ta
door tanira Aug 13, 2008 om 12:05
Computers & telefonie

PDF niet leesbaar

Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om PDF-bestanden te downloaden. Ik krijg dan allemaal onleesbare tekens. Ik hoorde dat ik dan een nieuwe versie van Adobe reader moest downloaden. Maar dat lukt niet, want ik heb de Millennium Editie (ME).

Soms is er nog keuze, namelijk HTML aanklikken, maar bij vele bestanden bestaat deze keuze niet.

Weet iemand een oplossing? Of moet ik een andere versie van Windows gaan kopen?

Bedankt.

Tanira

6233 11 Rapporteer

ph
door phinder - Aug 13, 2008 om 12:13
433 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruik Foxit-reader
daarmee lukt het wel en nog gratis ook !

Gr. Phinder

freya
door freya - Aug 13, 2008 om 12:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Tanira,

Je hebt best kans dat het alleen mis gaat bij het automatisch
downloaden en openen van pdf-bestanden. Je zou het volgende eens kunnen
proberen.

  1. Als je een pdf-bestand tegenkomt op internet, kies dan niet voor 'openen' van het bestand, maar kies voor 'opslaan op schijf'. Het bestand wordt dan gedownload en op je harde schijf opgeslagen. (ik neem aan dat dat verder zonder problemen gaat)
  2. Start na het downloaden de Acrobat Reader via de snelkoppeling in Start -> Alle programma's.
  3. Kies in Acrobat Reader Bestand -> open en probeer het gedownloade bestand te openen.

Ik ben benieuwd of het op deze manier wel lukt.

m.vr.gr. Freya

ta
door tanira - Aug 14, 2008 om 11:18
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Freya,

Door jouw advies ben ik vol goede moed weer wat gaan proberen:

Ik downloadde een vooralsnog onleesbaar bestand naar mijn documenten. Vervolgens daar het opgeslagen document aangeklikt, openen met... aangeklikt en toen Adobe 6 als keuze aangeklikt. Dus niet helemaal jouw instructies gevolgd, maar het werkte wel. Wel een beetje omslachtig, maar het werkt wel en daar gaat het om. Hartstikke bedankt.

Tanira

ta
door tanira - Aug 14, 2008 om 11:21
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Phinder,

Dank voor je snelle reactie. Als ik die Foxit-site aanklik krijg ik een enorme hoeveelheid keuzes. Heb ik dus even laten liggen, eerst de tip van Freya geprobeerd (zie mijn reactie op haar). Zoals je ziet heb ik nu een omweg gevonden om toch de bestanden te kunnen lezen, als jij een snellere weg voor me weet (welke Foxit-keus?) houd ik me aanbevolen.......

Tanira

freya
door freya - Aug 14, 2008 om 11:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt er dus op dat de koppeling tussen pdf-bestanden en het Acrobat Reader programma verdwenen is. Je kunt dit als volgt herstellen.

  1. Ga naar Configuratiescherm -> Mapopties
  2. Klik op het tabblad: Bestandstypen
  3. Scroll in de lijst naar beneden tot je PDF ziet staan en selekteer deze.
  4. Klik op de knop [Wijzigen]
  5. Zoek in de lijst het programma Acrobat Reader en selekteer deze.
  6. Indien mogelijk, vink het vakje aan, onder de lijst waar staat: Dit type bestand altijd met dit programma openen.
  7. Klik op [Ok]
  8. Klik op [Sluiten]
Als het goed is zou het weer 'automatisch' moeten werken.

Freya

ta
door tanira - Aug 14, 2008 om 12:23
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Freya,

Dat laatste werkte niet, want toen kon ik helemaal geen bestand meer openen of downloaden. Dus terug naar herstelpunt, dat lukte gelukkig wel, want ik wist niet hoe ik alles weer ongedaan kon maken in het configuratiescherm. Maar ik ben toch wel tevreden over het bereikte resultaat, dan maar via een omweg.

Tanira

gsm
door gsm - Aug 14, 2008 om 12:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Je kan op de aangegeven website het beste de vierde regel nemen:

  Foxit Reader 2.3 (.msi)

Ik adviseer ook om de voor persoonlijk gebruik veel te zware en trage toepassing Adobe Acrobat Reader te verwijderen via Configuratiescherm, Software.
Dan de snellere en veel kleinere Foxit Reader 2.3 installeren (het msi bestand uitvoeren).

Na de installatie Foxit Reader eenmalig openen via het Pictogram of via Start. Daarna Kan je weer op de normale manier PDF bestanden openen.
De PDF bestanden hebben dan het nieuwe logo van Foxit Reader (ipv het logo van Acrobat Reader).

GSM

ph
door phinder - Aug 14, 2008 om 12:51
433 Antwoorden / 4 Vragen

Gewoon de bovenste ( en ik zou zeggen, zonder toolbar ).
Als je de exe-versie pakt heb je de juiste en zou het moeten werken !

Gr. Phinder

ta
door tanira - Aug 14, 2008 om 14:35
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo GSM,

Dat ging dus helemaal mis! Tijdens het downloaden gaf de computer een klap en het scherm werd zwart. Niets meer mee te beginnen. UItgezet, gelukkig repareerde de comupter zichzelf (wat een wonder toch). Dus dat probeer ik maar niet meer.

Bedankt voor je reactie.

Tanira

gsm
door gsm - Aug 14, 2008 om 14:51
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ongelooflijk die "klap"!
Dat kan volgens mij echter niet aan Foxit Reader gelegen hebben en zeker niet tijdens het downloaden.

@PHinder
Die exe kan natuurlijk ook. *.msi is echter een standaard Microsoft Syseem Installatie bestand en werkt in principe het best.
Zie voor info:   http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Installer

GSM

freya
door freya - Aug 14, 2008 om 15:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd dat het koppelen van PDF-bestanden aan Acrobat Reader problemen geeft. Dat is iets dat ook bij de installatie van Acrobat Reader gebeurt en dus helemaal geen 'vreemde actie' is. Maar als het op de 'handmatige' manier verder goed werkt zou je het ook zo kunnen laten.

Freya