janfreak
door janfreak Oct 26, 2014 om 10:37
Computers & telefonie

Overstappen Ziggo naar Caiway

Geachte redactie,

Ik ben van mening dat Cogas zijn klanten niet kan verplichten over te stappen van Ziggo naar Caiway. Wij hebben in ons land vrijheid van keuze in de providers. In mijn dorp wilde een verzorgingshuis ook al haar bewoners verplichten gebruik te maken van de door het bestuur van dit huis gekozen provider. Maar de bewoners zijn naar de rechter gestapt en hebben gelijk gekregen. Moeten deze mensen dan ook maar eens doen.

1655 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 26, 2014 om 10:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

Strak plan, u wilt ze neem ik aan dan wel financieel bijstaan?

janfreak
door janfreak - Oct 26, 2014 om 10:55
58 Antwoorden / 10 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 26 okt 2014, 10:41]Strak plan, u wilt ze neem ik aan dan wel financieel bijstaan?

Als oudere mensen die van een uitkering moeten zien rond te komen dit kunnen bekostigen dan moet het voor anderen ook geen probleem zijn.Als ze winnen zijn de proceskosten ook niet voor hen.

hutch
door hutch - Oct 26, 2014 om 10:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen
0

TS heeft gelijk.

Een hypocriet bedrijf dat crimineel gedrag vertoont, o.a. door een enorme belangenverstrengeling, moet aangepakt worden.

Maar ook een wethouder, die te laf is om een gemaakte belofte na te komen, heeft heel wat te verbergen, anders was hij/zij wel naar Kassa gekomen.
Ook Cogas en Caiway durfden niet te komen.

Er is dus iets helemaal fout, niet alleen bij Cogas en Caiway, maar ook bij een gemeente die 50% belang heeft bij Cogas.

Mogelijk komen zij wel met een verklaring, maar die zal dan door juristen op papier gezet worden en dan ook nog met geen enkele zekerheid. Een politiek spelletje dus.

Er is héél veel fout. Er wordt een heel vies spelletje gespeeld, niet alleen door Cogas en Caiway, maar zeer zeker ook door een gemeente. En de 'gewone' burger is weer, zoals gebruikelijk, de klos.

Ik vermoed dat zij hopen dat dit alles overwaait en dat de rust vanzelf weer terug komt.
En zij weten dat zij een machtspositie hebben.

Cookies
door Cookies - Oct 26, 2014 om 10:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

........Ook Cogas en Caiway durfden niet te komen........

Ik denk dat het een kwestie was van niet willen komen. Valt me nl op dat steeds meer bedrijven niet op willen komen draven bij Kassa (wat mij, gezien de achteruit hollende inhoudelijke kwaliteit van het programma, niet verbaast).

sw
door swat1500 - Oct 26, 2014 om 16:03
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inderdaad overstappen kan niet verplicht worden en men kan gewoon bij Ziggo blijven... alleen is er 1 januari 2015 geen tv, internet en telefonie mmeer. Cogas kan niet verplicht worden het contract met Ziggo voort te zetten. Zeker niet nu er alternatieven zijn ook al zijn die niet geheel gelijk aan wat Ziggo kon bieden.
Ben bang dat een proces daar niets aan kan veranderen.

kl
door klaag_meneer - Oct 26, 2014 om 20:26
26 Antwoorden / 0 Vragen
0

"Ik ben van mening dat Cogas zijn klanten niet kan verplichten over te stappen van Ziggo naar Caiway. Wij hebben in ons land vrijheid van keuze in de providers"

Die vrijheid heb je volgens de overheid ook, je kunt overstappen naar de verschillende ADSL/VDSL providers die via het kopernetwerk hun diensten leveren. Daarnaast staat het Ziggo (of welke provider vrij) om hun eigen netwerk aan te leggen.

Ziggo deelt hun netwerk ook niet met andere het kabelnetwerk is gesloten. Cogas wilt als netwerkbeheerder innoveren door te investeren in glasvezel. Ziggo wilt dit niet en mede daarom is het contract beëindigd.

Persoonlijk ben ik erg voorstander voor het openstellen van het kabel netwerk voor alle providers. Helaas is dit ook niet als eis neergezet bij het samenvoegen van Ziggo/UPC die een groter markt aandeel hebben dan KPN die wel verplicht is hun netwerk te delen.


holstein
door holstein - Oct 27, 2014 om 15:23
922 Antwoorden / 16 Vragen
0

Volgens mij worden de klanten van Ziggo helemaal niet verplicht over te stappen naar Caiway.
Cogas zegt dat Ziggo van de kabel af gaat en dan is voor de kabel de enige mogelijkheid Caiway en anders moeten de mensen naar adsl of zoiets, maar op de kabel kun je niet meer via Ziggo.
We hebben hier hetzelfde gehad en dus ga je over naar iets anders, maar je bent helemaal niet verplicht om internet van de kabel te nemen, dat is je eigen keus.

pi
door pieterwolters - Oct 27, 2014 om 18:05
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op zondag 26 okt 2014, 10:59]........Ook Cogas en Caiway durfden niet te komen........

Ik denk dat het een kwestie was van niet willen komen. Valt me nl op dat steeds meer bedrijven niet op willen komen draven bij Kassa (wat mij, gezien de achteruit hollende inhoudelijke kwaliteit van het programma, niet verbaast).

Inderdaad. Zelfs als je als bedrijf 100% gelijk hebt wordt je nog afgezeken in dat soort programma's. Ik zou ook de eer aan mezelf houden. Uiteindelijk zijn het maar tv programma's (waar steeds minder mensen naar kijken) en die bepalen nog altijd niet wat mag en wat niet mag. Of wat voor producten je als bedrijf aan wilt bieden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer