ja
door jarivla Sep 16, 2016 om 16:29
Computers & telefonie

Opstarten lukt niet meer?

Mijn pc met Windows 10 startineens niet meer op nadat ik de inhoud van een USB stick heb verwijderd. Ik heb nu een blauw scherm waar ik niets mee kan doen? In veilige modus opstarten of systeemherstel lukt ook niet en na verloop van tijd krijg ik de volgende foutmelding: 0xc000000f of 0xc00000bd.
Ik heb geen opstart disc van Windows 10 .
Wat moet ik nu doen?
Kan ik dit zelf oplossen of moet hij naar een leverancier.

4381 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, dan heb je dus een probleem.
Weet niet wat er met die USB-stick gebeurd is, maar blijkbaar is je register nu corrupt geworden.
En heb je een BSOD (Blue Screen of Death)
Staat er ook Bad system config info
Heb je een nummer van je W10?
Zo ja, dan kun je een Windows iso gebruiken.
Lijkt me dat je het beste langs een computeraar/compushop kunt gaan.

Cookies
door Cookies - Sep 16, 2016 om 17:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zou haast gaan denken dat je de harde schijf hebt gewist i.p.v. de usb stick. Misschien per ongeluk allebei. Met behulp van installatiemedia kun je proberen Win10 opnieuw te installeren, maar je hebt daarvoor wel enige kennis van zaken nodig.

Meer info daarover https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

ph
door philip36 - Sep 16, 2016 om 19:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Foutcode betreft  bootconfiguratie niet uit te voeren.
Misschien heeft u nog een dvd van een oudere windows versie.
Probeer daar dan eens van op te starten.

Anders, lees
http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/windows-10-is-verdwenen/?page=3

gsm
door gsm - Sep 16, 2016 om 21:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Iets teveel verwijderd en niet alleen van de USB stick lijkt mij.
De systeem partitie met de BCD (waar je van boot) of de bootpartitie (waar het hele Windows systeem op staat) is corrupt of deels verdwenen.
Je zult een Windows 10 DVD (Home of Professional en 32-bit of 64-bit, afhankelijk van wat geïnstalleerd was) nodig hebben om Opstartherstel te doen.
Meestal gaat het om de Home versie en 64-bit. Opstarten van een Windows 10 bootable USB stick kan ook.
Het beste laat je dit ergens doen of roep je thuis hulp in van een deskundige.

Als Opstartherstel niet lukt, dan kan Windows 10 altijd nog opnieuw geïnstalleerd worden met behulp van een DVD met de juiste Windows versie.

Ma
door Mat Matheij Sep 17, 2016 om 12:18
986 Antwoorden / 3 Vragen

Goed advies. Ook om dat door een deskundige te laten doen. Zo te horen heeft TS zelf geen USB stick aangemaakt met een daarvan uit op te starten W10 versie.

ja
door jarivla - Sep 17, 2016 om 08:52
194 Antwoorden / 101 Vragen

Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Helaas moet ik de pc maar de winkel brengen.

Het vreemde is dat,voordat ik de USB stick plaatste, de computer gewoon werkte.
Toen ik de USB stick plaatste, om te wissen, ging het ineens mis.
Ik  ga er niet vanuit dat mijn schoonzoon verkeerde rotzooi heeft gebruikt.

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 09:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In uw vraag was het na het wissen van de usb en nu al voordat de usb gewist was?

ja
door jarivla Sep 17, 2016 om 09:37
194 Antwoorden / 101 Vragen

De pc starte gewoon normaal op en werkte prima.
Toen heb ik de USB stick geplaatst waarna het ineens mis ging.

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 09:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt de pc natuurlijk naar de winkel brengen maar heeft u ook geprobeerd om de computer met een opstart dvd te starten?
Misschien moet je tijdens het opstarten op de F8 toets drukken om te kiezen dat de pc vanaf de dvd drive moet opstarten.

ja
door jarivla Sep 17, 2016 om 11:38
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik heb helaas geen dvd van Windows 10.
F8 werkt ook niet.

Cookies
door Cookies Sep 17, 2016 om 11:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

F8 werkt ook niet in Windows 10. Er zijn wel andere manieren, maar dan moet Windows nog wel opstarten.

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 11:52
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u dan ook geen windows dvd van een oudere versie?
Als het probleem opgelost is, snel de windows 10 iso file downloaden vd. Microsoft site en op een dvd branden.
Heeft u in ieder geval een opstart dvd en kunt u windows 10 eventueel opnieuw installeren,

Cookies
door Cookies Sep 17, 2016 om 11:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar heb ik al een link voor gezet op 16/9 om 17.52 uur.

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 13:20
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als de computer opstart met een (oude) windows dvd is het een software probleem.
Maar is er dan niemand in de familie die voor u het windows 10 iso bestand kan downloaden en op een dvd branden?
De link voor het downloaden van dat iso bestand, zie antwoord @carola.83.

li
door liabour - Sep 17, 2016 om 09:06
15 Antwoorden / 15 Vragen

Tijdens het lezen van mijn bankmail kreeg ik een blauw scherm. Pc uitgezet en die wil nu niet meer starten. Het lijkt even of hij start maar dan doet hij niets meer. Dit blijft hij doen. Heb de stekker er maar uitgetrokken. Komt dit iemand bekend voor?

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 09:24
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Doe de stekker er weer in en zet de pc aan.
Kan zijn dat pc te warm is geworden en daardoor uitgevallen is.

Start deze niet, probeer dan op te starten in de veilige modus of vanaf een windows DVD en kies voor Herstellen.

edrick3
door edrick3 Sep 17, 2016 om 09:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het is niet de bedoeling om 'in te breken ' in een bestaand topic.
Je kunt beter zélf een topic starten.
Dan heb je ook meer kans op oplossingen.

ga
door gamemuis - Sep 17, 2016 om 13:58
36 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt beter even met de pc naar de winkel gaan. Ik vermoedt dat uw pc nu steeds probeert op te starten vanaf een usb stick. Dit kan nagekeken/gewijzigd worden in de bios. Maar dat kunt u beter door iemand met verstand van pc's laten nakijken.

ph
door philip36 Sep 17, 2016 om 15:04
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als er geen usb stick in de usb poort zit kan de computer daar niet van opstarten.
Dan gaat de computer naar het volgende apparaat in de opstartlijst op zoek naar een opstartmedium.

Alleen als de hard disk bovenaan staat in de lijst zul je de volgorde moeten wijzigen om b,v. van een dvd of usb stick te kunnen starten.

ga
door gamemuis Sep 18, 2016 om 12:07
36 Antwoorden / 1 Vragen

Het klinkt gek, maar mijn man heeft vorig jaar ook zoiets meegemaakt. Hij had de usb stick van zijn opleiding gewist en zijn laptop wou daarna ook niet meer opstarten. Zijn laptop na laten kijken door een computerboer. De usb stond nu bovenaan in de opstartlijst en hij ging niet automatisch op zoek naar het volgende opstartmedium. Was al een oude laptop en mijn man zal ook wel ergens op een verkeerd knopje hebben geklikt. De computerboer had het probleem binnen 5 minuten gefixt. Het hoeft niet hetzelfde probleem als ts te zijn, maar alle tips helpen toch?

ja
door jarivla - Sep 21, 2016 om 17:10
194 Antwoorden / 101 Vragen

Ik wil graag iedereen bedanken voor de suggesties die zijn gedaan op mijn vraag!

Uiteindelijk na veel gehannes heb ik toch maar besloten om hem naar de winkel terug te brengen voor reparatie.
Volgens de monteur is er tijdens het plaatsen van de USB stick tergelijkertijd een update van windows 10 gestart met alle gevolgen van dien.
Mijn pc werkt nu weer prima na een herinstallatie van windows 10, en..........nog gratis ook!
Waar vind je deze service nog tegenwoordig?

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2016 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Fijn voor je dat alles nu - en nog wel kosteloos - opgelost is.
Prima zaak dus waar je geweest bent.