jo
door jorich Feb 15, 2011 om 17:01
Computers & telefonie

Op tijd opgezegt en toch weer een jaar eraan vast?

Ik heb een jaar abonnement op veronica Magazine, deze loopt 12 maart a.s af!

Ik heb 4 januari schriftelijk opgezegt. ( dit is 2 maanden van tevoren ) De opzegging is door Veronica na 12 januari verwerkt en krijg 26 januari het bericht dat mijn opzegging te laat ( want dit moet uiterlijk 2 maanden van te voren) is en vervolgens zit ik er nog een jaar aan vast!
Ik heb ze gebeld en gevraagd naar de brief en de datum, maar die kon de werknemer niet boven tafel halen dus ik heb pech en moet volgens deze persoon de rekening voor een jaar betalen (deze heb ik nog niet).
Mag dit?

596 5 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2011 om 17:05
11622 Antwoorden / 51 Vragen

Het is geen aangetekende brief (al of niet met ontvangstbevestiging) geweest, dus als Veronica u een jaar wil vasthouden, kunnen ze dat.

Groet, MG.

tdehond
door tdehond - Feb 15, 2011 om 17:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Het feit dat u een bevestiging van uw zogenaamde te late opzegging ontvangen heeft, geeft aan dat uw opzegging ontvangen is.

Heeft u een copie van uw brief, waarin u opgezegd heeft, bewaard?

Probleem is dat u niet kunt bewijzen dat uw brief tijdig ontvangen is door Veronica.

Als u een copie heeft van uw brief zou u wel bezwaar kunnen maken tegen deze onsympathieke manier van iemand dwingen nog een jaar lid te zijn.

Ik stel voor om

Hier uw bezwaar nog eens kenbaar te maken.

Vermeldt in uw bezwaar een link naar deze topic en vergeet ook niet deze gang van zaken bij b.v. het Radar forum te melden, mocht men niet alsnog uw opzegging m.i.v. 12 maart a.s. te laten ingaan.

vanzon66
door vanzon66 - Feb 16, 2011 om 11:48
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is het tegenwoordig dan niet dat je na een jaar per maand alles mag opzeggen?
grt Jan van Zon

stacey
door stacey - Feb 16, 2011 om 11:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=vanzon66 schreef op woensdag 16 feb 2011, 11:48]Is het tegenwoordig dan niet dat je na een jaar per maand alles mag opzeggen?
grt Jan van Zon

Nee, dat geldt enkel nog voor Providers waar je Na Minimale Contractsduur (kan ook 2 jaar ipv 1 jaar zijn) met opzegtermijn van een maand mag opzeggen.

rj
door rjw - Feb 16, 2011 om 11:53
3308 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vanzon66 schreef op woensdag 16 feb 2011, 11:48]Is het tegenwoordig dan niet dat je na een jaar per maand alles mag opzeggen?
grt Jan van Zon

Dat kan op z'n vroegst vanaf 1-1-2012 (zie hier.

De kans is overigens groot dat dit betekent dat de abonnementsprijzen hierdoor omhoog gaan. De kosten dalen immers niet, terwijl de inkomstengarantie minder wordt. Maar dat is een andere discussie.