goed mailprogramma , maar niet beter Outlook .

gossy
door gossy - Jul 21, 2023 om 11:12
35 Antwoorden / 1 Vragen

Deze mails zijn erg moeilijk kwijt te raken.
Heb er zelf ook last van. Ze komen van verschillende
http://yourdealonline.shop/rd/
http://elratonn.com/rd
En nog wat van dit soort afzenders.
Het Emailadres is niet te zien, maar op de computer kun je wanneer je met de muis op de regel gaat staan (niet openen) dan klik je op rechts, in het veldje ga je naar view, dan view message source.
Daar kun je een e-mail adres achter halen .
Ven goed zoeken.
Deze zou je als ongewenste mail kunnen opslaan,  (werkt niet altijd)
Zie afbeelding hoe te werk gasn

john devries
door john devries - Jul 21, 2023 om 12:32
218 Antwoorden / Vragen

Dit spam die berichten komen niet van Norton etc. maar van oplichters Die proberen jouw een abonnement te laten afsluiten .Als je er op ingaat ben je je geld kwijt.Blokkeren helpt niet direct , maar op den duur wel .

ma
door madam mikmak - Jul 21, 2023 om 13:47
8 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een afzender blokkert, dan komt die e-mail in vervolg niet meer in je inbox, maar in je ongewenste box. Het is dus niet zo dat die email helemaal niet meer binnenkomt. Dat "blokkeren" soms licht grijs is, komt omdat je dat adres dan al eens hebt geblokkerd.