rj240479
door rj240479 Sep 29, 2005 om 00:01
Computers & telefonie

Pdf bestand naar excel?

Beste,

het volgende doet zich voor:

voor mijn werk moet ik erg veel bellen. dit doe ik vanaf mijn eigen mobiel. de kosten van het bellen kan ik declareren, maar ik krijg mijn telefoonrekening (vodafone) via de site van vodafone en dit is een PDF bestand. graag wil ik dit bestand in excel openen, om zo de minuten en seconden gemakkelijk op te kunnen tellen en een eindbedrag aan mijn werkgever door te kunnen geven. het lukt mij niet om de tijd in 1 kollom te krijgen. ik heb geprobeerd om het pdf bestand als tekst bestand op te slaan, dit te openen in WORD, en dat te impoteren naar excel. excel herkent echter de kollomen niet. hiervoor moet ik TABS invoegen. mijn rekekning is echter 26 paginas lang. u begrijpt dat dit een werk is waar je U tegen zegt.

ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel! heeft er iemand een oplossing voor mijn probleem?

bedankt RJ

906 6 Rapporteer

user123
door user123 - Sep 29, 2005 om 08:32
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Zijn de kolommen gescheiden door een ander teken (dan TAB) of is het een fixed length opmaak ? Beiden zouden door excel in te lezen moeten zijn. Mogelijk kunt een paar regels posten ?

Vragen aan vodafone om een xls bestand kost natuurlijk nog minder moeite (maar daar had u zelf vast al aan gedacht ;-))

brynnar
door brynnar - Sep 29, 2005 om 08:39
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste RJ,

Als ik het goed begrijp is het je in elk geval gelukt om het
PDF-bestand te conveteren naar een TXT-bestand? Dat kan inderdaad vrij
eenvoudig door in Acrobat Reader de tekst te selecteren en te kopieren
naar een nieuw bestand in Word.

Het probleem is nu, dat de kolommen verdwenen zijn en de data als een
rij tekst wordt weergegeven. Hiervoor heb je dan ok extra software
nodig, doorgaans in de vorm van Adobe Acrobat 5.0 (dus niet de gratis Acrobat Reader).

Ik kan niet veel software vinden die dit (gratis) kan, maar ik kan je
wel een link geven naar een 7-dagen trial van Able2Extract, die dit ook
kan (en in aanschaf goedkoper is dan Acrobat): Download Free Trial

Wellicht dat iemand anders wel een freeware mogelijkheid heeft?

Brynnar

ph
door phinder - Sep 29, 2005 om 09:27
433 Antwoorden / 4 Vragen

post ff een heel klein stukje van deze gegevens ( evt. privacy-gegevens natuurlijk afgeschermd ). dan zal ik eens kijken of dit makkelijk om te zetten is.

Ik voer regelmatig bestanden in in excell ( van verschillende formaten ) en dit is meestal ( soms met wat truukjes ) wel te doen.

rj240479
door rj240479 - Sep 29, 2005 om 11:11
15 Antwoorden / 4 Vragen

hier een stukje factuur. ik heb een aantal regels gekozen waarbij het om de voice mail gaat ivm privacy. nogmaals bedankt voor alle moeite!

RJ

05.08.2005 15:51:29 DOORSCHAKELEN 1233 00:00:04 0,000

05.08.2005 15:52:13 DOORSCHAKELEN 1233 00:00:02 0,000

06.08.2005 16:04:07 DOORSCHAKELEN 1233 00:00:05 0,000

06.08.2005 20:20:02 DOORSCHAKELEN 1233 00:00:06 0,000

ph
door phinder - Sep 29, 2005 om 13:34
433 Antwoorden / 4 Vragen

Ik neem aan dat je deze gegevens in een tekstbestand hebt staan.
Deze kun je zonder problemen invoeren in excell.

  1. Neem een lege-excellsheet

  2. Ga naar Data, Externe Gegevens Ophalen

  3. Kies: Tekstbestand importeren

  4. Selecteer het bestand dat je moet hebben en kies: importeren

  5. Kies bij stap 1 voor:  Gescheiden

  6. Selecteer bij stap 2: Spatie en zet Tab uit

  7. Klik op Voltooien

  8. Selecteer de plek van waaraf de gegevens ingevoerd moeten worden

De gegevens zullen nu kolomgewijs in Excell ingevoerd worden en kunnen nu per kolom bewerkt worden. Optellen hoort dan ook tot de mogelijkheden.

Suc6

rj240479
door rj240479 - Sep 29, 2005 om 13:34
15 Antwoorden / 4 Vragen

dankje !!!

stap 6 was de stap die ik niet goed maakte! nu is het opgelost! badankt voor al jullie antwoorden!

RJ