mariska_1
door mariska_1 Jan 12, 2006 om 22:29
Computers & telefonie

PC start automatisch opnieuw op

Mijn PC heeft de laatste weken het probleem dat hij ineens vanzelf uitschakelt, en al dan niet opnieuw opstart. Virus checks en spyware checks hebben we gedaan, niets gevonden. Ook is er op het eerste gezicht geen conflict te vinden. De PC is daardoor nogal onbetrouwbaar geworden.

Wel heb ik het idee dat de problemen zijn ontstaan sinds we ons oude ADSL modem (draadloos) door de Wanadoo Livebox (op USB) + draadloos modem hebben vervangen.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Of dergelijke problemen met de livebox gehad?

1657 45 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 12, 2006 om 22:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mariska,

Het kan zijn dat de computer te warm wordt. De pc valt dan uit ter beveiliging.
Kijk eens of je koeling of ventilator nog goed werkt.
Controleer in de BIOS de temperatuur.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat probleem heb ik ook sinds korte tijd. Ik heb de temperatuur al nagekeken. Maar hij doet dat al 2  minuten nadat de PC is opgestart, En op dat moment kan hij echt niet te warm zijn.

Wie weet wat het kan zijn????

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarschijnlijk zal de pc te warm worden en uitvallen, deze start daarna weer opnieuw op.

Hoelang is het gelden dat de pc een cleanbeurt heeft gehad,(
schoonmaken van binnen) Het kan zijn dat er veel stof in de cpu
ventilator zit waardoor ie te warm wordt.

Ook kan de ventilator versleten zijn, de voedingsventilator of de voeding zelf.

Een schoonmaakbeurt voer ikzelf 1 keer per jaar uit, vervang de ventilators en kan der weer een jaartje tegen.

Als je hem van binnen gaat schoonmaken moet je wel weten wat je aan het
doen bent, anders laat dit uitvoeren door iemand die wel verstand van
zaken heeft.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bitbyter en pbierman,

Dank voor jullie reacties. Al geloof ik niet dat de warmte het probleem is. Evenals cowstrut valt de pc soms al na 2 minuten uit, en kan het dus dan nog niet te warm zijn.

Ik denk zelf dat het iets met de usb te maken heeft, want we hebben een paar keer gemerkt dat bij het inpluggen van iets (bv. een cardreader) in een usb slot (maakt niet uit welke) de pc uitgaat.

Cowstrut, heb je dit probleem ook bij een livebox of los daarvan?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals er al staat, ik heb het probleem al na 2 minuten (PC is dan nog koud).

Schoon is de PC ook want dat gebeurd , zoals je al vertelde, 1 x per jaar.

Ik heb geen speciale dingen gedaan waarna die uitvalt. Het gebeurd soms al bijna direct na het opstarten van de PC. Dan heb ik nog niets verder gedaan. In eerste instantie dacht ik zelf dat het gebeurde nadat ik Outlook express opstarte. Maar dat heeft er neits mee te maken want ook zonder dat er iets is opgestart strat de PC vanzelf op. Bij het opnieuw opstarten spring hij vanuit windows direct naar een zwart scherm en wordt vervolgens geheel vanaf begin opgestart.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb wel een tijdelijke oplossing dat de pc niet meer automatisch opstart. ga met je rechtermuis op deze computer eigenschappen openen, dan geavanceerdopstart en herstelinstellingen haal dan het vinkje weg de computer automatisch opnieuw opstarten.

succes

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naast warmte problemen kun je ook denken aan een kapotte voeding (komt bij Aldi-PCs wel eens voor). Probeer eens zoveel mogelijk apparaten los te koppelen zodat DIE het iig niet kunnen zijn. Eventueel zelfs kaarten uit de PC halen, of opstarten met DOS en kijken of ie dan ook uitvalt. Zodoende kunnen je wegstrepen wat het niet is.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb een paar jaar geleden ook dit prob gehad,bleek een worm virus tewezen dat niet door de gangbare virus scans werd gezien.heb hem met stinger kunnen verwijderen,is tedownloaden op zdnet.nl

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 15:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem ook een tijd geleden gehad.

Bij mij was er iets met outlook express aan de hand.

Om het probleem te verhelpen heb ik toen systeemherstel gedaan van een punt waarop het probleem van het opstarten zeker nog niet bestond.

Ik hoop dat je aan dit antwoord iets hebt.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ooit een nietszeggende virus,maar ga naar start ,daarna systeemherstel,klik de datum aan ,wanneer je denkt dat hij dat is gaan doen,liever nog een paar dagen er voor.

Helpt,soms. gr hetty

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 16:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

en denk dat het ook een virus oid is, probeer deze scanner maar eens:

http://www.ewido.net/en/onlinescan/run/   (=gratis)

ik heb hier persoonlijk goede ervaringen mee.  groet ron
<SCRIPT type=text/javascript>

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Vanuit een systeembeheerders point of view zou ik zeggen:

Koppel eerst alle apparaten los ( USB , modem etc )
Is het probleem verholpen ? Dan wordt het probleem veroorzaakt door een van de externe apparaten, bijv het modem.
Is het probleem dan nog aanwezig ? Zoja  dan is het inderdaad een intern PC probleem ( bijv de koeling of id
Probeer dan ook eens op te starten met net voor windows logo F8 in te drukken. kies nu voor veilige modus.
Komt het probleem nu nog voor ? > Nee De PC heeft vermoedelijk een probleem met een van de hardware componenten
probeer ook eens in te typen (uitvoeren) eventvwr en probeer eens in de korte tijd te kijken wat er voor fout in de logboeken staat en dit wellicht te kopieren en te posten. Dan kan ik wellicht wat meer aan de weet komen.

Groeten!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hier ook last van. Het zijn volgens mij de boarden waar ergens iets mis is. Vlak na opstart gaat de PC weer in opstart (zwarte scherm).
Toen het probleem erger werd heb ik als oplossing alle boarden even losgehaald en weer terug geplaatst. Toch kwam het probleem later weer terug. Ook even op het moederboard duwen hielp ogenschijnlijk een tijd, maar na enkele dagen kwam het gewoon weer terug. Virusscanners hebben nog niets kunnen vinden.
Sinds ik de PC niet meer uitzet is het probleem dus weg. Ik heb enkele maanden terug de voeding moeten vervangen en dacht toen ook de oorzaak te hebben, maar nu kwam het probleem weer terug.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 19:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben dit probleem al een paar keer tegengekomen op diverse PC's, inclusief mijn eigen. het systeem werd afgesloten en weer opnieuw opgestart. De boosdoener bleek het New York Boot Sector Virus te zijn. Nortn gaf aan dat mijn PC 'schoon' was. Ik heb het met succes definitief kunnen verwijderen met de McAfee anti-virussoftware.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb juist het probleem dat me beeldscherm uit valt gaat op de standby en de lampjes op de pc zelf blijven aan. weet iemand hoe dat kan ?

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met de Livebox zijn er heel veel problemen ontstaan.

Bij mij was de oplossing om de Livebox via een ethernetkaart aan te sluiten.

Daarna waren alle problemen opgelost.

Succes!!

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 20:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mariska,

een USB modem stelt nogal wat eisen aan het 5V gedeelte van de PC voeding. Het USB-protocol luistert heel krap;wordt er ineens een te grote stroom uit poort getrokken schakelt de voeding uit. In de afgelopen maanden ben ik een aantal keer exact jou probleem tegengekomen; een overgang naar USB-modem en een brakke PC-voeding. Ofwel je schaft een router aan die praat over de LAN-aansluiting van je PC of je koopt een goede PC voeding.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

tip 1,download  hitman pro  (gratis)je probleem is dan waarschijnlijk al meteen opgelost,tip 2  download microsoft antispyware(ook gratis,we blijven tenslotte hollanders)tip 3  avg antivirus(ook al gratis),al deze progjes zijn gratis te downloaden via www.gratissoftwaresite.nl(plus nog vele andere gratis software,verreweg de beste site voor freeware,alles is getest dus veilig,ik gebruik deze progjes zelf ook en ik heb al maanden geen virusje in mijn pc gehad(wel regelmatig updaten.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het volgende eens, want er kan een communicatiestoring in je IRQ optrden en dat registreerd windows als een fout en start vervolgens opneuw op.

Oplossing:

startknop >> instellingen >> configuratie >> systeem >> geavanceerd >> opstart en herstelinstellingen >> onderdeel systeemfouten >> vinkje weghalen bij "computer automatisch opnieuw opstarten" >> ok klikken >> oke klikken >> opnieuw opstarten en klaar is kees.

Succes

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem na installatie van de live box.

Via wanadoo niet tot een oplossing gekomen, livebox verplaatst en aangesloten via de ethernetkabel en dat loopt perfect.

Een tweede PC (die ruim de helft trager is) via de draadlose USB adapter aangesloten en dat werkt wel.

Het is niet direct een opossing maar hierdoor werkt het in ieder geval bij mij nu wel goed.

Volgens mij heeft het niets met de temperatuur te maken.

ve
door verwijderd - Jan 13, 2006 om 23:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

het kan een conflict zijn van je netwerkkaart!

ve
door verwijderd - Jan 14, 2006 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft dat iets met de vraag te maken? Ik adviseer je om je probleem in de daarvoor bestremde categorie te plaatsen dan krijg je waarschijnlijk meer reacties voor een oplossing. Je vraag is erg vaag, geef bij de vraag de oorzaak en situatie aan wanneer dit onstaat en gegevens over je systeem.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2006 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit probleem ook met een pc hier thuis. Na vaak rapporten te hebben verzonden kwam als bericht, dat het een optie zou zijn om het bios te updaten.
Doe dit voorzichtig en als je het niet precies weet, laat het dan door een computerdeskundige doen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste allemaal,

Dank jullie voor alle reacties. Ik ben nu alle suggesties van jullie aan het uittesten, hieronder een korte reactie op iedere suggestie. Overigens loopt de pc nu al weer enige tijd (half uur ofzo) zonder problemen, dus temperatuur is het denk ik echt niet.

@ slavenburg: kun je nader aangeven waar ik die optie systeemherstel vind? die zie ik niet in onder start staan

@ misterbean /  @ askjeeves: het vinkje heb ik verwijderd, maar sindsdien is het nog niet opnieuw mis gegaan dus ik wacht nog af, heb nog niet de kans gehad een foutmelding te kunnen lezen. Askjeeves, wat is overigens mij IRQ?

@ drpc: ik heb inderdaad een keer een kapotte voeding gehad, een jaar geleden geloof ik (geen aldi-pc). Nu heb ik mijn scanner afgekoppeld, cardreader los gehaald, etc. Rest moet nog...

@ gert949: ik ga stinger nog proberen.

@ peters01: outlook express gebruik ik niet, maar een ander programma kan misschien hetzelfde veroorzaken. Wat bedoel je precies met systeemherstel? Formatteren en opnieuw installeren, of is dat een Windows optie?

@ ron203: de ewido scanner loopt nu! :) Niets gevonden behalve wat spyware (cookies).

@ mazeb00: hierbij wat logfiles van de laatste keer dat het misging. (rond het tijdstip dat het mis ging, volgens mij starte ie daarna opnieuw op). Hopelijk heb je genoeg aan de beschrijving. Dat SAGEM ding wat genoemd wordt is trouwens het wanadoo USB modem. Indien je meer info nodig hebt is het misschien handiger als ik het email ipv het post hier. Een aantal meldingen:

Microsoft (R) Windows (R) 5.01. 2600 Service Pack 2 Uniprocessor Free.

De Event Log-service is gestart.

Netwerkadapter Sagem XG703 USB 802.11g - Pakketplanner-minipoort is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's.

De server kan geen verbinding maken met transport \Device\NetBT_Tcpip_{EB916FA8-77DD-4CA1-96E7-ED878E4518F3}.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2006 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

2e deel van mijn reactie, het paste niet in een post. Deel 1 is per ongeluk ergens bovenin het topic terecht gekomen.

@ postert: Norton geeft dat bij mij ook aan dat de pc schoon is, online scans tot nu toe ook. Ik ga mcafee stinger nog proberen. (zie ook comment hierboven).

@ delletje: heb je ook een draadloze livebox (draadloze verbinding tussen livebox en pc)? Is het dan ook nog mogelijk op een ehternet kaart aan te sluiten? En had je hetzelfde probleem of iets anders?

@ addie: ik heb een tijdje geleden een nieuwe voeding laten plaatsen. Daarnaast heb ik al ruim een jaar een usb modem gehad wat wel werkte, pas sinds het nieuwe modem gaat het mis. Kan het zijn dat juist dit modem teveel van de voeding vraagt? Wat bedoel je precies met "Ofwel je schaft een router aan die praat over de LAN-aansluiting van je PC"

@ waaromiknu: ik ben momenteel diverse scanners e.d. aan het proberen.

@ tilla: gelukkig ben ik niet de enige :) wanadoo reageert nog niet. Had je ook een draadloos modem waarbij het mis ging? En hoe heb je die aansluiting met de ethernetkabel gemaakt?

@ ferrets: en hoe vind ik of dat het is? zie in het apparaatbeheer geen conflicten staan.

@ ariet: ik heb inderdaad alles gecontrolleerd en ben daar nog mee bezig met andere scanners. Ik ga proberen alles terug te plaatsen, stuk voor stuk. Daarnaast heb ik je tip opgevolgd mbt het energiebeheer. Ik had echter 6 USB hoofdhubs. Heb die allen uitgeschakeld. Enig idee hoe ik nu kan zien of dit de oplossing is, krijg ik bijvoorbeeld een melding als mijn pc iets van de usb uitschakelt om energie te besparen? En hoe weet ik welke hoofdhub in de lijst bij welk apparaat hoort?

@ robertkloek: had je het probleem ook na installatie van de livebox? Bios updaten vind ik inderdaad wel een beetje eng klinken :)

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je wilde weten waar je systeemherstel kan vinden.

Ga naar start, ga naar Help en ondersteuning, ga naar Kies een taak en bij de 3e optie vindt je systeemherstel

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

IRQ = Interrupt ReQuest lines. Dit zijn een soort wegen waar de hardware de communicatie overheen stuurt. Als 2 apparaten ergens een minime aanrijding veroorzaken dan start je pc opnieuw op omdat dat als fatala fout word gezien.

Simpel kan ik het niet zeggen. Maar je pc zal nu wel blijven draaien;)

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mariska,

De goede werking is alleen te controleren door stuk voor stuk je USB apparaten weer aan te sluiten. De hoofhub geeft geen info over de aangesloten apparaten, die staan er boven of onder vermeldt. Als de USB van de livebox als eerste wordt terug geplaatst en het probleem onstaat dan niet dan zit het niet in de livebox maar in het aantal aangesloten apparaten. Door het vinkje weg te halen kan je het uitschakelen c.q. opnieuw opstarten van de PC voorkomen. Het is echter pas goed verholpen als er een USB hub geplaatst wordt met een eigen voeding via bijv. een PCI kaart. Hierop kan je dan bijv. de livebox op aansluiten.

Suc6, ArieT

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die tip van addie kon wel eens de juiste zijn : de livebox trekt mogelijk teveel stroom uit de usb. Heeft die livebox een exerne voeding ?

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 18:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

typo : ik bedoel _externe_ voeding.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor de tip, ik wist niet van deze optie in windows :)

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat maakt het al een stuk duidelijker!

Sinds ik dat vinkje heb verwijderd voor automatisch opnieuw opstarten is het nog niet weer gebeurd dat het probleem optradt, dus ik heb ook nog geen foutmeldingen kunnen registreren.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staat een enorme lijst met items onder het kopje "usb controllers", waaronder 6 usb hoofdhubs, een generic USB hub, vier USB universal host controllers, 2 via rev 5 of later USB universele host controllers en een via usb enhanced host controller. Ik ben dus even het spoor bijster wat nu waarbij hoort :) Maar heb dus in ieder geval bij de hoofdhubs dat energiebeheer aangepast.

We hebben - naast de standaard aanwezig usb poorten - zelf een keer een kaart geplaatst met daarop 4 nieuwe poorten, en daarnaast hebben we nog een externe usb hub (met adapter). Probleem is alleen dat niet alle apparaten via deze externe hub willen werken (bijvoorbeeld de scanner, die doet het alleen indien rechtstreeks aangesloten op de pc usb poort).

Op dit moment zijn nog aangesloten de muis en het toetsenbord, de webcam, de printer, een externe harde schijf, en dan het usb modem/livebox. Het lijkt vooralsnog te werken...

ve
door verwijderd - Jan 15, 2006 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, de livebox heeft een voeding in het "hoofdstation": het deel wat in de meterkast op de telefoonlijn zit aangesloten. Van daaruit wordt de informatie verstuurt naar het usb modem, die heeft geen externe voeding maar ziet er uit als een soort usb memory stick, en die steek je zo in de pc.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik heb het zelf ook gehad en daar was het zo dat in de bios 'wake up at lan' aanstond en als je die uitschakelt doet ie het als het goed is niet meer.

ve
door verwijderd - Jan 16, 2006 om 14:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Marisca,

Het ging bij ons mis na aansluiting van de live box via het draadloze systeem.

Hiervoor hadden we een ADSL 1 aansluiting en stonder er twee PC via een router aangesloten op een netwerkkaart.

We hebben het probleem opgelost door de live box te verplaatsen naar boven en zo ongeveer naast de PC neer te zetten.

Hier de telefoonaansluiting op de live box aangesloten en via de meegeleverde kabel de live box aangesloten op de netwerkkaart (waar voorheen de router op aangesloten was) en de PC draaide zonder problemen.

Vanaf daar de telefoontoestellen aangesloten op de live box, was niet onze eerste keus daar het antwoord apparaat nu boven staat maar de zaak werkt.

De tweede PC aangesloten via het draadloze systeem op een USB aansluiting en daar werkt het wel.

Volgens mij heeft het alles met onze PC te maken en kan niet iedere PC de gegevns via het draadlose systeen op een USB aansluiting verwerken  en is dat het probleem alleen vertellen ze dat bij Wanadoo er niet bij.

Sterkte

ve
door verwijderd - Jan 21, 2006 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo.

Indien de USB wordt verwijdert de pc opnieuw wordt aangezet het euvel niet meer plaatsvindt = dit hoogstwaarschijnlijk de voeding.

USB apparaten hebben stroom nodig, een (te)lage voeding kan problemen opleveren, een hogere wattage voeding is dan noodzakelijk. Indien dit het probleem is dan een voeding aanschaffen met een beduidend hogere wattage dan voorheen, dit voorkomt toekomstige uitbreidings problemen. Soort voeding kan je in je boekje vinden die je bij de pc het gekregen, anders even de pc openmaken (stekker er uit!!!) en kijken welk type.

succes!

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 10:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mariska,

Zorg in de eerste plaats dat alle apparaten, met randaarde aan de stekker van het 220 Volt netsnoer, inclusief de PC zelf op een GEAARDE wandcontactdoos zijn aangesloten.

Groeten,
GSM

ve
door verwijderd - Jan 24, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat het probleem bij de voeding van de pc ligt.
Zodra je de usb-poort aanspreekt en iets erin plugt dan heb ik het idee dat de pc dus soon or later gaat herstarten.
Naar mijn idee is dit duidelijk een voeding-probleem.
Waarschijnlijk zit er een standaard voeding in de pc en zitten er ondertussen flink wat apparaten zoals harddisks, cd-rom speler, brander aangesloten. eventueel in combinatie met een flinke videokaart etc erbij kan dat problemen gaan geven.

Succes ermee.

ve
door verwijderd - Feb 9, 2006 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

In alle reacties zie ik één mogelijke oorzaak niet:

De harde schijf zou wel eens stuk kunnen zijn.

Mijn zoon had met zijn pc lange tijd soortgelijke problemen. Na vervanging harde schijf niet meer. Bij gedetalleerde controle bleek deze stuk/instabiel te zijn.

Let op, de harde schijf eerst vervangen na het maken van een volledige back up t.0b.v. de nieuw schijf.

Succes,

Gerritk

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mariska,

Als je alles hebt gecontroleerd op virussen en spyware en het probleem is er nog steeds? Probeer dan eens het volgende. De livebox is draadloos maar op de PC wordt een USB zender/ontvanger aangesloten. Het kan zijn dat er teveel USB apparaten zijn aangesloten waardoor de spanning voor de USB te laag wordt. Probeer het eens door alle USB apparaten apparaten er uit te halen. Plaats deze vervolgens stuk voor stuk, met de nodige tussenpozen, terug om zo de werking te controleren. Begin daarbij met de USB stick van de livebox.

Om het vermogen van de USB te controleren kan je in apparaatbeheer op de USB controller klikken en vervolgens naar eigenschappen van de USB hoofdhub gaan, rechtermuisklik, kijk daarbij bij de tab energiebeheer en haal het vinkje weg bij: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen. Als dit het probleem oplost wordt er met de USB teveel energie afgenomen. Dit kun je oplossen door een USB hub bij te plaatsen met een eigen voeding bijv. PCI kaart. Dus niet een hub die gevoed wordt door op de bestaande USB aan te sluiten. Mogelijk geeft dit resultaat, als het inmiddels al niet is opgelost.

Suc6, ArieT

ve
door verwijderd - Feb 12, 2006 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ondertussen zijn we enige weken verder, en de pc is niet meer vanzelf uitgegaan. Sinds ik de tip van ArieT heb opgevolgd:

Om het vermogen van de USB te controleren kan je in apparaatbeheer op de USB controller klikken en vervolgens naar eigenschappen van de USB hoofdhub gaan, rechtermuisklik, kijk daarbij bij de tab energiebeheer en haal het vinkje weg bij: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.

is het volgens mij over. Ik denk dat de PC nu zo slim is de apparaten tijdig uit te schakelen, want nu blijft het gewoon werken, ook met het modem.

Heel erg bedankt voor al jullie reacties!