to
door tonvog_1 Nov 9, 2013 om 19:46
Computers & telefonie

Pc betaald, geannuleerd en geen geld terug

Op 24 september hebben we bij www.dell.nl een pc besteld en betaald. Op 26 september werd de pc door Dell geannuleerd, de pc was niet meer voorradig. Helaas hebben we tot op heden 9 november nog steeds het door ons betaalde bedrag € 563 niet terug ontvangen. Diverse telefoontjes en mails hebben helaas niets geholpen. Ze beroepen zich er opdat ze een Amerikaans bedrijf zijn en dat het niet eenvoudig is om het door ons betaalde bedrag terug te vinden in hun administratie. Een kopie van ons bankafschrift en een mail van Global collect met de mededeling dat ze het bedrag op 26 september hebben overgemaakt hebben ook niet geholpen. We zijn hier heel boos en wanhopig van geworden. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

816 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ma
door marijke1953 - Nov 9, 2013 om 20:02
136 Antwoorden / 3 Vragen
0

Schandalig. Heeft u niks online gevonden?

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2013 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

U hebt die computer in Amerika besteld ?

ma
door marijke1953 - Nov 9, 2013 om 20:13
136 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 20:04]U hebt die computer in Amerika besteld ?

ma
door marijke1953 - Nov 9, 2013 om 20:13
136 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 9 nov 2013, 20:04]U hebt die computer in Amerika besteld ?


Op 24 september hebben we bij www.dell.nl

to
door tonvog_1 - Nov 9, 2013 om 21:08
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Nee hoor we hebben hem gewoon bij www.dell.nl besteld!

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 9, 2013 om 21:14
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Hij is hier verkocht dus onder Nederlandse rechten zoals ook de 2 jaren garantie die elders anders kan zijn.
Zowel 6 maanden, 1 jaar of 3 jaren komen elders voor maar hier gewoon 2 jaar!

Ze moeten binnen 1 maand geld terug storten en je bent niet verplicht een andere wel leverbare uit te zoeken.
Dreig met gerechtelijke kosten zoals elk Incasso bureau ook doet want zonder dit geld kun je ook nergens anders iets kopen en zou je een aanbieding mis kunnen lopen.

tijger1
door tijger1 - Nov 9, 2013 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar er moet dan toch een ordernummer zijn en zo. Zij hebben de verkoop ook nog geannuleerd, dus de gegevens zijn bekend.

Lees dit wat Consuwijzer hier over schrijft. Rechts kunt u ook een voorbeeldbrief aanklikken.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer