an
door antoon1 Mar 29, 2011 om 18:32
Computers & telefonie

Ongewenste verzending van mail

Sinds afgelopen zondag kom ik tot 2x aan toe toe de ontdekking dat er uit mijn adresboek mailtjes zijn verstuurd naar al mijn adressen uit mijn adresboek. Volgens mij heeft er iemand "ingebroken"in mijn bestanden. Mijn virusscanner is niet aangegaan. Wie kan mij helpen wat ik hier aan doen moet. Al mijn bekenden krijgen een mail met een link om die te openen. Ik heb iedereen al gewaarschuwd dit niet te openen, maar gelijk te deleten. Het gaat om verzending via mijn msn adres. HELP ME

11416 49 Rapporteer

poltol
door poltol - Mar 29, 2011 om 19:08
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hotmail?
Verander je passwoord.

Vr.gr. poltol

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2011 om 19:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

HJallo antoon1,

Onmiddellijk je wachtwoord veranderen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2011 om 19:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS,

Lees ook hier.

an
door antoon1 - Mar 29, 2011 om 19:22
36 Antwoorden / 33 Vragen

Hoi Edrick3 en poltol. Help me verder , hoe wijzig ik mijn wachtwoord van msn?

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2011 om 19:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@antoon1,

Om je msn wachtwoord te veranderen wanneer je een hotmail adres hebt.

Ga je naar je "POSTVAK IN".
Klik dan aan de rechterkant op "OPTIES" en dan op "MEER OPTIES".
Klik dan op "Je persoonlijke gegevens bekijken en bewerken". Meld je aan met je hotmail adres en wachtwoord.
Klik nu op "wachtwoord veranderen" op de beginpagina en verander het wachtwoord.
Klik daarna op afmelden en sluit het venster.
Meld je ook even af en opnieuw aan op msn met je nieuwe wachtwoord.

(Bron: Computerclub Venlo)

an
door antoon1 - Mar 29, 2011 om 19:38
36 Antwoorden / 33 Vragen

IK heb een msn adres, en geen hotmail adres. Ik kan in Postvak In rechts geen Opties vinden

an
door antoon1 - Mar 29, 2011 om 19:44
36 Antwoorden / 33 Vragen

edrick3, het is gelukt, ik hoop nu van die ellende verschoond te bijven.
Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll veeeeeeeeeeeeeeeeellll dank
Ton

edrick3
door edrick3 - Mar 29, 2011 om 19:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@antoon1,

Mooi zo.
Hoop het ook voor je.
Geeft anders alleen maar ellende.

Met vr.gr.

ke
door kessel45 - Mar 30, 2011 om 13:12
75 Antwoorden / 45 Vragen

ben enkele weken geleden óók gehackt. Een hele week bezig geweest om mijn account weer terug te krijgen. Moest ook iets van 10 jaar terug invullen dat ik natuurlijk niet meer wist. had nog n oude PC staan en daarop bij hotmail gekeken. Daar stonden enkele dingen in een mapje die ik door heb gegeven en ja hoor eindelijk kreeg ik weer verbinding. Maar als er iets van school in staat zal de dochter wel weten waar dat ov er gaat. Geef dat op als zijnde "verificatie" en hopelijk komt het goed. Maar is écht een heel gedoe.

haakmeer
door haakmeer - Mar 30, 2011 om 13:20
10 Antwoorden / 0 Vragen

Voorkomen is altijd beter dan genezen.

Ga NOOIT in op links waar je nog een keer moet inloggen met je wachtwoord.

Op het moment dat je dat doet is het al te laat, je hele adres boek is al gebruikt voor spam mail namens jou.

Er is nl geen bedrijf die iets gratis weggeeft, er zit altijd wel een marketing truukje achter om zoveel mogelijk mensen te bereiken, en daar zijn die mailtjes voor bedoeld, alleen maar om zoveel mogelijk mails te versturen.

dick brink
door dick brink - Mar 30, 2011 om 13:40
3 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring is dat het wijzigen van het wachtwoord NIET helpt. De mails gingen gewoon door... De enige oplossing volgens mij is een nieuw account aanmaken en de helpdesk te verzoeken het oude eruit te gooien.
Succes!

mabureau
door mabureau - Mar 30, 2011 om 14:06
102 Antwoorden / 12 Vragen

Even ter verduidelijking:
Meestal ligt hier de oorzaak bij een berichtje waarin wordt gevraagd om even met je MSN inlognaam en wachtwoord in te loggen, om toegang te krijgen tot een bestandje, emotocons of winks, die iemand anders je heeft gestuurd.
Zoals ook de mensen die nu een mailtje van jou denken te krijgen.
Opdat moment zijn jouw inloggegevens bij iemand anders (een andere computer/database) bekend.

Het eerste wat dan wordt gedaan is, jouw social netwerkje (adressen bestand) kopiëren. De berichtjes die hierna worden verstuurd lijken van jou af te komen, maar komen in werkelijkheid ergens anders vandaan.
Ook al wordt jouw account opgeheven, dan nog blijven deze berichtjes de ronde doen.

Het veranderen van je wachtwoord heeft dus alleen maar tot doel om te voorkomen dat er iemand op jouw account kan inloggen om gegevens te lezen. Het verspreiden van deze mailtjes hou je er niet mee tegen.

Het enige wat iemand er aan kan doen, is ook gelijk het grootste risico voor jou. Namelijk het adres als SPAM adres registreren. Je loopt dan het risico dat jouw mailtjes ALTIJD door spamfilters worden onderschept.

Het enige wat ik kan adviseren om de gegevens "achter" het mailtje eens te lezen en te vergelijken. Je zal dan dingen zien en herkennen, waaruit blijkt of de ontvangen berichtjes inderdaad afkomstig zijn van de afzender die er bij wordt vermeld.

Als er dan mailtjes worden ontvangen die je niet vertrouwd, dan kan je eerst achter het mailtje kunnen kijken of je verdachte zaken ziet.

Klijk hiervoor met je rechtermuis knop op het ontvangen bericht, klik vervolgens eigenschappen en daarna details.

Verder kan ik, zoals zo velen, alleen maar zeggen dat voorkomen beter is dan genezen en dat een gewaarschuwd mens voor twee telt.

aragon
door aragon - Mar 30, 2011 om 14:07
106 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=antoon1 schreef op dinsdag 29 mrt 2011, 19:44]edrick3, het is gelukt, ik hoop nu van die ellende verschoond te bijven.
Met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllll veeeeeeeeeeeeeeeeellll dank
Ton

En nu snel een goede firewall instaleren, b.v. Comodo, die zeer sterk is, dan zal het minder makkelijk worden om jouw computer te hacken.
Kijk ook eens op www.schoonepc.nl.
Succes.

wo
door woodwood - Mar 30, 2011 om 14:09
15 Antwoorden / 2 Vragen

Dit verschijnsel heb ik zelf ondervonden en ben bij een computerspecialist
geweest die mij aanrade om het email of hotmail adres op te zeggen en een ander
email cq hotmail te maken, dit probleem is een hardnekkige worm of virus en krijg
je niet verwijdert met scanners e.d.

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 14:11
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het wijzigen van het wachtwoord helpt wel degelijk alleen zal iedereen dat uit het adresboek moeten doen en niet alleen u.

En uiteraard de pc scannen met MBAM.

Maar ja zolang iedereen lekker eigenwijs is en dozijnen mailadressen in de mail blijven zetten ipv BCC te sturen zal dit probleem blijven komen.
Het virus activeert u nl zelf door op een link in die mail te klikken, er zijn diverse varianten de leukste was ik heb je foto op internet gezien klik hier en jawel dan hebben ze ww en ben je op duizenden computers aangemeld ook al ben jij niet online.

Dus als eerste het ww wijzigen en dan alles in je adresboek dat ook laten doen, want als er een paar zo eigenwijs blijven komt wederom alles weer je kant op en blijf je dweilen met de kraan open.

Dus een nieuw account is onzin gewoon eens leren niet overal op te klikken en eens mails in BCC te sturen.
Krijg je een mail met veel adressen gooi die eruit als je hem doorstuurt en werk dan alleen nog met BCC.

Het probleem is er maar doordat mensen overal intrappen en eigenwijs zijn blijft het doorgaan.

=dick brink schreef op woensdag 30 mrt 2011, 13:40: Mijn ervaring is dat het wijzigen van het wachtwoord NIET helpt. De mails gingen gewoon door... De enige oplossing volgens mij is een nieuw account aanmaken en de helpdesk te verzoeken het oude eruit te gooien.
Succes!

mabureau
door mabureau - Mar 30, 2011 om 14:15
102 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=aragon schreef op woensdag 30 mrt 2011, 14:07]

En nu snel een goede firewall instaleren, b.v. Comodo, die zeer sterk is, dan zal het minder makkelijk worden om jouw computer te hacken.
Kijk ook eens op www.schoonepc.nl.
Succes.

Helaas de beste firewall of de beste antivirusprotectie, gratis of duur betaald, kan je niet beveiligen als je zelf de deur open zet.

Hier is dus geen hacker bezig geweest maar een fisher.
Vergelijk al die fishingmails die je vragen op je bankcodes even door te geven.

oz
door ozzy_1 - Mar 30, 2011 om 14:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat je ook kunt doen is een niet bestaand adres in je adresboek zetten.
Je krijgt dan direct een melding van de webmaster dat er een mail naar dit adres is gestuurd.
Iemand die dan jouw adresboek gebruikt,weet dit niet ,zo heb je een melding als er iemand in jouw mail gesnuffeld heeft.
Groeten

ha
door hansbb - Mar 30, 2011 om 14:38
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste computervriend(en)
Het euvel hier aangekaart, komt van uzelf. Er zijn MSN-achtige community-sites die jou een email sturen zoals; 'Ik zag jouw foto en ik wil met jou...Ik wil je een geheimpje vertellen...Als je dan reageert staat jouw emaiadres al klaar, je hoeft dan alleen nog maar jou wachtwoord in te vullen. Doe je dat, zet je de sluizen open naar al jouw contacten in jou adresboek. Persoonlijk vind ik dit een vuile manier van doen. Ik wil niet dat mijn bank, dokter, advocaat of andere zakelijke contacten weten, dat ik op zulke communty-site verkeer. Advies: Vul nimmer buiten je eigen emailbox/adres jouw wachtwoord in. 'Men' kan daarmee nog veel meer schade aanrichten zoals iedereen wel weet!
Groeten
van Hans

ge
door gerrit57 - Mar 30, 2011 om 14:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik had dat probleem ook en mijn account werd afgesloten door Hotmail.
Men adviseerde toen om mijn wachtwoord te veranderen, maar ik wist mijn geheime vraag niet meer.
Als alternatief krijg je dan een code via mobieltje en die voer je dan in op je geblokte Hotmail.
Dan maak je ander wachtwoord en klaar is het.
Dus ander wachtwoord en je bent er vanaf,
En gewoon ieder mailtje waar je geen vertrouwen in hebt naar ongewenst verplaatsen.
Wat ook helpt is iedere maand je wachtwoord veranderen, kleine moeit bespaart je van veel narigheid.

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 14:46
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook een vuile manier dat klopt in het geheel.
Maar ja als de CONSUMENT zelf niet kan lezen schrijven en denken wordt het erg makkelijk voor deze figuren.

Als er staat IK ZAG JOUW FOTO gaan ze er als wilde beesten op zitten klikken, maar iedereen in je adresboek is de pineut, en klikken hun ook dan blijft het doorgaan.

Een groot deel voorkom je al met BCC het andere met niet meteen overal op klikken en uiteraard een sterk wachtwoord.

En als je geklikt hebt ben jij overal online ook al ben jijzelf offline dat is nu nl net de truc om mensen te laten klikken.
Dus eerst het ww wijzigen en meteen al je contacten ook.

Maar ja zolang er in je omgeving nog figuren zitten die het niet zo nauw nemen ja blijf je dweilen helaas.

co
door colour1939 - Mar 30, 2011 om 14:55
21 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Ton (Antoon1)

Door het veranderen van je wachtwoord zal je niet verlost zijn van dit euvel.
Ik heb ook deze ellende moeten doormaken. Ik stelde vast dat alleen mijn
chatvrienden spamberichten van mijn MSN-account ontvingen. Omdat dit
meerdere keren was voorgevallen heb ik alle emailadressen van mijn
chatvrienden uit de 'Contactenlijst' verwijderd en vanaf dat moment werden er geen berichten meer, zonder mijn voorkennis, verzonden.
De veroorzaker van de ellende was een spambericht van een of ander medisch
bedrijf uit Canada dat Viagra aan de man wilde brengen.
Omdat mijn contactenlijst nu leeg is wordt chatten onmogelijk gemaakt. Maar
er zijn gelukkig meerdere programma's die chatten mogelijk maken.

Ik hoop dat je snel van deze ellende wordt verlost.

Mvrgr. Colour39..

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 15:02
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou dan eerst eens een prof inhuren om je pc op te schonen want het WW is wel degelijk het probleem.

Men zit nl niet op je PC maar op je account daarom zal je ook overal zien als je je aanmeld dat je al aangemeld bent ook al ben je niet eens online.

MSN staat enkel en alleen het programma op je pc niks meer niks minder aanmelden gaat nog steeds over de servers van MSN zelf.
Je contactpersonen staan ook allemaal daarop en niet op je pc.

Maar als je een makkelijk ww pakt helpt het inderdaad niet, en je kan je contactpersonen wel verwijderen dat heeft 0,0 zin want 99% gaat nl via de mails die je in je inbox hebt staan daar vissen ze nl meteen lijsten met adressen uit daar men niet in BCC Stuurt.

Feit blijft u hebt zelf op de link geklikt en hebt daar de gevolgen van gezien, maar zolang uw chatvrienden dat ook doen en hun ww niet wijzigen blijft het spelletje doorgaan en dat staat compleet los van je adresboek.

=colour1939 schreef op woensdag 30 mrt 2011, 14:55: Hallo Ton (Antoon1)

Door het veranderen van je wachtwoord zal je niet verlost zijn van dit euvel.
Ik heb ook deze ellende moeten doormaken. Ik stelde vast dat alleen mijn
chatvrienden spamberichten van mijn MSN-account ontvingen. Omdat dit
meerdere keren was voorgevallen heb ik alle emailadressen van mijn
chatvrienden uit de 'Contactenlijst' verwijderd en vanaf dat moment werden er geen berichten meer, zonder mijn voorkennis, verzonden.
De veroorzaker van de ellende was een spambericht van een of ander medisch
bedrijf uit Canada dat Viagra aan de man wilde brengen.
Omdat mijn contactenlijst nu leeg is wordt chatten onmogelijk gemaakt. Maar
er zijn gelukkig meerdere programma's die chatten mogelijk maken.

Ik hoop dat je snel van deze ellende wordt verlost.

Mvrgr. Colour39..

vr1944
door vr1944 - Mar 30, 2011 om 15:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo,

Meestal is het wijzigen van het ww wel voldoende om verlost te zijn dit probleem.Je hebt inmiddels het ww gewijzigd lees ik Dan is het meestal niet meer mogelijk om e-mail uit jouw account te versturen.Ik kan je alleen nog adviseren om regelmatig je wachtwoord te wijzigen.Je kunt tijdens het wijzigen van je ww een vinkje zetten dan wordt je iedere 30 dagen gewaarschuwd je ww te wijzigen

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 30, 2011 om 15:53
229 Antwoorden / 6 Vragen

Geachte quantas.Natuurlijk heeft u gelijk,maar niet iedereen is alwetend,en door schande wordt je wijzer.De links zijn altijd aantrekkelijk,en er zullen altijd weer nieuwe slachtoffers op die mooie links klikken.De tip om onder BCC te verzenden is een goede,zelf doe ik dit al jaren.Ook door schade en schande geleerd.

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 16:28
670 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard word je door schade en schande wijzer dat klopt, maar voor dit soort mails wordt je al jarenlang gewaarschuwd.

Net nog een klant aan de lijn heb hier een mail van de Abn en ook 1 van de Ing om mijn codes in te vullen wat moet ik daarmee.

Niet openen en gewoon deleten.

Maar 95% opent hem en klikt het aan en vult het nog in ook.

littlemissg
door littlemissg - Mar 30, 2011 om 16:29
44 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dick brink schreef op woensdag 30 mrt 2011, 13:40]Mijn ervaring is dat het wijzigen van het wachtwoord NIET helpt. De mails gingen gewoon door... De enige oplossing volgens mij is een nieuw account aanmaken en de helpdesk te verzoeken het oude eruit te gooien.
Succes!

je kunt je eigen account ook opzeggen dat hoeft niemand voor je te doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2011 om 16:55
4299 Antwoorden / 5 Vragen

1. Gebruik geen hotmail of live mail adres (alleen als wegwerpmailadres), zoveel handiger, praktischer en veiliger is een Gmail adres.

2. Je account hoeft helemaal niet gehackt te zijn iedereen in de wereld kan met jouw mail adres een mail versturen.

Had je nu Gmail gehad, had je de laatste 10 inlog sessies kunnen zien, zie je gelijk of er misbruik is gemaakt. Overigens zal er niets aan de hand zijn anders veranderen ze je wachtwoord.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 30, 2011 om 17:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=quantas schreef op woensdag 30 mrt 2011, 16:28]Net nog een klant aan de lijn heb hier een mail van de Abn en ook 1 van de Ing om mijn codes in te vullen wat moet ik daarmee.

Niet openen en gewoon deleten.

Maar 95% opent hem en klikt het aan en vult het nog in ook. Was dat maar waar dat 95 % dat deed, dan bestond dit allang niet meer. Vind dan ook deleten een verkeerde suggestie van je.

Het beste kun je deze mails wel openen (mits je een goede securtiy hebt, om verrassingen te voorkomen en je ziet dat het een phishing-mail is (dat zijn dat soort mails van "banken" vrijwel allemaal) aangezien die gewoon naar een website gaan, wat totaal niet onveilig is) wel op de volgende manier;
Vanuit webmail (online mail) NOOIT op de link klikken maar even kopiëren en plakken. Hierna pak je je duim erbij en begint even flink te zuigen en je vult maar wat onzin in, laat het een beetje geloofwaardig lijken. (creatief zijn met woorden wat je van dit soort "mensen" vind is altijd goed :))
Als we dat met zijn allen (95 % is meer als genoeg) zouden doen, is het voor hun geen doen meer om tussen al die data echt werkende gegevens te gaan zoeken.
Kortom je klanten zeggen te deleten is geen juiste optie..

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 17:19
670 Antwoorden / 0 Vragen

Dit zijn pishingmails en die zijn wel degelijk onveilig, ga maar eens met je muis over een link dan zie je waar ie heen gaat meestal al .RU sites

Die onzin filteren ze er zo uit.

Je moet dit soort mails per direct weggooien en niet eens aandacht aangeven.

Je hebt nl 1 mooie fout door die link juist te gebruiken weten ze dat je mail is geopend en kunnen ze je nog meer spammen.

an
door annie van es - Mar 30, 2011 om 17:28
53 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=colour1939 schreef op woensdag 30 mrt 2011, 14:55]Hallo Ton (Antoon1)

Door het veranderen van je wachtwoord zal je niet verlost zijn van dit euvel.
Ik heb ook deze ellende moeten doormaken. Ik stelde vast dat alleen mijn
chatvrienden spamberichten van mijn MSN-account ontvingen. Omdat dit
meerdere keren was voorgevallen heb ik alle emailadressen van mijn
chatvrienden uit de 'Contactenlijst' verwijderd en vanaf dat moment werden er geen berichten meer, zonder mijn voorkennis, verzonden.
De veroorzaker van de ellende was een spambericht van een of ander medisch
bedrijf uit Canada dat Viagra aan de man wilde brengen.
Omdat mijn contactenlijst nu leeg is wordt chatten onmogelijk gemaakt. Maar
er zijn gelukkig meerdere programma's die chatten mogelijk maken.

Ik hoop dat je snel van deze ellende wordt verlost.

Mvrgr. Colour39..

Ik heb regelmatig mailtjes vanuit landen die me Viagra of andere medische producten aanbieden. Ik blokkeer ze allemaal.
Sinds vorige week heb ik een ander probleem, ik kan wel mailtjes ontvangen in hotmail, maar versturen lukt niet meer. Ik krijg dan de melding dat Internet Explorer niet meer werkt. Ik heb de nieuwe al geïnstalleerd, maar ik vind dit zo'n onvriendelijk programma dat ik de "oude" er weer op heb. Je kunt in de oude bij extra al je cookies verwijderen, die balk zie ik ook niet meer, lastig dus.
Weet iemand misschien hoe je in de nieuwe versie MSN kan zien of je iemand geblokkeerd hebt? Bij de vorige versie kon je in extra en privacy de namen zien, helaas is dat ook niet mogelijk. Ik heb Microsoft al een mail gestuurd, maar op deze vragen heb ik nog steeds geen antwoord. Ik hoop dat er hier iemand is die weet hoe het zit.

frits
door frits - Mar 30, 2011 om 17:29
146 Antwoorden / 5 Vragen

Heb ik ooit ook last van gehad, en ben toen overgestapt op Gmail en het heeft geholpen

oc
door octaaf - Mar 30, 2011 om 22:37
1 Antwoorden / 3 Vragen

Aan Antoon1,
Mij is precies hetzelfde overkomen. Er is maar een oplossing, een nieuw account aanmaken en de oude blokkeren.
Groet M

eltiena
door eltiena - Mar 30, 2011 om 22:59
17 Antwoorden / 3 Vragen

@Aan quantas@.... Of het ww wijzigen helpt, weet ik niet.
Wel ben ik het helemaal eens met je opmerking over BCC
Eerst AAN: jezelf en de rest onder BCC.
Als je al iets wilt sturen.

Verder kieper ik FW doorstuurdingen en waarschuwingen voor allerlei nonsens direct weg en ik leeg onmiddellijk de prullenbak.
Snel mijn virusscanner der door heen jagen en uitrusten....

Daarna geef ik de afzender het adres van virusalert.nl waar men kan opzoeken of het bericht misschien een hoax is...virus of wat dan ook.
En tevens wijs ik op die enorme aantallen (soms honderden) mailadressen die onder het bericht hangen; en dat ik er niet blij mee ben wanneer mijn emailadres weer eens tussen tientallen anderen staat..Voer voor spammers en vissers.

en ja... die verrekte nieuwsgierigheid kan voor veel pc problemen zorgen
groet van L-10

vliegenderob
door vliegenderob - Mar 30, 2011 om 23:05
292 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ozzy schreef op woensdag 30 mrt 2011, 14:26]Wat je ook kunt doen is een niet bestaand adres in je adresboek zetten.
Je krijgt dan direct een melding van de webmaster dat er een mail naar dit adres is gestuurd.
Iemand die dan jouw adresboek gebruikt,weet dit niet ,zo heb je een melding als er iemand in jouw mail gesnuffeld heeft.
Groeten

en dit vind ik nu een topantwoord ! ! Ik denk dat iedereen er verstandig aan doet om dit onmiddelijkl te doen, je weet dan inderdaad enkele seconde later dat en wat er mis is!

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 23:05
670 Antwoorden / 0 Vragen

WW wijzigen werkt perfect heb het al meer dan 1000x opgelost bij klanten dus weet wel degelijk hoe het werkt.

Tevens heb ik het ook getest met een paar andere profs en op diverse systemen.

quantas
door quantas - Mar 30, 2011 om 23:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Een antwoord van niks sorry dat ik het zeg.
Ook al bestaat het eerste mailadres niet, wil dat zeggen dat er verder niks verstuurd word dream on.

Het is nl een emailadres of ie nu bestaat of niet.

Sinds jaar en dag is er 1 simpele oplossing daarvoor en enkel alleen voor je adresboek dat helpt nl niet tegen dit MSN virusje dat is als eerste adres 00000 5 nullen als adres zetten dat kan nl niet gelezen worden en gaat zo'n bot ook niet verder.

[quote]
en dit vind ik nu een topantwoord ! ! Ik denk dat iedereen er verstandig aan doet om dit onmiddelijkl te doen, je weet dan inderdaad enkele seconde later dat en wat er mis is!

vliegenderob
door vliegenderob - Mar 31, 2011 om 00:49
292 Antwoorden / 1 Vragen

@quantas
Met mijn beperkte kennis van software lijkt me jouw voorstel inderdaad nog beter, daarmee voorkom je, als ik het goed begrepen heb, dat er in het geheel geen enkele mail vanuit het adresboek verstuurd wordt. Bedoelde jij met je tweede regel dat als het eerste mailadres niet begrepen wordt er verder helemaal niets meer verstuurd wordt of is het woord "niet" voor zeggen weggevallen? Dan is het misschien een nog nét iets beter idee, als er dus dan niets meer vewrstuurd wordt, als je die vijf nullen als tweede en het adres van een goede bekende ( aan wie je normaal zelden een mailtje stuurt) als eerste zet, als die dan een bericht van jou krijgt weet jij, als je dat dan even met hem of haar afgesproken hebt dat je gewaarschuwd wordt, dat je ww gekraakt is! Als ik het nu nog niet goed begrepen heb wil je mij, en de anderen, even vertellen hoe het wél zit? Ik leer nog graag ook al ben ik intussen een ietsje ouder geworden.

wi
door wiel19 - Mar 31, 2011 om 08:44
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sta zelf ook in mijn eigen adresboek. Dus als ik een mailtje krijg van mezelf weet ik dat er iets niet goed is.

quantas
door quantas - Mar 31, 2011 om 09:00
670 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad zo 1ste mailadres is geen adres zijn alleen maar 5 nullen dus dan kijkt zo'n bot niet verder.
Doe je het met een emailadres of ie nu bestaat of niet dan ziet die bot een adres en zoekt ie verder.

Dit werkt uiteraard alleen met het adresboek, als ze ook je ww hebben en ze zien je emails lekker met 100den adressen er in dan spammen ze iedereen onder.

=vliegenderob schreef op donderdag 31 mrt 2011, 00:49: @quantas
Met mijn beperkte kennis van software lijkt me jouw voorstel inderdaad nog beter, daarmee voorkom je, als ik het goed begrepen heb, dat er in het geheel geen enkele mail vanuit het adresboek verstuurd wordt. Bedoelde jij met je tweede regel dat als het eerste mailadres niet begrepen wordt er verder helemaal niets meer verstuurd wordt of is het woord "niet" voor zeggen weggevallen? Dan is het misschien een nog nét iets beter idee, als er dus dan niets meer vewrstuurd wordt, als je die vijf nullen als tweede en het adres van een goede bekende ( aan wie je normaal zelden een mailtje stuurt) als eerste zet, als die dan een bericht van jou krijgt weet jij, als je dat dan even met hem of haar afgesproken hebt dat je gewaarschuwd wordt, dat je ww gekraakt is! Als ik het nu nog niet goed begrepen heb wil je mij, en de anderen, even vertellen hoe het wél zit? Ik leer nog graag ook al ben ik intussen een ietsje ouder geworden.

eltiena
door eltiena - Mar 31, 2011 om 10:39
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja inderdaad... dat vergat ik nog, mijn adres staat bovenaan. En al jaren geleden werd mij geadviseerd een getaladres bovenaan te zetten. Dat is nu dus gewijzigd door mijn eigen emailadres. verder geef ik mijn favorieten ** of++ opdat deze altijd bovenaan staan. De rest is zakelijk of van verenigingen.
Wanneer ik dus een aan mijzelf gericht bericht krijg dan heb ik net wat verzonden aan een aantal in BCC.
Begin vorige week nog, kreeg ik een flauwekul doorstuur van een lid van de wijkvereniging met daarin tientallen adressen.
Als ik kwaad wil kan ik ieder adres spammen.
Ook deze persoon heb ik gewezen op het gevaar. Ik denk dat hij op zijn P.. is getrapt want ik heb niets meer vernomen. Jammer dat er nog veel mensen zijn die het leuk vinden alles wat ze aan gein en ongein binnenkrijgen, zonder meer door te sturen.
Ik herinner mij nog, als de dag van gisteren, een waarschuwing van een goede bekende over een virus in windows die zich had vermomd als een beertje. Eindelijk hadden we dat beertje gevonden en verwijderd... De volgende dag Was Het Beertje Er Weer!!! Pot vol blommen... Weer verwijderd... Ziet u het al voor u? Twee grijze koppen voor het scherm die verwoed de aanval op een onschuldig beertje hadden ingezet, die niet om zeep kon worden geholpen... Komisch maar toch leuk! groet uut grunnen L-10.

ju
door judithgeurts - Mar 31, 2011 om 11:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dat probleem heb ik ook gehad. Heb navraag gedaan en het bleek dat dit een virus is. Dus maak maar gauw dat je je pc nagekeken krijgt anders krijg je problemen met je provider.

ki
door kinnie - Mar 31, 2011 om 12:08
36 Antwoorden / 21 Vragen

Ik krijg in de postvak 'ongewenst' elke dag weer veel mailtjes over viagrapillen penisvergrotingen etc. En dat terwijl ik nooit naar zulke informatie op zoek geweest ben of wat dan ook. Sinds kort krijg ik steeds mailtjes van 'fuckbook' en dan waarschijnlijk met een of andere inlogcode. Ik klik de mailtjes niet aan maar ik rapporteer ze als fishingbericht of ik verwijder ze.
Heeft iemand hier misschien een oplossing voor hoe ik van deze vervelende mailtjes af kom?

eltiena
door eltiena - Mar 31, 2011 om 13:30
17 Antwoorden / 3 Vragen

@KINNIE@
Volgens mij kun je slechts volhouden door de mails waarvan je niet bent gediend als ONGEWENST te blijven aanduiden en dan gaan ze direct naar je map ongewenst.
Daarvan krijg je een melding, die je uit of aan kunt zetten. (microsoft outlook)

In outlook expres zit een mogelijkheid ze al te blokkeren voor ze echt binnenkomen via menu Extra, met de optie Berichtregels kun je een en ander beheren....

Een gratis programma van Spamfighter is ook een mogelijkheid. Deze zal wel steeds blijven vragen of je wilt upgraden naar PRO. Maar daaraan hoef je geen gehoor te geven. En blijft het gewoon gratis.

Verder raad ik je aan de nieuwsbrief van Virusalert.nl aan te vragen. Daar staat veel informatie in over spammers hoaxen en vissers. Vooral opletten op bedelbrieven en zielige verhalen dat is te allen tijde troep.
groet L-10

meriva2005
door meriva2005 - Mar 31, 2011 om 17:58
4 Antwoorden / 0 Vragen

het kan ook zijn dat je een virus hebt gekregen van iemand en zodoende via je adres gegevens naar je vrienden door stuurd. Heb dit eerder ook gehad heb van de gene van wie ik een mail kreeg hem gewaarschuwd. Dat die een scan moest doen.
Dus scan je adressen en maak niet altijd alles open.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2011 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

In aansluiting op quantas:
als eerste adres in je mailboek !0000

kl
door kleppy - Mar 31, 2011 om 19:12
4 Antwoorden / 0 Vragen

ik open mijn hotmail en ja hoor bij mij precies hetzelfde, naar mijn hele adresbestand is een mail gestuurd. en ik weet zeker dat ik ze niet verstuurd heb.
ik heb ook iedereen gewaarschuwd dat ze mails met Hi, Ha, Ho, Hey niet moeten openen, van welke bekende dan ook. want dat is dus nu een probleem, je krijgt ze nu van een bekende.
ik heb er nog niks op gevonden.
want diegene die ze krijgt zit weer met hetzelfde probleem.

quantas
door quantas - Mar 31, 2011 om 22:08
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je gewoon eens de moeite nam om alles te lezen wat hier al gezegd is ipv alleen te posten had je het antwoord al gezien.

NL 1ste is meteen je wachtwoord veranderen.
2e is adresboek 1 adres toevoegen met 0000

En inderdaad jij hebt de mails niet gestuurd maar je hebt zelf wel die mail aangeklikt vandaar nu dat probleem.

Dus je kan iedereen blijven waarschuwen maar zolang niemand wil luisteren om per DIRECT zijn/haar wachtwoord te wijzigen zal het probleem echt niet overgaan.

=kleppy schreef op donderdag 31 mrt 2011, 19:12: ik open mijn hotmail en ja hoor bij mij precies hetzelfde, naar mijn hele adresbestand is een mail gestuurd. en ik weet zeker dat ik ze niet verstuurd heb.
ik heb ook iedereen gewaarschuwd dat ze mails met Hi, Ha, Ho, Hey niet moeten openen, van welke bekende dan ook. want dat is dus nu een probleem, je krijgt ze nu van een bekende.
ik heb er nog niks op gevonden.
want diegene die ze krijgt zit weer met hetzelfde probleem.

kl
door kleppy - Apr 1, 2011 om 11:34
4 Antwoorden / 0 Vragen

ja sorry dat had ik er niet bijgeschreven.
die 5 nullen heb ik er ook al meteen erbij gezet.
bij naam heb ik 00000 gezet en bij mail adres ( dat vraagt hij ) 00000@00000.nl
en het wachtwoord heb ik ook veranderd.
dat van die 5 nullen had ik jaren geleden al gedaan,
bij mijn gewone mail , maar nooit gedacht om dat bij hotmail te doen.
als ik dat niet goed heb gedaan hoor ik dat graag.

elvinzo
door elvinzo - Apr 1, 2011 om 12:14
18 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn vriendin heeft exact hetzelfde gehad als vraagsteller; afgelopen dinsdag begon het, mailtjes op haar naam, zonder onderwerp, met alleen een link. Mensen klikten dit aan en vervolgens kom je op een site waarvan je een melding krijgt dat die site is geinfecteerd, en of je even een freesystemscan wil downloaden. Dan pas haal je juist een virus binnen!
De volgende dag om exact hetzelfde tijdstip savonds 22:20, eenzelfde zending mails, ditmaal met een andere link "keithmcmean...." of zoiets.

Je kunt je pc zo instellen dat ie altijd een melding geeft als er iets gedownload gaat worden, zodat je toestemming dient te geven.

Mijn broer, die er erg veel verstand van heeft, heeft een van zijn computers vervolgens opzettelijk op die manier heeft laten infecteren: virusscanner Antivir vindt daarna een "fakescanner" op je harde schijf dat daar onderdeel van is... let wel, Antivir geeft zelf geen melding op het moment dat je die freesystemscan downloadt, je moet antivir even updaten en dan opdracht geven tot een system scan. Antivir is ook gratis te downloaden. Gewoon googelen.

Vervolgens kun je via het startmenu zoeken naar "freesystemscan.exe". Heb je opdracht gegeven tot het downloaden daarvan (of dat niet beveiligd met toestemmingsvraag en is het wellicht ongemerkt gedownload), dan vindt ie dat bestand ook.
Mijn broer heeft ook "adaware free" gedownload en laten scannen, die haalt deze troep weg.

Daarna wachtwoord van Hotmail wijzigen. Overigens adviseert ie hotmail niet bepaald; beter nog over te stappen naar iets anders, zoals gmail die ook meer opslagruimte heeft.