ko
door kopman2006a Jan 7, 2009 om 18:46
Computers & telefonie

Philips externe disk wordt niet gelezen

sinds gister kan ik de info op mijn externe Philips schijf niet meer
lezen

hier staat heel veel info op.  maar het lukt niet meer iets te lezen

F schijf is niet toegankelijk staat er.
waarschijnlijk komt het doordat ik mijn Compaq
verkeerd- met aan/uit knop heb afgesloten

wie weet een oplossing?

396 8 Rapporteer

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 19:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eerst dit:
Koppel de harde schijf los van de PC en maak ook de stroom adapter van de externe schijf los. Haal de stroom adapter ook uit het stopcontact.
Zet nu de externe schijf aan met de schakelaar die er op zit.
Sluit hierna de externe schijf aan op de PC en sluit ook de stroom adapter weer aan op de externe schijf en dan in het stopcontact.

Als dit niet helpt en de harde schijf gaat ook niet draaien (luisteren met een oor tegen de behuizing), dan heb je mogelijk een nieuwe externe behuizing nodig.
Het kan ook zijn dat je de harde schijf even moet inbouwen in een PC (IDE of SATA) en dan een schijfcontrole uitvoeren met automatisch repareren van fouten.
Het gebeurd namelijk wel eens dat een externe schijf niet meer herkend wordt als het bestandssysteem op de schijf corrupt is geraakt.
Het moet dan wel een normale harde schijf zijn, die je (tijdelijk) uit de externe behuizing kunt verwijderen.

GSM

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 19:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eventueel ook nog een andere USB poort.

GSM

ko
door kopman2006a - Jan 7, 2009 om 19:26
3 Antwoorden / 22 Vragen

de externe disk wordt wel door mijn Compaq herkend

de bestanden worden niet gelezen

met een oudere philips externe disk lukt het lezen van bestanden nog wel.

er is iets mis met de bestanden ruim 200 GB van 500 iets fout.

edwardus
door edwardus - Jan 7, 2009 om 20:09
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Oftwewel: schijfcontrole uitvoeren.

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 20:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Inderdaad, Schijfcontrole (met automatisch repareren van fouten) en wel op de Compaq, want die herkent het ding nog.

GSM

gsm
door gsm - Jan 7, 2009 om 20:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de schijf het weer doet, dan moet je Systeemherstel voor die schijf uitschakelen!
R-muisknop op Computer, Eigenschappen, Systeemherstel tabblad.
Klik op Instellingen en schakel Systeemherstel uit voor de externe schijf!

GSM

jftm
door jftm - Jan 7, 2009 om 23:09
182 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je het al eens op een andere PC geprobeerd?

gsm
door gsm - Jan 8, 2009 om 13:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog een idee:
Een goed antivirus scanner gebruiken en daarnaast nog scannen met MBAM.

GSM