jv
door jvcvhs Dec 10, 2007 om 13:50
Computers & telefonie

Outlook 2007

Ik heb een vraag ik heb tele2 maar sinds gisteren kan ik bij outlook geen bericht versturen wel ontvangen.

Als ik een bericht versturd krijg ik de volgende melding.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: opnieuw

Verzonden: 7-12-2007 10:17

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

@live.nl' op 7-12-2007 10:17

571 @live.nl prohibited. We do not relay

' @versatel.nl' op 7-12-2007 10:17

571 @versatel.nl prohibited. We do not relay

Wie weet dit,ik heb niks veranderd de laatste dagen donderdag deed hij het perfect en gisteren kreeg ik deze melding.

Alle instellingen staat goed dat heb ik al nagekeken.

mvg geert

1058 6 Rapporteer

freya
door freya - Dec 10, 2007 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Geert,

Als je eens een mailtje naar je eigen e-mailadres stuurt, komt dat dan wel zonder problemen aan? Heb je de SMTP server instelling nagekeken? Hoe maak je verbinding met het internet, met een vaste netwerkverbinding of draadloos? Als het draadloos is, zit je dan niet 'per ongeluk ' via het netwerk van de buren te werken?

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Dec 10, 2007 om 14:34
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Geert,

Al gebeld met de helpdesk van Tele2? En weet u zeker dat de opgegeven mail adressen juist, en zonder fouten, zijn?  Het lijkt erop dat de genoemde adressen niet [meer] bestaan. Zijn de geadresseerde soms van provider veranderd? Of heeft u iets verkeerds in het adresboek staan? Stuur eens een mail naar u zelf en kijk of dat wel lukt.

Succes. Poltol

jv
door jvcvhs - Dec 10, 2007 om 14:40
15 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb nog niet gebeld met tele2 de email adressen zijn niet veranderd en waar ik een email na toe stuur zijn bestaande adressen.
Ik kan wel via outlook een bericht ontvangen maar niet versturen.
Alle instellingen zijn onveranderd daar heb ik niks aan gedaan.
Afgelopen woensdag was alles oke maar donderdag kreeg ik deze fout melding.
mvg geert

jv
door jvcvhs - Dec 10, 2007 om 14:49
15 Antwoorden / 23 Vragen

Ik heb een vaste verbinding via de router naar mijn pc.
Ik kan wel een email naar mijn eigen sturen.
mvg geert

edwardus
door edwardus - Dec 10, 2007 om 21:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

In de andere vraag zie ik dat het inmiddels opgelost is. Toch wil ik even iets rechtzetten. De melding "we do not relay" betekent niet dat een email adres niet [meer] bestaat, maar dat je via een SMTP-server die niet bij je provider hoort probeert een email te versturen. Is Tele2 je internet-provider en zou je bij de SMTP instelling bijv. mail.planet.nl hebben ingevuld, dan zal de Planet server je antwoorden dat deze geen berichten wil aannemen voor verzending van niet-Planet-klanten, dit gebeurt met een "we do not relay" of soortgelijke melding.

jv
door jvcvhs - Dec 11, 2007 om 18:25
15 Antwoorden / 23 Vragen

Oke bedankt ik vond het al vreemd dat de adressen niet meer bestonden want alles deed het voor woensdag nog.

Bedankt voor de juiste uitleg