fa
door fa Dec 5, 2011 om 10:37
Computers & telefonie

PC beveiliging

Welke gratis software kan ik het best gebruiken om mijn pc te beveiligen.

5176 24 Rapporteer

ltmvz
door ltmvz - Dec 5, 2011 om 10:49
949 Antwoorden / 18 Vragen

Avast!

zw
door zwaardvis - Dec 5, 2011 om 10:53
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Virusscanners: Avast heeft inderdaad ook mijn voorkeur. Avira is een alternatief.

Tevens MBAM installeren en af en toe de PC scannen op malware.

johan-dj
door johan-dj - Dec 5, 2011 om 11:37
13 Antwoorden / 2 Vragen

De beveiligingssoftware van Microsoft is ook prima: Security Essentials

soulmate
door soulmate - Dec 5, 2011 om 12:14
5 Antwoorden / 0 Vragen

IObit Malware Fighter free of AVG Anti-Virus Free Edition 2012

jk
door jkoops - Dec 5, 2011 om 12:20
51 Antwoorden / 9 Vragen

Advenced System Care (ASC) perfect om de PC aan de loop te houden. Er is een gratis versie, maar ook een betaalde versie voor ca €11,00.
Ik gebruikte jaren de onbetaalde versie: prima resultaten. Sinds een paar week de betaalde versie en die is inderdaad iets beter, /ruimt meer op en maakt DE PC sneller.

Antivirus : Neem gerust de gratis versie AVG 2012, Perfecte bescherming.

Jan

aurora1
door aurora1 - Dec 5, 2011 om 12:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag fa,
Kijk anders ook nog even Klik hier... Als je op downloaden van een van de programma's klikt krijg je eerst nog verdere informatie.

vr.gr.

ho
door honza23 - Dec 5, 2011 om 13:24
265 Antwoorden / 3 Vragen

* voor niets gaat de zon op....
- heb zelf Avast gehad: een ramp, problemen met registreren, met updaten...
- heb zelf AVG gehad: perfect, totdat AVG de fout in ging en duizenden gebruikers plots een besmette pc hadden, mijzelf incluis...
kortom: perfect is 't zeker niet !
* ook als je een goede betaalde hebt is er nog steeds kans op een probleem: heb op mijn laptop Windows Vista met een goede betaalde scanner, maar deze herkende ook een gevaarlijk virus niet....(tip: www.ing.nl/cleaner; deze zoekt in enkele seconden naar de gevaarlijkste bekende virussen qua internet-bankieren, kost niets)
* beste tip: zet naast Windows Linux op je pc, heb ik ook gedaan (was een leek op Linux-gebied maar met installatie-CD was 't een fluitje van een cent, werkt zo simpel, snel en stabiel dat iedereen er zo aan de slag mee kan). Met Linux ben je tenminste af van al die virussen, vastlopers etc...

j.
door j.waal - Dec 5, 2011 om 15:20
5 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag,
Ik ben zeer tevreden over Avast free. Nooit problemen, ook niet met updaten.
Zou het zeker doen, en als het niet bevalt, probeer je toch gewoon een ander.

fr
door friday - Dec 5, 2011 om 17:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al enkele jaren AVG free edition met daarnaast Spybot Search and Destroy en die werken naar mijn mening uitstekend.

re
door red1 - Dec 5, 2011 om 17:38
329 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=fa schreef op maandag 5 dec 2011, 10:37]Welke gratis software kan ik het best gebruiken om mijn pc te beveiligen.Koop voor 29 euries per jaar G-Data werkt perfect en is snel , en voor die paar centen zou ik niet gaan klieren met die free scanners !

GK
door GKempenaar - Dec 5, 2011 om 17:46
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan alleen oordelen over programma's waarmee ik ervaring heb:
Avira Free Antivirus (tot voor kort genaamd Antivir) gebruik ik al jaren tot volle tevredenheid. Zowel onder XP als Vista en 7.
Daarnaast gebruik ik op een tweede pc (Windows-7) sinds ongeveer een jaar Avast (ook de gratis versie) en ook dat bevalt goed.

Als firewall vertrouw ik sinds Windows-7 op de voorziening van Windows zelf: Defender. Voorheen gebruikte ik daarvoor het gratis ZoneZlarm.

fa
door fa - Dec 5, 2011 om 18:58
107 Antwoorden / 53 Vragen

Bedankt voor alle reacties.

zw
door zwaardvis - Dec 5, 2011 om 19:26
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@Venturi: Windows Defender is geen firewall maar een beperkt anti spyware programma.

jk
door jkoops - Dec 5, 2011 om 21:26
51 Antwoorden / 9 Vragen

Graag gedaan, Fa.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 5, 2011 om 21:57
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Fa,

waar bedankt u nou eigenlijk voor ?
U heeft 7 verschillende adviezen gekregen !
Dus u weet nu nog niets !
Iedereen beweet dat zijn eigen virus scanneer de beste is en dat hij goed werkt .
Hoe weet je eigenlijk dat hij goed werkt ?
Daar heb je professionele testprogramma's voor die gebruikt worden door specialisten van computerbladen.
Als je hier vraagt wat is een goede kleine auto is dan zal ook iedereen zijn eigen wagentje noemen.
Kortom : deze vraag hier stellen is zinloos, net zoals de zinloze antwoorden waar je niets mee kunt.

=fa schreef op maandag 5 dec 2011, 18:58: Bedankt voor alle reacties.

ltmvz
door ltmvz - Dec 5, 2011 om 22:07
949 Antwoorden / 18 Vragen

Ja, wimmi20, dan zou je dus nooit advies moeten vragen als je ergens mee zit. Persoonlijk word ik altijd erg goed geholpen als ik 7 verschillende adviezen krijg, want elk advies raakt je op een andere manier. En uiteindelijk maak je dan een keuze. Ik was zelf bijvoorbeeld blij met de tip over de ING-viruszoeker van honza23, terwijl ik niet eens op advies zat te wachten. Dus, een beetje positief graag.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 5, 2011 om 22:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nou dat vind ik een wondelijke reactie : 7 verschillende adviezen noemt u goed advies.

U voelt zich hondsberoerd.
U gaat naar het ziekenhuis.
7 verschillende artsen stellen allemaal een verschillende diagnose.
En vertellen dat hun diagnose de beste is.
Hoe weet u dan wat de juiste diagnose is ?
Want u heeft er geen verstand van, net als de vraagsteller.
Kortom een waardeloos ziekenhuis met waardeloze adviezen.
En de patient weet nog niet welke arts gelijk heeft !
En zo is het ook met 7 verschillende virusscanner adviezen.

=ltmvz schreef op maandag 5 dec 2011, 22:07: Ja, wimmi20, dan zou je dus nooit advies moeten vragen als je ergens mee zit. Persoonlijk word ik altijd erg goed geholpen als ik 7 verschillende adviezen krijg, want elk advies raakt je op een andere manier. En uiteindelijk maak je dan een keuze. Ik was zelf bijvoorbeeld blij met de tip over de ING-viruszoeker van honza23, terwijl ik niet eens op advies zat te wachten. Dus, een beetje positief graag.

fa
door fa - Dec 5, 2011 om 23:11
107 Antwoorden / 53 Vragen

wimmi 20 mag ik U telefoon nr.
Kan ik U voortaan vragen of ik een vraag mag stellen.

wimmi20
door wimmi20 - Dec 5, 2011 om 23:38
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Fa,

wilt u zo vriendelijk zijn mij te vertellen welke van 7 geadviseerde virusscanners u gaat nemen.
Want 1 van de adviezen vindt u natuurlijk de beste.
Ondanks dat u er geen verstand van heeft.
Want anders had u de vraag niet gesteld.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++============

=fa schreef op maandag 5 dec 2011, 23:11: wimmi 20 mag ik U telefoon nr.
Kan ik U voortaan vragen of ik een vraag mag stellen.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 6, 2011 om 02:47
86 Antwoorden / 6 Vragen

Zelf heb ik AVAST V4.8, alléén bij deze werkt de kluis ! !
Vaak reageert het programma (heuristisch) ook op drivers en andere scan hulp en limme rogramma`s, als dan die gevonden worden gewoon in de klus,erifi-eren of eea. ok is en al het OS er omvraagt gewoon uit de kluis halen en terug zetten.

Het is dan ook een MUST om na download de intel mogenlijkheid te bekijken en het programma dàn pas te modificeren,evt. later terug corriseren.

Helaas heeft ALLEEN V4.8 een kluis de latere versies niet ! !

Ik heb avast er meermalen op gewezen maar geen ènkele reactie en aapassing ! !

diumenge
door diumenge - Dec 6, 2011 om 07:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@wimmi20 Wat zijn dat voor rare reacties. Fa stelt een vraag, krijgt meerdere antwoorden en bedankt daarvoor. Daar ga jij dan op reageren dat hij/zij er niets aan heeft? Nee, dat is een nuttige reactie... Er is geen definitief antwoord op de vraag, hangt ook van persoonlijke voorkeuren en dergelijke af, maar nu heeft hij/zij in ieder geval een aantal suggesties om uit te kiezen.

zw
door zwaardvis - Dec 6, 2011 om 09:07
1525 Antwoorden / 51 Vragen

@j.a. de witte: Waarom kun je dan in versie 6 bij instellingen de grootte van de viruskluis instellen in MB en waarom kun je bij onderhoud->viruskluis de inhoud van de kluis bekijken als er geen viruskluis is????

fa
door fa - Dec 6, 2011 om 09:24
107 Antwoorden / 53 Vragen

@wimmi 20 .Mijn keuze is gevallen op security essentails.
Waarom weet ik niet maar heb daar het beste gevoel bij.
Gr.FA

j.a.de witte
door j.a.de witte - Dec 6, 2011 om 23:43
86 Antwoorden / 6 Vragen

Ik was zelf ook zeer verbaasd maar toen ik een scan had gedaan en een mededeling kwam mbt. de kluis en ik sommige files wilde verplaatsen naar de virus kluis, lukte dat tot mijn grote ergernis niet !
Helaas kan ik het scherm (wat ik bewaard heb) niet dmv. deze mail laten zien

Nu v4.8 gaat vervallen (en ook win98se ondersteuning) ben ik de "Beer"!
Mijn trouwe win98se is dan "Vogelvrij" en de klaarblijkelijk LEGALE virussen ea. hebben dan vrij spel !