Pas op na verlengen abonnement Vodafone!
Een tijdje terug heb ik in de Vodafone-winkel in Heerlen Corio Center mijn Vodafone abonnement verlengd. Omdat het 'oude' abonnement niet meer beschikbaar was, sloot ik een SO Bel + SMS-3 80 (8,95 euro) abonnement af voor 2 jaar. In de winkel vroeg ik of ik mijn blox (zorgeloos internet en dagbundel mobiel internet buitenland) opnieuw moest aanzetten. De jongeman in de winkel vertelde mij dat dit absoluut niet nodig was en dat alles bij het oude bleef. Mijn verbazing was groot toen ik de daaropvolgende maand een rekening van meer dan € 200 kreeg. Wat bleek: mijn blox waren uitgezet door Vodafone zelf. De dame van de Vodafone-klantenservice vertelde dat dit gebruikelijk is bij een nieuw abonnement. Ze zou mijn zaak doorgeven aan de financiële afdeling, die contact met me ging opnemen. Nou,daar wacht ik dus nog steeds op! Kortom: Ik ben dus meer dan 200 euro kwijt door valse info van een Vodafone-medewerker en word door Vodafone met een kluitje in het riet gestuurd als ik om opheldering vraag! Mensen, pas dus op als je je abonnement bij Vodafone verlengt. Deze mensen liegen en hebben geen scrupules. Nu vraag ik me af of dit meer mensen overkomen is? Graag jullie reacties!
Ik heb ervaren dat het beter is om zelf alles uit te pluizen via internet dan af te gaan op de info van verkopers.
Hier ligt de fout duidelijk bij de verkoper maar ja, bewijs het maar eens.
Wat ik even niet begrijp, je neemt een Bel+Sms Sim Only 80, daar zit geen internet op. De Zorgeloos internet BloX is om voordelig (te) blijven internetten als je standaard internetbundel op is. Als je geen internet hebt, dan is er ook geen sprake van dat het op kan zijn.
Had je hiervoor een abonnement mét internet?
Zoals sonjaatje al opmerkt had het beter geweest van te voren jezelf goed te informeren.
@diumenge ik had eerst een standaard internet blox van (geloof ik) 500 mb. Deze is nu niet meer beschikbaar, want verlaagd naar 200 mb. En inderdaad had ik beter niet op een persoon vertrouwd maar het zelf uitgezocht (àls het al uit te zoeken was). Achteraf gezien dan. Maar daar schiet ik nu niks mee op. Ik vraag me gewoon af of dit meer mensen overkomen is.
@sonjaatje: De verkoper zal uiteraard ontkennen dat hij zoiets gezegd heeft. Het wordt een welles-nietes verhaal. Mijn bedoeling is eerder om mensen te waarschuwen niet dezelfde fout te maken als ik en wél alles goed uit te zoeken!
De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
[quote=tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40]De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
Thank you Captain Obvious! De Blox zijn er juist voor om je abonnement aan te passen naar jouw eigen wensen.
@Morgenstern, laatst had ik ook een klein probleempje met mijn telefoonrekening. Dat was deels mijn eigen schuld en deels lag dat aan de kant van Vodafone. Daar ben ik heel erg netjes uit gekomen met de Vodafone webcare die hier op het forum rondzwerft. Ik denk dat die binnenkort hier wel reageren. Als ze zien dat je hiervoor de Blox geactiveerd had, maar bij de omzetting uitgezet zijn, zullen ze je vast wel wat kunnen aanbieden.
[quote=timfelix schreef op zaterdag 16 jun 2012, 13:27]
@Morgenstern, laatst had ik ook een klein probleempje met mijn telefoonrekening. Dat was deels mijn eigen schuld en deels lag dat aan de kant van Vodafone. Daar ben ik heel erg netjes uit gekomen met de Vodafone webcare die hier op het forum rondzwerft. Ik denk dat die binnenkort hier wel reageren. Als ze zien dat je hiervoor de Blox geactiveerd had, maar bij de omzetting uitgezet zijn, zullen ze je vast wel wat kunnen aanbieden.
Ik wil het maar hopen. Met de Vodafone 'klantenservice' (quotes intended) kom ik in ieder geval geen stap verder. Mijn probleem is bekend en al zes weken in behandeling. Toen ik vanochtend maar weer eens belde, werd de verbinding zelfs automatisch verbroken door Vodafone, toen ik in voor de tweede keer in de wachtstand zat omdat een medewerker zogezegd mijn probleem aan het uitzoeken was. Toen ik dan maar weer belde en aan weer een andere medewerker vroeg om doorverbonden te worden met iemand van de afdeling Use, die mijn probleem in behandeling heeft, gaf zij aan dat er meerdere afdelingen Use zijn (?) en ze mij niet kon helpen. Ze zou een notitie maken dat er contact met mij opgenomen moest worden. Dat heb ik zes weken geleden ook al gehoord en er is NIET gereageerd ...ik voel me met een kluitje in het riet gestuurd en er is werkelijk geen doorkomen aan, maar wellicht is dat zelfs de bedoeling. Het probleem is zeker oplosbaar als beide partijen wat water bij de wijn doen, maar Vodafone lijkt alleen te willen afwimpelen en vertragen. Zeer jammer en zeker geen goede reclame voor Vodafone!
[quote=tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40]De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
Lees mijn beginpost eerst eens goed. Ik heb niet om hoge kosten buiten de bundel gevraagd! Ik probeerde juist die kosten te vermijden door mijn internet-blox. Als ZIJ ze dan uitzetten zonder mij op de hoogte te stellen en hun winkelmedewerker liegt, is dat in mijn ogen mensen moedwillig op kosten jagen en en pure oplichting!
You're welcome.
U heeft gelijk. Jammer dat de medewerker in de Vodafone winkel hier niet goed over geïnformeerd was waar deze klant de dupe van is.
Nog spijtiger dat ook Vodafone de gedupeerde klant in de kou laat staan.
T.s.
Bedankt voor de waarschuwing.
Jammer dat de info in de Vodafone winkel te wensen overliet.
=timfelix schreef op zaterdag 16 jun 2012, 13:27:=tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
Thank you Captain Obvious! De Blox zijn er juist voor om je abonnement aan te passen naar jouw eigen wensen.
Winkel personeel is kennelijk niet goed geïnformeerd over hoe Vodafone werkt.
M.i. zou u schadeloos gesteld moeten worden door Vodafone, maar dat is denk ik een utopie.
=morgenstern schreef op zaterdag 16 jun 2012, 15:55:=tdehond schreef op zaterdag 16 jun 2012, 12:40: De internet data worden m.i. nu buiten de SO Bel + SMS-3 80 afgerekend.
Vandaar de hoge kosten.
M.i. geen abonnement afgesloten wat aansluit op de manier waarop u uw gsm gebruikt.
Lees mijn beginpost eerst eens goed. Ik heb niet om hoge kosten buiten de bundel gevraagd! Ik probeerde juist die kosten te vermijden door mijn internet-blox. Als ZIJ ze dan uitzetten zonder mij op de hoogte te stellen en hun winkelmedewerker liegt, is dat in mijn ogen mensen moedwillig op kosten jagen en en pure oplichting!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis
Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet.
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg
...
Lees meer
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer