sv
door svandrea Oct 17, 2016 om 13:43
Computers & telefonie

Opzeggen fiber

Wij hebben een ander half jaar terug een abonnement afgesloten bij Fiber voor een contractduur van 1 jaar. Na het verloop van het jaar zou het mogelijk moeten zijn om het contract maandelijks op te zeggen. Nu gaan wij verhuizen en was de intentie er fiber in het nieuwe huis ook te gebruiken. Er is toen een bericht gestuurd met de info rondom de gang van zaken betreffende verhuizing, meer dan week lang geen reactie. In tussentijd toch maar voor de zekerheid het verhuisformulier ingevuld, maar daar ook geen reactie op gehad. Toen besloten vanwege geen reactie om toch te kijken naar andere providers en keuze gemaakt om over te stappen. Wij hebben toen weer geprobeerd om met Fiber in contact te komen, telefonisch half uur in wachtrij gestaan en geen reactie, chat niet beschikbaar en via de tickets geen reactie. 

Blijkt ineens dat het internet in de huidige woning zonder toestemming is uitgezet door Fiber en dat die rond de 27e van oktober actief wordt gemaakt in de nieuwe woning. Geen enkel overleg en uiteindelijk de reactie van ja, je hebt het formulier ingevuld dus je zit weer een jaar aan ons vast anders betaal je 700 euro om ons af te kopen. Geen overleg mogelijk of wat dan ook, terwijl zij niet bereikbaar waren. 

Is het alsnog mogelijk om het contract te ontbinden?

mvg 

andrea

3882 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2016 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Maar hebt u op dat formulier de verhuizing aangevraagd met alle gegevens? Dan staan zij in hun recht.

Cookies
door Cookies - Oct 17, 2016 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Wel je mailbox goed gecheckt? Er niet even achteraan gebeld toen je niks hoorde?

sv
door svandrea Oct 17, 2016 om 16:03
Antwoorden / 2 Vragen

Er is continu achteraan gebeld. Geprobeerd te charter.  De tickets van fiber ingevuld, maar wekenlang geen reactie

marita5
door marita5 - Oct 17, 2016 om 14:31
11569 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Svandrea , 

Voorwaarden Fiber : 

13.5 Verhuizing

13.5.a Onder verhuizing wordt verstaan het wijzigen van het woonadres van de Klant of het Aansluitadres.

13.5.b Indien de Klant de Dienst wil verhuizen naar een ander adres en/of telefoonnummer, dient hij hiertoe tijdig een schriftelijk en ondertekend verzoek in te dienen. Fiber Nederland is gerechtigd redelijke kosten voor deze wijziging in rekening te brengen.

13.5.c De verhuizing kan enkele weken in beslag nemen. Gedurende deze periode blijft de Klant Abonnementskosten verschuldigd.

13.5.d Indien Fiber Nederland niet dezelfde Dienst op de nieuwe locatie levert, dan komt dit voor risico van de Klant. De Klant kan het Abonnement afkopen. De Klant, alsmede Fiber Nederland, is in dit geval gerechtigd het abonnement op te zeggen met inachtneming van een redelijke opzegtermijn.

13.5.e Bij verhuizing gaat opnieuw een minimale contractsduur in, met daarna een Opzegtermijn van een maand. De nieuwe tarieven en voorwaarden zijn dan van toepassing.

13.6 Technische wijzigingen

13.6.a Fiber Nederland adviseert te allen tijde gebruik te maken van door Fiber Nederland goedgekeurd hardware en Software en de technische adviezen van Fiber Nederland op te volgen.

13.6.b De Dienst is toegespitst op de Technische instellingen, van bijvoorbeeld de Internet
verbinding, zoals aangegeven bij de Aanvraag door de Klant.

13.6.c Indien op initiatief of door handelen van de Klant een wijziging in de infrastructuur plaatsvindt, dan kan naar aanleiding daarvan Fiber Nederland genoodzaakt zijn om aanpassingen te verrichten ten einde de Dienst te kunnen blijven leveren. Indien als gevolg van de wijziging in de infrastructuur het verrichten van de Dienst niet meer mogelijk is dan is Fiber Nederland gerechtigd het Abonnement te beëindigen. In beide gevallen is de Fiber Nederland gerechtigd hiervoor redelijke kosten in rekening te brengen.

13.7 Indien op grond van de bepalingen in artikel 13 het Abonnement met de minimale contractduur wordt verlengd dan geldt de duur conform artikel 6.1.a.

Art 6.1.a De Dienst wordt afgenomen voor een maximumduur van 12 of 24 maanden (zie artikel 6:237 sub k BW) eindigend op de laatste dag van de maand waarin de minimumduur is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De minimumduur vangt aan bij Oplevering van de Dienst. Na afloop van de maximumduur wordt het Abonnement van rechtswege voor onbepaalde tijd (zie artikel 6:236 sub j BW) verlengd, tenzij de Klant met inachtneming van het bepaalde in de Algemene Voorwaarden opzegt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 17, 2016 om 17:03
16894 Antwoorden / 202 Vragen
0

Neen. Dat had wel gekund indien in uw nieuwe woning (nog) geen glasvezel aansluiting zou zijn.
U heeft zelf om de verhuizing gevraagd. Het enige waar u tegen in het geweer kunt komen is het afschalen zonder melding vooraf tenzij ook dat door u als verhuisdatum is opgegeven. Zoalang u niet bent verhuisd kunt u naleving van levering op uw nog huidige adres vorderen. Een tussenperiode tot 27 oktoberr moet u niet acceptabel vinden. Dien een klacht in bij consuwijzer.

diumenge
door diumenge - Oct 17, 2016 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen
1

OT. Als ik dat zo lees dan is Ziggo zo slecht nog niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 18, 2016 om 14:17
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

https://www.fiber.nl/klantenservice/ en welke datum vulde u hier in?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

M
M Bourgondien - Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

21-06-2024   Goede morgen   Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .   Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar   in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naa ... Lees meer

holiday
holiday - Jun 24, 2024 om 18:13
Vrije tijd & tuin
Hutson wesite zijn oplichters

Hutson wesite zijn oplichters

Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame fil ... Lees meer

Ma
Maximaal70 - Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar? 


Lees meer