la
door laurina2 Sep 25, 2007 om 10:30
Computers & telefonie

Outlook Express en Explorer

Goedemorgen,ik heb een vraag over O.E.,sinds een week loopt de boel vast en moet ik O.E. afsluiten en opnieuw aanklikken.Dan werkt het wel weer even.Ik krijg de melding dat een map niet verwijderd kan worden of het doet helemaal niets meer.Ik heb op virussen gecontroleerd,opgeruimd en gedefragmenteerd.Alles is in orde, bestaat  er misschien een herstelprog?

Ik heb XP,alvast bedankt,groetjes laurina2

902 30 Rapporteer

freya
door freya - Sep 25, 2007 om 11:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo laurina2,

Onder normale omstandigheden hoeft OE helemaal geen mappen te verwijderen, dus wat er dan precies aan de hand is is me niet helemaal duidelijk. Is het niet één of ander 'vreemd' programma dat iets probeert te verwijderen? Staat er nog meer vermeld in die foutmelding?

m.vr.gr. Freya

la
door laurina2 - Sep 25, 2007 om 11:18
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dag Freya,ik heb geen idee wat er aan de hand is.De melding is :er is een fout opgetreden Outlook kan de map niet verwijderen.Dat is ook de bedoeling niet van mij.Het zijn de mails die ik in de verwijdermap zet,dan de melding outlook kan de map niet verwijderen.ik kan dan ook de mails in de map postvak in niet openen.sluit dus outlook af klik hem open en dan kan ik verder.Hoe kom ik er achter dat er een prog.bezig is de boel te verstieren?ik had vorige week Gmail geinstalleerd ,kreeg van de waarschuwingsdienst de melding dat Mozilla en quiktime een gemeen virus had/heeft.Heb daarom gmail weer verwijderd( alles laten controler maar er was niets aan de hand) waar deze programma's inzitten.

Eigenlijk daarna is de toestand begonnen,maar ik weet dat niet echt zeker.Ik hoop dat er zonder formatteren deze kwestie opgelost kan worden.Ik heb inmiddels al wel begrepen dat je niet zomaar E.O. kunt verwijderen en opnieuw installeren ,maar misschien is er een reparatieprog.?

freya
door freya - Sep 25, 2007 om 11:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou eens kunnen proberen om OE opnieuw op te starten en vervolgens via Bestand -> Map -> Alle mappen comprimeren de boel weer in het gareel te krijgen.

Freya

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2007 om 13:10
16950 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is een lastige. Met g-mail heeft u de morzilla firefox helemaal niet nodig als browser. De vraag is of u die wel helemaal heeft verwijderd en kijk dus eens bij >start<, dan zoeken en type morzilla. Mogelijk vindt u nog iets. Van een virus in g-mail heb ik nog nooit gehoord, van een virus in Morzilla, die browser zou juist veiliger moeten zijn, ik gebruik hem zelf echter niet. Probeer eens 'systeemherstel"naar een moment voor de installatie van g-mail. Goede kans dat het probleem over is.

het lijkt mij op een conflict met de brwser en Microsoft heeft wel vaker dat soort "oplossingen", verwijzend naar de boete die ze van de EU hebben gekregen.

la
door laurina2 - Sep 25, 2007 om 13:34
142 Antwoorden / 70 Vragen

Dag gerritaltena,

quiktime firefox mozilla werd automatisch geinstalleerd met gmail.ik heb deze prog.nooit zelf geinstalleerd omdat ik weet dat je die niet noodzakelijk nodig hebt.Ik kwam via die melding erachter dat dit op de p.c. geinstalleerd was.Ik heb via zoeken 3 dingen van Mozilla gevonden.Had het toch via software verwijderd,bij de verkenner zie ik het niet.Het staat in het programma PSPx waar ik mee werk ,maar dat prog. staat al sinds juni 2005 op de p.c..?Ik heb gekeken hoever ik terug kan met systeem herstel maar dat gaat niet terug tot voor dat ik het gmail heb geinstalleerd.Ik heb ook de raad van Freya opgevolgd en de mappen laten comprimeren maar dat heeft het euvel niet verholpen.Is er een mogelijkheid dat je systeemherstel bij voorbeeld een maand terug zet.

groet laurina2

poltol
door poltol - Sep 25, 2007 om 14:13
3885 Antwoorden / 22 Vragen

hallo Laurina2,

Weet u wel zeker dat bij uw account voor ontvangen en verzenden E mail alles weer op out look staat. Mogelijk dat er ergens nog Gmail aangevinkt en/of ingevoerd is.  Het lijkt er namelijk op dat uw post ergens in de PC opgeslagen wordt. Via out look is dat dan niet benaderbaar. Dat "adresseren" gaat soms automatisch tijdens het installeren. Verwijderen en/of wijzigen moet u echter met de hand doen. Stel out look in als uw standaard mail programma.

Succes, poltol

la
door laurina2 - Sep 25, 2007 om 14:21
142 Antwoorden / 70 Vragen

ik heb gekeken bij accounts daar staat bij beveiliging 3DES.

Ik meen me te herinneren dat ik dat bij het instellen van gmail moest invullen.Ik weet niet of dit standaard staat bij OUtlook

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 25, 2007 om 14:31
16950 Antwoorden / 202 Vragen

klopt, na een update verwijder ik het weer. Ik heb overigens mijn instellingen zo staan dat zowel binnenkomende e-mail via outlook (niet outlook expresse) en g-mail en hotmail en yahoo etc via de g-mal melding te zien zijn op ontvangst.

la
door laurina2 - Sep 25, 2007 om 14:42
142 Antwoorden / 70 Vragen

ik heb alleen Outlook Express ingesteld waar dat 3DES bij staat.Moet dit blijven staan?of kun je dat verwijderen.Is dit misschien het euvel.Ik heb net de p.c. opnieuw moeten opstarten kon niets meet met outlook.

Krijg de melding :de map(pen)kan niet worden weergegeven;

onvoldoende schrijfruimte

onvoldoende geheugen

Daar schort het echt niet aan ik gebruik nog geen kwart van het geheugen dat ik heb,dat wel van de p.c. dan he?:>))

Ik denk dat het een hopeloze zaak is:>((

poltol
door poltol - Sep 25, 2007 om 14:42
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Laurina,

Je moet bij internet opties kijken. Staat onder extra hierboven links. En even kijken bij Programma's.

Vr.gr. Poltol

ikbenik
door ikbenik - Sep 26, 2007 om 00:28
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Van wat voor virusscanner maak je gebruik?

Van sommige merken is het bekend dat ze van het systeem een zooitje maken.

Van Norton ben ik bij klanten diverse keren tegengekomen dat Outlook Express en Internet Explorer fatale fouten kregen.

Heb je McAfee erop staan? Zo snel mogelijk verwijderen en Avast of Kaspersky installeren.

Heb je E-trust erop staan? Zie McAfee.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2007 om 09:40
16950 Antwoorden / 202 Vragen

in navolging ikbenik: in ieder geval geeft Norton, hoewel voorgeinstalleerd, bij Compaq/HP PC's de nodige problemen en wordt dan door Compaq/HP verwijderen geadviseerd.

la
door laurina2 - Sep 26, 2007 om 10:06
142 Antwoorden / 70 Vragen

ik hoop dat het lukt een antwoord te geven de p.c. vertikt het mijn bericht door te sturen.ik heb A.V.G en heb met een free pro. laten scannen 308 fouten gevonden .Wie weet een goed prog gratis of koop om de p.c te herstellen systeem herstel helptt niet

laurina 2

pierre60
door pierre60 - Sep 26, 2007 om 14:02
132 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt natuurlijk ook systeemherstel uitvoeren. Je hebt dan grote kans dat alles weer normaal werkt.

la
door laurina2 - Sep 26, 2007 om 14:05
142 Antwoorden / 70 Vragen

systeem herstel helpt niet,ik denk dat ik echt een herstelprog.moet kopen maar welk?

laurina 2

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2007 om 14:09
16950 Antwoorden / 202 Vragen

laurina2@ systeemherstel al geprobeerd op een tijdstip, een behoorlijke tijd terug? Heeft u een merk PC, probeer dan de help-desk ervan. De meesten hebben een chat mogelijkheid, u kunt dat ook via de site van Microsoft zelf. www.microsoft.nl

poltol
door poltol - Sep 26, 2007 om 14:18
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo Laurina,

Heb je een revover of installatie CD? OE zit volgens mij meeverpakt in OFFICE. Eén mogelijkheid is ook om te proberen via, en met behulp van, de installatie CD een fout herstel uit te voeren. Kijk anders eens bij Microsoft of OE daar niet solo te down loaden is. Mogelijk dat GOOGLE je daar bij kan helpen.

Succes, Poltol

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2007 om 14:24
16950 Antwoorden / 202 Vragen

outlook expresse is volgens mij ook op te halen van een MS site. (Als gratis download)

im
door immy17 - Sep 27, 2007 om 16:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat er aan de hand is weet ik niet! Jaren heb ik probleemloos met Outlook Express gewerkt en sinds vorige week maandag loopt ook MIJN OE meerder malen per dag vast, krijg dan steeds dit:

Het bericht kan niet worden weergegeven

Outlook Express heeft een onverwacht probleem ontdekt bij het
weergeven van dit bericht. Controleer of er voldoende geheugen en schijfruimte
op de computer vrij is en probeer het opnieuw

Geheugen en schijfruimte is er zat, ook al meerdere malen gescand op virussen, geen resultaat! Als ik dan OE afsluit en opnieuw start werkt het weer een poos goed, tot hetzelfde zich weer herhaalt. Je ziet, je bent niet de enige. Groot raadsel!

BTW We hebben een vast abonnement van McAfee .

fe
door ferdinandbol - Sep 27, 2007 om 16:41
4 Antwoorden / 3 Vragen

Laurina2, ikzelf heb ook die probemen gehad.

Nadat ik Windows XP opnieuw geinstalleerd heb, heb ik Outlook Express opgestart en opnieuw ingericht. Ik maak gebruik van Windows Commander nu heet die Totall Commander, waarmee ik ook niet zichtbare files en mappen zie.  Ga naar Documents and settings, ga naar je filemappen met jouw naam erop, ga naar Local settings, ga naar Application Data, ga naar Indentities, ga naar Microsoft, dan een map met eg veel cijfers en letters, ga naar Outlook Express, en zie hier al je bestanden die je veilig steld.

Om je adressen veilig te stellen,  Application Data, ga naar Microsoft, ga naar Adress Book, en je kunt je bestanden veilig wegzetten, maar DAT IS ERG BELANGRIJK, OOK WEER OP DEZELFDE WIJZE TERUGZETTEN.

Mocht je willen overstappen op Mozilla Thunderburd, laat het me dan eventjes weten, je kunt ook hier de zaak veilig stellen en weer terugzetten.  Alleen is de bewerkingswijze minder eenvoudig omdat Mozalla gebruik maakt van eigen identitiesmappen.

Je kunt mailen naar [edit- emailadres verwijderd door redactie]

Antoon Ahmed Oort, Fes, Marokko

Hierna heb de bestanden

ja
door jacqiex - Sep 28, 2007 om 10:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik heb sinds een week of twee dezelfde meldingen bij Oulook Express. Ik gebruik nu AVG en heb toch het idee dat dat programma niet alle virussen herkent. Ik ontvang weer spam sinds ik dit programma ben gaan gebruiken. Ik probeer met een andere virusscanner of het probleem opgelost wordt.

si
door simulator - Sep 28, 2007 om 10:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een wereldwijd probleem, zoek even op internet met oulook express+low memory. Heb hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing gevonden

ikbenik
door ikbenik - Sep 28, 2007 om 10:19
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Ongelofelijk!!

Heel vaak is de oorzaak van de problemen die virusscanners.

Stop je kop maar in het zand en luister vooral niet naar de adviezen!!

Wees vooral doof!!!

Donder McAfee, Norton, enz eraf. Het is gewoon troep. Dat is vaak de oorzaak dat Internet Explorer en Outlook Express foutmeldingen geven.

Niks doen, en maar klagen!!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2007 om 10:26
16950 Antwoorden / 202 Vragen

jacqiex@, spam heeft niets maar dan ook niet te maken met virus,

stingray46
door stingray46 - Sep 29, 2007 om 21:18
30 Antwoorden / 1 Vragen

je gebruikt toch ook geen outlook meer als er zoveel andere zijn zoals de zeer goede thunderbird van mozilla.
http://www.mozilla-europe.org/nl/products/thunderbird/
gr stingray

keessie1
door keessie1 - Sep 30, 2007 om 01:36
138 Antwoorden / 9 Vragen

De oplossing is eenvoudig voor dit wereldwijd probleem.

HAAL HANDMATIG OF MET HET GRATIS PROGRAMMATJE Windows Washer

Gratis een probeer versie downloaden op: http://www.webroot.com/nl/downloads/?id=NL-HOME-HSB-Main_Downloads

Deze gooi al je Temporary Internet Files WEG EN HET PROBLEEM IS TIJDELIJK OPGELOST.

Als je het met Windows Washer doet gaat het vrij snel en kun je dit steeds even doen als het weer eens vast loopt. Kost je zo'n 20 sec en je kunt weer dagen vooruit.

Het probleem komt door het feit dat IE en OE hier files neerzetten die ze zelf SOMS niet meer kunnen overschrijven en dit geeft deze wazige foutmeldingen.

Suc6 (allemaal)

Groeten Kees

locd
door locd - Sep 30, 2007 om 04:49
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Laurina2 en overigen,

Heeft u al een command prompt (cmd) geopend en "chkdsk c: /f" al verricht ? De PC zal opnieuw starten en een uitgebreide check op de harde schijf uitvoeren. Mocht dit niet helpen:

Aangezien de problemen alsmaar aanhouden, is het verstandig om de harde schijf te formatteren en Windows opnieuw te installeren zodat u kunt beginnen met een frisse start. Voordat u daadwerkelijk besluit om tot deze handeling over te gaan, ga dan na of de inventaris voldaan is:

- Installatie CD's met bijbehorende driver CD's

- Backup van bestanden, favorieten (vergeet het mailbestand niet waar alle mailcorrespondenties in staan)

- Inventaris van alle belangrijke programma's die na de frisse installatie opnieuw geinstalleerd worden

Succes!

la
door laurina2 - Oct 9, 2007 om 14:07
142 Antwoorden / 70 Vragen

Goede middag,het heeft even geduurd voor ik kon reageren(had helemaal geen internet meer) op alle antwoorden.Het feit was hoe ik het ook keerde of wende,dat ik moest formatteren.Neemt niet weg dat de oorzaak van alle strubbelingen niet bekend is geworden.Dat is heel gek want alles is uitgeprobeerd zelfs Casema ingeschakeld.Gelukkig was er bijvoorbeeld geen netwerkkaart of iets dergelijks kapot,(wat Casema opperde)dus het machien doet weer gewoon zijn werk.

Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken en ik zeg tot de volgende vraag van mij,die ongetwijfeld weer zal komen ;>))met groet laurina2

keessie1
door keessie1 - Oct 19, 2007 om 22:24
138 Antwoorden / 9 Vragen

Microsoft heeft dit advies zelfs over genomen en adviseerd haar gebruikers inderdaad de temp files te verwijderen.

Groeten Kees

gsm
door gsm - Oct 19, 2007 om 22:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als Outlook express "te weinig geheugen heeft", dan wordt daarmee niet het normale geheugen bedoeld.
Het gaat hier zuiver en alleen over de dbx database en wel speciaal over Postvak in en Verzonden items, waar te weinig ruimte is.

Zoals Freya al gemeld heeft moet de database verkleind en gerepareerd worden (menu: Bestand, Map, Alle mappen comprimeren).
Zorg dat de Verzonden items map niet te vol is.
Maak desnoods in Outlook Express een nieuwe map aan en hevel alle verzonden berichten uit Verzonden items over in die nieuwe map.
Hetzelfde geldt ook voor Postvak in. Maak een aantal mappen aan (R-muisknop op lokale mappen) en verhuis de oude berichten in die mappen. Outlook Express werkt alleen goed als de mappen Postvak In en Verzonden items niet te vol zijn.

Groet,
GSM