to
door tomaatje_1 Jan 25, 2005 om 18:54
Computers & telefonie

Overstappen naar telfort

ik ben van plan om van debitel/kpn over te gaan stappen naar
telfort  wel met nummer behoud wie heeft hier ervaring mee en hoe
is de dekking van telfort???

981 5 Rapporteer

tica
door tica - Jan 26, 2005 om 12:38
14 Antwoorden / 1 Vragen

Hi

Ik neem aan dat het hier gaat om een mobiele telefoon met abbonement of kaart?

Ik heb ervaring met Telfort, sinds 2 jaar heb ik het 'samenbellen abbo'. Ik ben vrij positief eigenlijk. De dekking is redelijk tot goed. Ik woon in noord-holland en ben ook veel in brabant en overal kan ik bellen. Wat af en toe problemen oplevert zijn grote winkels (v&d, albertheijn, etc) met stalen casco's of bepaalde (korte) trajectstukken in de trein. Daar is het bereik af en toe wat minder. Mij stoort dat echter niet omdat het meestal maar voor zeer korte duur is. Daarentegen staat dat het samenbellen abbo erg goedkoop is! €12,50 voor 500 minuten bellen naar vaste en andere telfortnummers. Het bellen naar overig mobiel betaal je los maar dat heeft een zeer redelijk tarief. Ook een sms is redelijk geprijst.

Het hangt dus af van wat jij belangrijk vindt. Heel erg goed bereik overal&altijd maar duur. Of af en toe iets minder maar wel lekker goedkoop.

Succes Tica

us
door userroy - Jan 28, 2005 om 19:51
17 Antwoorden / 0 Vragen

Netwerk kwaliteit van Telfort vind ik heel goed, ik vind ze vergelijkbaar met KPN. Overal waar je komt kun je wel bellen. Overstappen naar Telfort is gratis en makkelijk. Je vult nadat je een abonnement hebt afgesloten het nummerbehoudformulier in en je nummer wordt zo overgezet.

Nog even over de kwaliteit van het netwerk:

Dekking: Vroeger was het zo dat de dekking van KPN, vooral binnenshuis veel beter was dan van de andere providers. Tegenwoordig is dit wel anders. Buitendekking is over het algemeen bij elk netwerk goed, en de binnendekking is goed te doen met elke provider. Vooral met KPN, Telfort en Vodafone kan goed binnenshuis gebeld worden.

Cappaciteit: Steeds meer mensen bellen mobiel, en daarvoor zijn meer antennes nodig, aangezien KPN veruit de meeste klanten heeft, en in verhouding dus de minste antennes per 1000 gebruikers is het netwerk van KPN het snelst overbelast, wat leidt tot de melding netwerk bezet op je telefoon. Je kunt dat zo'n goed bereik hebben, maar bellen kun je niet. Bij overbelasting kunnen gesprekken ook ineens worden beeindigd. Vodafone heeft hier ook veel last van. De andere providers doen het zeer goed op dit gebied.

Gesprekskwaliteit: De nieuwe netwerken (Telfort, T-mobile en Orange) maken gebruik van een hogere frequentie, die staat voor een hogere geluidskwaliteit. Dit is een duidelijk merkbaar verschil t.o.v. KPN. Door deze frequentie is het bereik wel minder per antenne. Telfort zet een lage frequentie in om dit te voorkomen. Zo wordt er bij te weinig bereik voor een duidelijk gesprek omgeschakeld naar deze frequentie en kan men normaal het gesprek beeindigen.

Hier heb je nog informatie over overstappen en netwerkkwaliteit.

http://www.telfort.nl/media/200402p52_Test_Gsm-netwerken.pdf

http://telfort.custhelp.com/cgi-bin/telfort.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=759&p_created=1031149569&p_sid=CWDfaHwh&p_lva=759&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NTEmcF9wcm9kX2x2bDE9JnBfcHJvZF9sdmwyPSZwX3BhZ2U9MiZwX3NlYXJjaF90ZXh0PW92ZXJzdGFwcGVu&p_li=

sm
door smit140 - Jan 28, 2005 om 20:14
3 Antwoorden / 3 Vragen

ik ben ook  sinds 1jaar bij telfort  met nummer behoud. was geen enkel probleem ik kreeg een tijdelijke ander nummer tot het verwerkt was,en kreeg toen keurig bericht welke datum ik  weer over mijn eigen nummer kon beschikken.ik heb zelf de aan bieding mat 500 belminuten  voor 6.25 euro  en 5euro voor de 500 belminuten dus beaal ik 1 euro cent per minuut. bevalt mij prima ,keurig elke maand een rekening met  0000 voor nummers van telfort en alle 0 nummers b.v 071 enz

veel succes

mf
door mfvandeelen - Jan 31, 2005 om 22:54
2 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();

Hallo,

Ik ben zelf een oud medewerker van Telfort en kan u vertellen dat een overstap naar Telfort zeker geen verkeerde keuze is.

De dekking is vergelijkbaar met die van de andere netwerk operators. Belangrijk is wel om te vermelden dat de dekking binnenshuis minder is als die bij KPN. Een belangrijke reden is dat KPN en Vodafone in de basis een 900Mhz netwerk hebben. Deze netwerken hebben een 2 watt zendvermogen en een groter zendbereik. De drie nieuwe operators maken gebruik van een 1800 Mhz netwerk, deze netwerken hebben een minder groot zendbereik en een 1 watt zendvermogen. Daarintegen heeft een 1800 antenne meer frequenties als de "oude"900 Mhz antennes waardoor het bereik beter is. Telfort maakt al geruime tijd gebruik van de EGSM900 frequentie. Deze hebben hebben dezelfde voordelen die KPN en Libertel heeft. Dus een beter indoorbereik.

Ook met nummerbehoud en ik prive alleen maar goede ervaringen. Dus met andere woorden zou ik het zeker proberen. Telfort is zeker scherp in prijs en de netwerk kwaliteit doet zeker niet onder voor de grote twee.

Met vriendelijke groet,

Marc

ka
door karianne50 - Feb 3, 2005 om 14:39
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou er erg goed over na denken voor dat je overstapt naar Telfort. Mijn vriend en ik zijn 2 oktober 2004 overgestapt van Orange naar Telfort ook d.m.v een nummerportering. Telfort heeft op dit moment echter een enorme achterstand waardoor onze nummerportering pas 13 januari in behandeling werd genomen. Dit betekent dat wij allebei tot 17 maart vast blijven zitten aan Orange. Ook betekent dit dat wij tot die tijd dubbel abbonementsgeld betalen. En ook al hebben wij er talloze brieven en telefoontjes aan gespendeerd, we krijgen ons geld niet terug.

Dus echt een tip, denk er goed over na. Telfort zal misschien een goede aanbieder zijn maar door de achterstaand daar gaat er echt heel veel mis.