fe
door feyenoord1 Feb 19, 2010 om 16:02
Computers & telefonie

Outlook Express

Is het zo dat ik Outlook Express niet op windows 7 kan gebruiken.

665 4 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Feb 19, 2010 om 16:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In windows 7 wordt reclame gemaakt voor livemail, de opvolger van outlook expres.

U zou ook b.v. Thunderbird kunnen proberen.

Klik op hier om meer over Thunderbird te lezen.

Het nadeel van Windows live is dat er geen controle op schrijffouten is in het Nederlands. Bij Thunderbird kan dat wel zag ik.

fe
door feyenoord1 - Feb 19, 2010 om 16:21
5 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op vrijdag 19 feb 2010, 16:12]In windows 7 wordt reclame gemaakt voor livemail, de opvolger van outlook expres.

U zou ook b.v. Thunderbird kunnen proberen.

Klik op hier om meer over Thunderbird te lezen.

Het nadeel van Windows live is dat er geen controle op schrijffouten is in het Nederlands. Bij Thunderbird kan dat wel zag ik.[quote=tdehond schreef op vrijdag 19 feb 2010, 16:12]In windows 7 wordt reclame gemaakt voor livemail, de opvolger van outlook expres.

U zou ook b.v. Thunderbird kunnen proberen.

Klik op hier om meer over Thunderbird te lezen.

Het nadeel van Windows live is dat er geen controle op schrijffouten is in het Nederlands. Bij Thunderbird kan dat wel zag ik.

Maar het zit dus niet meer op windows 7...dat was eigenlijk mijn vraag.

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2010 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo,

Gelezen bij schoonpc:

E-MAILDATABASE OVERZETTEN NAAR WINDOWS 7

Zoals bekend is Windows 7 niet uitgerust met een standaard e-mailprogramma. Stapt u over naar dit nieuwe besturingssysteem dan zult u dus gebruik moeten maken van een alternatief programma zoals Windows Live Mail of Outlook. Bij Windows Live Mail kan het archief eenvoudig worden geïmporteerd: open het e-mailprogramma, kies ALT-Bestand, Importeren, Berichten, Microsoft Outlook Express 6 en selecteer de databaselocatie waar de e-mailberichten zijn opgeslagen. Bij Outlook werkt het helaas niet zo simpel want hoewel het programma wel een optie bevat om het archief van Outlook Express te importeren, werkt deze niet (het is namelijk niet mogelijk naar de opslaglocatie van het archief te verwijzen)... Dit probleem kan worden opgelost door het e-mailarchief van Outlook Express reeds op de Windows XP-computer in Outlook te importeren om vervolgens het zojuist aangemaakte Outlook-archief naar de Windows 7-computer over te zetten. Is dat niet meer mogelijk (bijvoorbeeld omdat de oude Windows XP-computer niet meer beschikbaar is), dan kan als tussenstap nog worden geprobeerd Windows Mail (het standaard e-mailprogramma van Windows Vista) onder Windows 7 aan de praat te krijgen. Is het OE-archief eenmaal in Windows Mail geïmporteerd (via Bestand, Importeren, Berichten, Microsoft Outlook Express 6, selecteer de databaselocatie), dan kan het aangemaakte archief alsnog vrij eenvoudig in Outlook worden geïmporteerd (via Bestand, Importeren en exporteren, Internet-e-mail en -adressen importeren, Outlook Express 4.x, 5.x, 6.x of Windows Mail).

Misschien heb je hier iets aan.

Suc6

jos-euro
door jos-euro - Feb 19, 2010 om 17:30
244 Antwoorden / 91 Vragen

Hallo Tdehond, op Windows Live Mail zit wel degelijk een Nederlandse spellingcontrole. Op Windows Mail niet. Groetjes, Jos