us
door ushuka Jan 4, 2007 om 21:32
Computers & telefonie

Opname streaming audio

Op mijn oude PC kon ik muziek opnemen van Xstream Radio. D.m.v. een opnameschermpje werd dan angegeven waar de muziek werd  opgeslagen, wave of mp3 en via welk audiosysteem e.e.a. werd aangeboden.

Nu heb ik een laptop aangeschaft en als ik nu muziek probeer op te nemen van Xstream Radio lukt dit niet mer omdat ik niet aan kan geven d.m.v. welk audiosysteem de audio word aangeboden

wie weet een oplossing

259 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 02:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

VLC Player kan streaming media opslaan.

VLC media player - Overview

VLC - the cross-platform media player and streaming server. VLC media player is a highly portable multimedia player for various audio and video formats ...
www.videolan.org/vlc/

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is VLC om juist te streamen, dus niet op te slaan. Ik heb het ooit eens getest maar is leuk om op een lokaal netwerk internet-radio door te sturen.

Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor de streamripper: http://streamripper.sourceforge.net/
(deze is nog gratis ook!)

ve
door verwijderd - Jan 6, 2007 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

VLC Player kan ook streams opslaan (zit bij Wizard > Transcode/Save to disk) en is ook gratis.

ve
door verwijderd - Jan 8, 2007 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok Edwardus, zo ver was ik nooit met dat pakket gekomen, tja dan is het in ieder geval al 2 keuzes voor de vraagsteller. De vraag is dan wat er bevalt qua gebruik.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vermoed dat op uw oude PC een extra programma was geinstalleerd, zoals bijvoorbeeld "Streamripper".

Ik zou even op het internet snuffellen naar een dergelijk programma, er zijn er een paar in betaalde vorm maar heb ze ook in de gratis variant gezien.

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij Xstream Radio zit volgens mij een recorder in de download opgenomen, heb je wel de juiste versie gedownload? Er is een verschil tussen de versie voor Windows 98/ME/2000 Windows Mediaplayer 9 en Windows XP met Windows Mediaplayer 10/11

http://www.xstreamradio.nl/

Bassie

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Bassie,

Ik heb van alles gedownload en krijg het downloadschermpje ook wel. Hier heb je o.a.de mogelijkeid om aan te geven  of je mp3 en wave te downloaden. Onder dit hokje heb je de mogelijkheid of je per line. wave. micro enz wilt opnemen. Op mijn oude pc stonden deze opties. Op mijn laptop heb ik van alles geprobeerd maar krijg deze opties niet op het scherm en kan dus niet opnemen.

]dus als je nog een andere oplossing weet hou ik me aanbevolen

gr Ushuka

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ik bedoel of je de juiste versie van Xstream Radio hebt gedownload, want welke Windows Mediaplayer-versie zit er op je laptop geïnstalleerd?  Want je moet voor een computer met Mediaplayer versie 9 en andere Xstream Radio downloaden dan een computer met Mediaplayer versie 10.

Heb je de verkeerde versie van Xstream Radio gedownload en geïnstalleerd dan kan het misschien zijn dat je de problemen krijg die jij beschrijft.

Bassie

ve
door verwijderd - Feb 8, 2007 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

\hallo Bassie

Op mijn laptop zit mediaplayer 10 en op mijn oude pc ook. Ik heb op beide dezelfde versie van Xstream geeinstalleerd.

Nog meer suggesties??