av
door avdlist Jul 25, 2019 om 11:00
Computers & telefonie

Onterechte kosten Simpel

Mijn werk heeft een nummer reeks die begint met 088-24xxxxxx totaal 1000 nummers zijn hieronder voor ons.

Door een type fout heb ik gebeld naar 88-24xxxxxx. Simpel zegt op de factuur dat ik gebeld heb naar 0088-24xxxxxxx
Dit is echter pertinent onjuist en te zien in de telefoon log.

Na de nodige mail wisseling zeggen ze nu ook dat zij zelf de 00 voor dit nummer plakken:

Wanneer je belt zonder een 0 aan het begin van een nummer wordt er automatisch 00 ingevuld. Hier kunnen wij veder geen verandering in brengen, omdat het dan een buitenlands nummer is worden er kosten voor in rekening gebracht.  

Dat ik dus de kosten voor een buitenlands nummer moet betalen. Ik vind dat zij een technisch onvolkomenheid in hun systeem hebben en dat mij niets te wijten valt.

Hoe zien jullie dit?

1573 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2019 om 11:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Natuurlijk valt u iets te verwijten. U tikt het juiste nummer niet in.

ne
door neodutchio - Jul 25, 2019 om 11:10
5156 Antwoorden / 12 Vragen
0

Dat u een verkeerd nummer intikt is natuurlijk niet de schuld van Simpel. Maar bestond dat nummer ook dat u gebeld heeft en om welk bedrag gaat het eigenlijk?

edrick3
door edrick3 - Jul 25, 2019 om 11:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen
1

Je hebt dus zelf een typfout gemaakt door een nul te vergeten.
Dat de provider dan 00 er voor zet .... je zou denken dat er dan geen verbinding tot stand dient te komen.
Zou nog maar eens in overleg gaan met Simpel.
https://www.simpel.nl/contact
En anders naar de Geschillencommissie.
Suc6

r.kemperman
door r.kemperman - Jul 25, 2019 om 12:23
423 Antwoorden / 4 Vragen
3

1) 0088 is een satelietnummer. Dat is helaas duur bellen
2) u belt een nummer en u blijft aan de lijn als de verkeerde opneemt? Ik denk het niet. U hangt direct op
kosten zullen dan ongeveer 3 euro zijn. 
U kunt een hoop tijd en energie steken om dit aan te vechten of u beschouwt het als een leermoment en let de volgende keer beter op.

panter22
door panter22 - Jul 25, 2019 om 14:39
6599 Antwoorden / Vragen
0

Je toetst een verkeerd nummer in. Daar ben jij verantwoordelijk voor.
Dat automatisch 00 voor het begin van een nummer wordt gezet, kan, maar dan moet je het wel weten.
Staat het niet ergens op de website of op een andere manier vermeld.
Zo niet, hoe moet jij dat dan weten. 
Heb je de klachtenprocedure al gevolgd? 
Kijk bij artikel 13 van de algemene voorwaarden:
https://www.simpel.nl/files/PDF/algemene-voorwaarden.pdf




heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 25, 2019 om 15:54
16860 Antwoorden / 202 Vragen
0

Helaas is het toch echt uw fout. Bij andere providers zou u hetzelfde hebben ervaren.

diumenge
door diumenge - Jul 25, 2019 om 16:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen
3

Het is natuurlijk apart dat je bij het vergeten van een nul ineens naar het buitenland aan het bellen bent. Ja, je hebt een foutje gemaakt maar bij hun instellingen zit ook iets niet goed. Is het op zeker een instelling bij Simpel of wellicht van je telefoon? Met mijn provider / telefoon krijg ik geen verbinding als ik de nul vergeet.

aurora1
door aurora1 - Jul 25, 2019 om 17:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Niets “onterechte kosten”, u heeft immers zelf de fout gemaakt?

Th
door Thijs124 - Jul 25, 2019 om 18:52
289 Antwoorden / Vragen
0

Als dit over mobiel gaat, zonder een of twee nullen kun je helemaal niet bellen. Dus er moet zowieso iets met nul erbij. Op een vast net zou je nog binnen je netnummer kunnen bellen.
Voor mij is dit eigen schuld en een goed leermoment.

ro
door ron503 - Jul 25, 2019 om 18:54
1229 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als u de 0 vergeet in te toetsen en de rest wel dan komt u op negen cijfers uit en zou u de melding nummer ongeldig dienen te krijgen. Sec gezien heeft u twee fouten gemaakt en daarbij niet de moeite genomen om even op het display te kijken of het gekozen nummer wel juist was. U kunt het een onvolkomendheid noemen maar om nu het gehele systeem om te gooien omdat u een verkeerd nummer heeft ingetoetst komt mij een beetje als een beloning voor onoplettende telefoongebruikers over.

ed
door edosantos - Jul 25, 2019 om 21:55
16 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het is natuurlijk wel een beetje merkwaardig dat er automatisch 00 wordt toegevoegd als je begint met 88... En waarom dan dubbel 0 en niet gewoon één 0? Maar goed, over welke kosten hebben we het nu eigenlijk? Er van uitgaande dat je geen heel gesprek hebt gevoerd met de vreemde aan de andere kant van de lijn, zal het, zoals R.KEMPERMAN hierboven ook al aangaf, hooguit een paar euro zijn. Om daar nu een halszaak van te gaan maken, er zijn mijns inziens ergere dingen om je druk om te maken :)

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ni
Niet-op-vakantie - May 2, 2024 om 11:05
Vakantie & reizen

Mag corendon dit zomaar doen?

Goedemiddag,

Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed ... Lees meer

p.
p.j.de leur - Apr 29, 2024 om 16:31
Voeding & gezondheid

Krimpflatie

Hr.- mevr. Hoogvliet Wij doen altijd onze boodschappen Bij Hoogvliet in Houten wat mij al een tijd opviel dat de eieren kleiner werden krimpflatie, ik koop altijd de L  qua grootte zitten ze tussen de M en de S geen verschil ik heb ze thuis nagewogen als ik in de winkel ga kijken in de dozen L zie ik qua grootte ook geen verschil. [edit-red.]   Eieren zijn verkrijgbaar in vier gewichtsklassen ... Lees meer

Va
VanJetje - May 2, 2024 om 20:48
Auto & vervoer

NS e-ticket niet te wijzigen/annuleren

In de vragenlijst zie ik dat al sinds 2011 gevraagd wordt om een e-ticket te kunnen restitueren/van datum veranderen. NS zegt dat dit niet kan, omdat er kennelijk mensen zijn die een ticket meerdere keren uitprinten en dus profiteren van 1x betalen. 
Betekent dus weer dat uitgegaan wordt van wantrouwen jegens de klant. (net als de toeslagenaffaire, controle zelfscankassa's, etc) Ik weet zeke ... Lees meer