aquariaan
door aquariaan Apr 4, 2011 om 16:02
Computers & telefonie

Overstappen naar glasvezel,verplicht andere provider?

Bij ons in Putten gaan ze onderzoeken of er animo is voor glasvezel. De gemeente Putten heeft hiervoor een bedrijf ingehuurd die dit moet onderzoeken. Het bedrijf, Glashart genaamd , wil glasvezel aanleggen als 30% of meer van de inwoners van Putten meedoen. Ik ben tot volle tevredenheid klant bij UPC, heb hd tv, bellen, en internet maar als ik wil meedoen met glasvezel moet ik een abonnement nemen bij 1 van de volgende providers, nl KPN, Kliksafe, Solcon, XMS. Heb contact met UPC gehad en die zijden dat UPC ook bezig is met glasvezel en dan kan ik wachten tot zij die gaan aanleggen. Zij kunnen niet op de glasvezel kabel van de andere providers. Nu is mijn vraag kan ik verplicht worden om over te stappen naar een andere provider , en word dan toch de glasvezel kabel aangelegd, tot aan de meterkast, maar blijf ik zelf op de kabel van UPC ,

6247 13 Rapporteer

pschaecker
door pschaecker - Apr 4, 2011 om 16:47
171 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op deze pagina:

http://www.glashart.nl/vragen

Niemand kan u dwingen over te stappen naar een andere provider, als u happy bent met de service van UPC dan kunt u daar gewoon blijven.

mvg,

Paul Schaecker

pschaecker
door pschaecker - Apr 4, 2011 om 16:54
171 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook hier:

http://www.glashart.nl/putten

aquariaan
door aquariaan - Apr 4, 2011 om 17:08
17 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt pschaecker, ik heb al op deze site gekeken, en als je bij vragen kijkt, daar staat bij het onderwerp kan ik de kabel ook later aan laten leggen, dan krijg je als antwoord, kan wel , maar moet je een paar honderd euro betalen. Dat snap ik wel, maar waarom kan UPC geen gebruik maken van deze kabel?Ik ga morgen naar een service punt om te horen hoe het nou zit,

edwardus
door edwardus - Apr 4, 2011 om 19:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Waarom UPC geen gebruik kan maken van die glasvezelkabel is omdat ze een geheel eigen netwerk hebben. Het is heel eenvoudig, wil je glasvezel, van een niet-kabelprovider, dan moet je overstappen, wil je bij UPC blijven, dan moet je betalen voor de ongebruikte glasvezel aansluiting..

kiran
door kiran - Apr 4, 2011 om 19:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@aquariaan

Bij mij is onlangs glasvezelkabel aangelegd. Ook door Glashart.
Wat je vragen betreft: nee, men kan je niet verplichten over te stappen naar een andere provider. Als je laat aanleggen kan je gewoon bij UPC blijven.

Je zegt: UPC is ook bezig met glasvezel aanleg en dan kan ik gaan wachten totdat zij die gaan aanleggen.

Eerst breekt men je hele stoep op om de kabels er doorheen te trekken .... tegels gaan weer terug .... en een week of wat daarna komt men pas om het je huis binnen te brengen.
Niet TOT de meterkast. Je krijgt een dummy [kastje] IN je meterkast.
Gaat van buiten via de kruipruimte de meterkast in.

Dus zou bij UPC navragen Waar die kabel komt te liggen. Ik persoonlijk denk niet dat zij opnieuw de straat op zullen breken om Hun kabeltje ernaast te leggen.

Je 2e bericht:
Als je deze glasvezelkabel aanleg afwijst en later toch aangesloten wilt worden, zijn de kosten voor jou.

Ik dacht: 'leg maar vast aan = gratis'. Mocht je ooit nog eens wel overstag willen, heb je die extra kosten niet.
Aan jou de keus natuurlijk.
Succes met wat je besluit.

de motormuis
door de motormuis - Apr 4, 2011 om 20:10
598 Antwoorden / 13 Vragen

Bij ons is enkele jaren geleden ook glasvezel aangelegd,was ons brabant net.
Als je mee deed was aanleg gratis.Je kon kiezen : telefoon - tv - internet of een of twee of drie diensten. Internet is 100 mb, dus lekker snel. Telefoon veel goedkoper
dan KPN en Tv verschillende diensten mogelijk. Heb het alledrie en ben goed tevreden.Nooit geen problemen.
Maar kabel gratis aanleggen als je niet meedeed was niet mogelijk.Later aansluiten extra kosten.
Groeten.

kiran
door kiran - Apr 4, 2011 om 20:10
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@edwardus

"Wil je bij UPC blijven, dan moet je betalen voor de ongebruikte glasvezel aansluiting".
Is dat zo?

Glashart info brief:
"U wordt kostenloos aangesloten op het glasvezelnetwerk van Glashart"
Geen abonnement-geen kosten.
Is door niemand om gevraagd, Gemeente vond het een aardige geste om tijdelijk de hele wijk te verbouwen. ;)

edwardus
door edwardus - Apr 5, 2011 om 00:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Sorry, ik schreef het wat krom op, ik bedoelde dus dat als je nu niet kiest voor glasvezel van Glashart, maar later wel, je op dat moment wel extra moet betalen voor de aanleg.

aquariaan
door aquariaan - Apr 7, 2011 om 14:57
17 Antwoorden / 12 Vragen

bedankt voor de reactie,s , heb intussen een gesprek gehad met een medewerker van Glashart, bij ons in het dorp, aanwezig bij een computerzaak. Eerst thuis nog het een en ander nagekeken , heb toch besloten om mee te doen, en een voorintekening gedaan bij Solcon, op basis van wat ik nu heb bij UPC en informatie bij de andere kwam deze voor mij het dichts in de buurt, en is ook nog iets goedkoper, iemand toevallig ook klant bij Solcon, ??

pino123
door pino123 - Apr 7, 2011 om 15:01
2772 Antwoorden / 14 Vragen

Wat zijn de voordelen van glasvezel, t.o.v. de kabel? Want daar ben ik wel benieuwd naar. Dit aangezien UPC ook zeer hoge snelheden qua internet kan leveren.

mayonaise
door mayonaise - Apr 19, 2012 om 12:22
33 Antwoorden / 1 Vragen

De laatste tijd hoor je niets anders in Nederland dan glasvezel. En waarom? Het huidige netwerk wat er ligt is koper en kan nog zeker jaren mee. Maar wat is er dan aan de hand dat iedereen het over glasvezel heeft? De technologie gaat door, het glasvezel biedt een uitkomst voor iedereen op langere termijn. Op dit moment zijn er nog geen problemen op het kopernetwerk maar naarmate steeds meer mensen een aansluiting nemen op glasvezel word...... lees verder: www.pclooptvast.nl

simpel maar waar.

tr
door trappist - Apr 19, 2012 om 13:00
240 Antwoorden / 0 Vragen

wacht maar tot de koperdieven hebben ontdekt hoe ze dat klassieke netwerk naar boven kunnen halen.... ;-)

mayonaise
door mayonaise - Apr 20, 2012 om 22:46
33 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=trappist schreef op donderdag 19 apr 2012, 13:00]wacht maar tot de koperdieven hebben ontdekt hoe ze dat klassieke netwerk naar boven kunnen halen.... ;-)

5 euro de kilo :D