wa
door waalkade May 14, 2010 om 13:23
Computers & telefonie

PDF beveiliging

Ik loop regelmatig tegen het volgende probleem aan: wil ik vanuit een e-mail een pdf linkje aanklikken krijg ik onderin het scherm te zien "done". Wat kan het probleem zijn want weer andere PDF-jes kan ik wel openen.

1833 14 Rapporteer

freya
door freya - May 14, 2010 om 13:34
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo waalkade,

Als dit probleem alleen maar bij bepaalde pdf-bestanden optreedt, dan lijkt mij dat het aan die pdf-bestanden ligt. Of misschien zijn die pdf-bestanden met een nieuwere versie van het betreffende programma gemaakt en gebruik jij wellicht een oudere versie van Powerpoint of Powerpoint Viewer om het bestand te openen. Welk programma gebruik je om pdf-bestanden te bekijken en welke versie is dat dan?

m.vr.gr. Freya

wa
door waalkade - May 14, 2010 om 13:42
8 Antwoorden / 3 Vragen

Adobe9

freya
door freya - May 14, 2010 om 14:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Adobe Reader versie 9 lijkt mij wel voldoende. Kun je misschien eens zo'n linkje hier posten? Wellicht is er dan iets meer van te zeggen.

Freya

wa
door waalkade - May 14, 2010 om 19:31
8 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt alvast, zodra ik zo'n linkje tegenkom in mijn e-mail zal ik hem hier plaatsen.

wa
door waalkade - May 14, 2010 om 19:34
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb al heel snel wat gevonden welke ik niet kan openen:
http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/tha_30_nl.pdf

freya
door freya - May 14, 2010 om 20:36
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ontvang je een dergelijke 'link' dan in een mailtje? En zoja, verschijnt er wel een handje als je met de muis boven de 'link' komt?

En als je de genoemde 'link' knipt en plakt in de adresbalk van je browser, wordt deze dan wel geopend?

En als je op onderstaande 'link' klikt, lukt het dan soms wel?

[u]Test PDF-bestand[/u]

Freya

wa
door waalkade - May 15, 2010 om 20:13
8 Antwoorden / 3 Vragen

De link heb ik geplakt in de adresbalk en ook jouw "test PDF-bestand" kan ik niet openen.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2010 om 20:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo waalkade,

Dan zou ik toch Adobe eens verwijderen en opnieuw installeren.
Wellicht is het probleem dan verholpen.

@freya,

Niet meer zo bij de tijd? ;-) (20.36 uur)

freya
door freya - May 15, 2010 om 20:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@waalkade:

Het probleem lijkt mij inderdaad bij de Adobe Reader te liggen. Als ik mij niet vergis krijg je bij de installatie van Adobe Reader op gegeven moment de vraag of je de plugin voor je browser wil installleren. Die vraag moet je dan uiteraard met 'ja' beantwoorden.

Wellicht dat er nog iets is in te stellen via de instellingen of voorkeuren van Adobe Reader 9? Heb zelf nog een oudere versie en gebruik Firefox als browser, dus ik kan niet precies zeggen waar jouw probleem precies zit.
Verwijderen en opnieuw installeren van Adobe Reader is wellicht de snelste oplossing.

Freya

edrick3
door edrick3 - May 15, 2010 om 20:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya, (off topic)

Blij dat je weer bij de tijd bent. Klok is blijkbaar geupdatet. ;-)
(Is maar niks als je je tijd vooruit bent!)

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2010 om 20:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@freya,

Oei. zit ik even te slapen! Antwoord was van 14 mei en niet van vandaag.
Vond het eigenlijk al gek.
SORRY!!!

wa
door waalkade - May 15, 2010 om 23:45
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 15 mei 2010, 20:30]
@waalkade:

Het probleem lijkt mij inderdaad bij de Adobe Reader te liggen. Als ik mij niet vergis krijg je bij de installatie van Adobe Reader op gegeven moment de vraag of je de plugin voor je browser wil installleren. Die vraag moet je dan uiteraard met 'ja' beantwoorden.

Wellicht dat er nog iets is in te stellen via de instellingen of voorkeuren van Adobe Reader 9? Heb zelf nog een oudere versie en gebruik Firefox als browser, dus ik kan niet precies zeggen waar jouw probleem precies zit.
Verwijderen en opnieuw installeren van Adobe Reader is wellicht de snelste oplossing.

ben nu ook niet meer zo bij de tijd, zal het morgen eens proberen,

Freya

wa
door waalkade - May 18, 2010 om 22:49
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=freya schreef op zaterdag 15 mei 2010, 20:30]
@waalkade:

Het probleem lijkt mij inderdaad bij de Adobe Reader te liggen. Als ik mij niet vergis krijg je bij de installatie van Adobe Reader op gegeven moment de vraag of je de plugin voor je browser wil installleren. Die vraag moet je dan uiteraard met 'ja' beantwoorden.

Wellicht dat er nog iets is in te stellen via de instellingen of voorkeuren van Adobe Reader 9? Heb zelf nog een oudere versie en gebruik Firefox als browser, dus ik kan niet precies zeggen waar jouw probleem precies zit.
Verwijderen en opnieuw installeren van Adobe Reader is wellicht de snelste oplossing.

Freya

Freya, het probleem is waarschijnlijk opgelost. Vandaag kreeg ik mijn theatertickets toegestuurd in een pdf-je, kon ze niet openen maar er zat een linkje om een nieuwe pdf binnen te halen. Dit heb ik gedaan en ..........probleemloos.
Thanks!

freya
door freya - May 18, 2010 om 22:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ja, hopen dan maar dat het blíjft werken. ;-)

Freya