driemaaldrie
door driemaaldrie Aug 25, 2008 om 16:42
Computers & telefonie

Pc-usb-pc.

Is het mogelijk om twee pc's met elkaar te verbinden met behulp van usb, waardoor ze met elkaar kunnen communiceren?
Drivers, of prog nodig?

Wie weet het antwoord?

560 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Aug 25, 2008 om 16:48
1918 Antwoorden / 10 Vragen

via wlan zou dat mogelijk zijn

U moet wel zo'n setje kopen als het perse usb moet zijn.

Het kan zeker , vraag er in een winkel voor het beste voor u aan te meten advies

labswans

gsm
door gsm - Aug 25, 2008 om 17:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Let op:
Dit kan niet met een normale USB kabel, ook niet via een hub!

Je hebt hiervoor een speciale USB-bridge kabel nodig.
Die is meestal ongeveer twee meter lang.

Je moet de software, die hierbij zit, installeren op beide PC's.
Dan de USB-bridge aansluiten op beide PC's.
Op beide PC's maak je op die manier een LAN-adapter aan.

Voor de rest werkt het precies als of je twee computers via de netwerkadapters met een UTP-kruiskabel zou aansluiten.
Denk dus aan de werkgroepnaam die gelijk moet zijn.
Mappen moeten op de ene PC "gedeeld" worden op het netwerk, voordat de andere PC de inhoud kan "zien"

GSM

labswans
door labswans - Aug 25, 2008 om 17:16
1918 Antwoorden / 10 Vragen

ik heb het over usb stick en natuurlijk niet met zon vaste kabel ........

Dan kan het zeker weten wel :))

gsm
door gsm - Aug 25, 2008 om 17:31
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Labswans,

Ik denk uit jou omschrijving te begrijpen dat je een USB externe draadloze netwerkadapter bedoeld. Uiteraard kan je een verbinding maken via het draadloos netwerk. Dan heb je daarbij echter wel een draadloos toegangspunt nodig (modem/router oid).

De vraag is hier echter denk ik of een directe USB verbinding mogelijk is, dus zonder netwerkvoorziening, zoals een draadloze router of modem.

GSM

ta
door tar - Sep 11, 2008 om 17:53
522 Antwoorden / 9 Vragen

Hoi,

Ja, zie b.v. deze link:

https://www.dynabyte.nl/artikel/21955/

ta
door tar - Sep 11, 2008 om 18:00
522 Antwoorden / 9 Vragen

Of deze:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=329461

Is zelfs 9 cent goedkoper!!!

ta
door tar - Sep 11, 2008 om 18:38
522 Antwoorden / 9 Vragen

Sory, sory, sory...

Ik geef het op! Goedkoper kon ik ze niet vinden...

http://www.yagoda.nl/trust-usb20-easy-file-transfer-cable-p-2838.html?gclid=CPmK2LaV1JUCFRtgMAodKlKZiQ

gladdeharry
door gladdeharry - Sep 11, 2008 om 23:22
463 Antwoorden / 14 Vragen

Zit in beide pc's ook een netwerkkaart ingebouwd?

driemaaldrie
door driemaaldrie - Sep 11, 2008 om 23:24
229 Antwoorden / 15 Vragen

Allemaal hartelijk bedank voor het meedenken en de aangedragen oplossingen.
Ik ben er uit en het werkt.

Met vriendelijke groet

Bob

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 11, 2008 om 23:32
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Bob, off topic:

Mooi dat je even meld dat het gelukt is.
2 vragen:

1. op welke manier?
2. heten je katten soms (toevallig) Jin en Jang of Yin en Yang?;-)

Hardware ERror MAN.

driemaaldrie
door driemaaldrie - Sep 12, 2008 om 07:39
229 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe wat waar!

Windows pc mag het net niet op ( alles geblokkeerd), Linux pc wel.
Ftp verbinding gecompileerd.
Alles gaat via ethernet en router, dat was aanwezig en is snel genoeg.
Het dan wel geen reclame voor MS maar sommige applicaties werken daaronder.
Verbinding tussen laptop en andere pc's met usb geregeld.

De naam van de diertjes "poes en kat" die gun ik ook wat.