de motormuis
door de motormuis Feb 21, 2012 om 13:15
Computers & telefonie

Poging tot overname computer ??

Beste mensen.

Even een vraag en tevens mededeling/waarschuwing.
Wie van U is ooit thuis gebeld door Microsoft Windows Desk ?
Ik ben afgelopen 2 dagen,dus gisteren en vanochtend, gebeld door Engels sprekende figuren die melden dat zij van Microsoft Windows Desk zijn.Zij vertellen je dan dat zij hebben geconstateerd dat er zich een virus in je harde schijf heeft genesteld en dat zij je telefonisch gaan helpen dit te verwijderen.Dan willen ze hebben dat je bepaalde commando's van hen gaat invoeren in je computer en hiermee je computer gaat openstellen voor hen. Trap hier niet in, want dan kunnen ze van alles met je computer gaan uithalen. Soort van hacken ??? Heb dit in ieder geval gemeld bij computer criminaliteit.En hier ook maar het verhaal en waarschuwing hiervoor geplaatst. Want een gewaarschuwd man/vrouw telt voor twee.
Groeten.

6989 28 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 21, 2012 om 13:19
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Hoe komt Microschoft dan aan uw telefoonnummer? Mijn glazen bol én mijn eksteroog zeggen dat dit wel hele suffe oplichting is!!!

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 21, 2012 om 13:41
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Huh? Ik bevestig toch alleen maar de conclusie van TS??? Eelco, uw woorden zijn een beetje boelveel overdreven!

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 13:43
598 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=deinert schreef op dinsdag 21 feb 2012, 13:19]Hoe komt Microschoft dan aan uw telefoonnummer? Mijn glazen bol én mijn eksteroog zeggen dat dit wel hele suffe oplichting is!!!

Deinert, ze zeggen dat ze je gegevens allemaal hebben omdat je die hebt opgegeven bij het registreren van je computer en Windows besturingsysteem.
Dat had ik uiteraard ook gevraagd.Maar als ze dan willen dat je hen toegang geeft tot je computer dan heb je wel in de gaten dat er iets niet klopt.En als je zegt ik heb geen virus want ik heb verschillende goede virusprotectors en anti spyware
en dergelijke en regelmatig scannen en heb niets gemerkt/doorgekregen van de systemen dan nog blijven zij volhouden dat er iets mis is met je computer. Je hoeft hier niets mee te doen als je niet wilt, het is enkel een waarschuwing dat er zo'n soort van computer fraude bezig is. En je weet inderdaad niet hoeveel mensen zich laten overbluffen en er in mee gaan. Groeten.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2012 om 13:53
16829 Antwoorden / 108 Vragen

hallo motormuis, absoluut toevallig, vanmorgen voor het eerst aan de telefoon meegemaakt. Eerst moest ik een paar keer "hallo" roepen en toen werd mij, weliswaar in slecht Engels, medegedeeld dat mijn computer gevaar liep omdat zij van hun kant in mijn computer konden kijken en er een gevaarlijk virus in zat! Ik ben een absolute nitwit, zodat ik niets vertrouw. En heb geantwoord dat ik een telefoon had die de mensen aan de andere kant van de telefoon kon zien. Tjonge, wat had ik een fantasie, maar het hielp, want gelijk werd de verbinding verbroken. Ik vind het prima dat je de mensen hierop wel attendeert.

de eelco
door de eelco - Feb 21, 2012 om 14:04
607 Antwoorden / 92 Vragen

Huh? Ik bevestig toch alleen maar de conclusie van TS??? Eelco, uw woorden zijn een beetje boelveel overdreven!

deinert u vindt mijn woorden een beetje boelveel overdreven????????????....ik vind u eerste reactie nergens opslaan....zoals ik al zei niet iedereen is zo slim als u en als er dan mensen zijn zoals motormuis die zoiets overkomen en dan op deze site andere mensen waarschuwen voor deze praktijken kan u ook waardering uiten ipv rare opmerkingen maken over hele suffe oplichting want er zijn legio mensen die er wel in trappen...dus met andere woorden deinert u bevestig niet de conclusie van ts maar u zeg dat u het maar een suffe oplichting vindt dus u bent het er niet mee eens dat ts hier voor mensen waarschuwt.......een beetje boelveel overdreven,laat me niet lachen.....

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 21, 2012 om 14:10
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Nou, Eelco, vooruit, u uw zin!

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 14:23
598 Antwoorden / 13 Vragen

Tenormin.

Fijn dat U dat ook even meldt. Want ik had hiervoor nog nooit zoiets meegemaakt.
Heb ook andere computermannen gevraagd of zij wisten of het kon dat Microsoft mensen ooit belden voor zoiets , maar die hadden dit ook nog nooit gehoord. En volgens hen gebeurt dit ook nooit. Dus vermoedelijk toch een poging tot
computerfraude. Maar goed dat ook U er niet ingetrapt bent.

Groeten.

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 14:52
598 Antwoorden / 13 Vragen

Net nog van 2 andere mensen gehoord dat zij ook benadert waren
met dit zelfde verhaaltje.
Dus pas op, schijnen echt wel actief bezig te zijn.
Waarschuw famile en vrienden en kennissen hiervoor.

Groeten.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2012 om 15:12
16829 Antwoorden / 108 Vragen

motormuis, maar spraken ze, net als bij mij, wel slecht Engels? Want wat me ook opviel was dat de verbinding niet zo goed was, ruizig, en stemmen op de achtergrond? En dan nog wat, je schrijft dat je het hebt gemeld aan computer criminaliteit. Dat wil ik dan ook doen, maar hoe doe je dit?

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2012 om 15:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

motormuis, na bijdrage freya, ik heb geen nummerherkenning! Kan ik het dan ook niet doorgeven?

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 15:17
598 Antwoorden / 13 Vragen

Freya.

Hallo, dit heb ik nergens gelezen. Maar het was wel hetzelfde.
Maar ik had wel door dat dit niet goed zat en ben er ook niet ingetrapt.
Vond wel dat ik anderen even moest waarschuwen hiervoor.

Groeten.

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 15:22
598 Antwoorden / 13 Vragen

Tenormin.

Ja , net zoals bij U. Slecht Engels en slecht verstaanbaar door lawaai op de
achtergrond en geroezemoes. En vanmorgen eerst een Engels sprekende
Dame aan de telefoon die me toen door verbond met een man. En die had weer
hetzelfde verhaaltje als gisteren. Toen maar opgehangen.
Ik heb via google meldpunt computercriminaliteit gezocht en daar aangifte
gedaan. Heb net ook een mail gestuurd naar Microsoft Windows om het daar ook te melden. En op mijn nummermelder werd geen nummer weer gegeven.
Dus ze bellen vermoedelijk met een afgeschermd nummer.
Groeten.

vladja
door vladja - Feb 21, 2012 om 15:38
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Goh, Tenormin heeft wel een heel druk leven. Van alle reacties, die ze hier gegeven heeft, totaal zo'n 3749 in 16 maanden is minimaal een kwart = ca. 937 stuks, dat heb ik ook beleefd / meegemaakt / is mij ook overkomen / en heel gek, ook net gebeurd. Je kunt zo gek niet bedenken of ....

Vladja

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2012 om 15:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 21 feb 2012, 15:38]Goh, Tenormin heeft wel een heel druk leven. Van alle reacties, die ze hier gegeven heeft, totaal zo'n 3749 in 16 maanden is minimaal een kwart = ca. 937 stuks, dat heb ik ook beleefd / meegemaakt / is mij ook overkomen / en heel gek, ook net gebeurd. Je kunt zo gek niet bedenken of ....

Vladja

Dat heet toeval. ;-)

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Feb 21, 2012 om 15:55
1163 Antwoorden / 60 Vragen

....of suf? Maar dat woord mag ik niet meer gebruiken.... ;-)

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2012 om 16:06
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=vladja schreef op dinsdag 21 feb 2012, 15:38]Goh, Tenormin heeft wel een heel druk leven. Van alle reacties, die ze hier gegeven heeft, totaal zo'n 3749 in 16 maanden is minimaal een kwart = ca. 937 stuks, dat heb ik ook beleefd / meegemaakt / is mij ook overkomen / en heel gek, ook net gebeurd. Je kunt zo gek niet bedenken of ....

Vladja

Ben zojuist 15.57, weer gebeld. Jij, of niemand hoeft het te geloven, dat zal me worst zijn. Ik lieg niet. Ik had hier, tot vanmorgen, nimmer van gehoord. Dus ja, 2 maal vandaag. En door mijn dommigheid doe ik dus nooit wat men van me vraagt. Noch per p.c. noch per telefoon. 't Is jammer dat ik het accent niet kan doorgeven, maar ik ben wel door zgn. Microsoft gebeld. Dit is dan reactie 3750. At your service! (not)

rapil
door rapil - Feb 21, 2012 om 16:06
433 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja, nog maar een keer want je schijnt een betonblok voor je kop te hebben, als je niets beter weet dan Tenormin na te jagen, ga lekker buiten spelen of treintjes kijken.

tenormin
door tenormin - Feb 21, 2012 om 16:08
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 21 feb 2012, 15:43][quote=vladja schreef op dinsdag 21 feb 2012, 15:38]Goh, Tenormin heeft wel een heel druk leven. Van alle reacties, die ze hier gegeven heeft, totaal zo'n 3749 in 16 maanden is minimaal een kwart = ca. 937 stuks, dat heb ik ook beleefd / meegemaakt / is mij ook overkomen / en heel gek, ook net gebeurd. Je kunt zo gek niet bedenken of ....

Vladja

Dat heet toeval. ;-)

Dat je je mening deelt met je geliefde is prima, maar ik lieg niet. Kom maar hier, kun je mijn boeken lezen.

de eelco
door de eelco - Feb 21, 2012 om 18:25
607 Antwoorden / 92 Vragen

deinert..of het wel of niet een suffe oplichting is in uw ogen dat maakt niet uit want er zijn veel mensen die er wel in trappen en daar waarschuwt motormuis voor dus voordat u de volgende keer weer reageer denk dan dat niet iedereen zo slim is als u.....motormuis mijn complimenten naar u toe dat u hier mee reageert op deze site en mischien heeft u er in de toekomst er een hoop mensen veel naarigheid bespaart...een dikke duim....

freya
door freya - Feb 21, 2012 om 18:26
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo de motormuis,

In verschillende media wordt voor dit soort praktijken gewaarschuwd. Lees *[u]deze[/u]* bijvoorbeeld maar eens.

m.vr.gr. Freya

de motormuis
door de motormuis - Feb 21, 2012 om 18:30
598 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=rapil schreef op dinsdag 21 feb 2012, 16:06]@vladja, nog maar een keer want je schijnt een betonblok voor je kop te hebben, als je niets beter weet dan Tenormin na te jagen, ga lekker buiten spelen of treintjes kijken.

Mensen hou het aub een beetje gezellig op het forum en ga elkaar niet om alles aanvallen.
En de een zal wel meer posten dan de ander,maar dan nog hoef je elkaar daarom niet meteen voor van alles uit te maken.
Groeten.

acjzr1
door acjzr1 - Feb 21, 2012 om 19:38
295 Antwoorden / 3 Vragen

telefoonnummer +1 217 398 9755
Afkomst Champaign Illinois USA
Nepoproep!!!
Heeft niets te maken met Microsoft.
Zelfs vandaag nog een telefoontje gehad.
Gezellig aan de lijn houden...
Kost mij niets!

de motormuis
door de motormuis - Feb 22, 2012 om 00:45
598 Antwoorden / 13 Vragen

Inderdaad, kun je doen. Kost je niets. Maar het ging er alleen maar om dat ik de mensen even wilde waarschuwen voor die fraudeurs. Want er zullen anders altijd wel weer slachtoffers zijn die er wel intrappen.
Maar ze lekker bezig houden kun je ook doen als je daar zin in hebt.
Groeten.

empyria
door empyria - Feb 22, 2012 om 06:50
504 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=de motormuis schreef op woensdag 22 feb 2012, 00:45]Inderdaad, kun je doen. Kost je niets. Maar het ging er alleen maar om dat ik de mensen even wilde waarschuwen voor die fraudeurs. Want er zullen anders altijd wel weer slachtoffers zijn die er wel intrappen.
Maar ze lekker bezig houden kun je ook doen als je daar zin in hebt.
Groeten.

Mee eens! Er zijn altijd voldoende naieve mensen die een waarschuwing kunnen gebruiken!

de motormuis
door de motormuis - Feb 22, 2012 om 11:14
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo mensen.

Nog even een berichtje. Ik heb vanmorgen bericht ontvangen van Microsoft.
Dank U voor Uw contact met Microsoft. U kunt dit telefoontje inderdaad beschouwen als " onecht ".Microsoft zal nooit op deze manier naar Uw informatie vragen.Het is dan ook aan te raden er verder niet op te reageren , en eventueel aangifte te doen bij de politie. Ik hoop U hiermee voldoende ingelicht te hebben.
Met vriendelijke groet, Microsoft BV. Microsoft Contact Center.

Verder niets of zij bijvoorbeeld nog iets eraan gaan doen, zoals mensen een berichtje of melding of waarschuwing sturen. Maar ja, zij zullen ervan uitgaan dat de mensen zelf verstandig genoeg zijn om hieraan niet mee te werken.

Groeten.

ca
door careware_1 - Dec 13, 2014 om 13:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al diverse malen gebeld op mijn vaste telefoon. Inderdaad door een meestal slecht Engels sprekende man of vrouw.Er zou iets mis zijn met mijn computer etc.
De laatste week wederom 2 dagen achter elkaar gebeld. Ik heb de eerste keer gezegd dat ik helemaal geen computer bezit dus waar praten ze over?
De volgende dag wederom gebeld door die of een andere dame.
Telefoonnummer van de beller in beide gevallen : 004575610916 dat komt dus uit Denemarken.
Komt iemand dit nummer bekend voor?
Kap die gesprekken direct af!!

Cookies
door Cookies - Dec 13, 2014 om 14:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=careware schreef op zaterdag 13 dec 2014, 13:35]
Telefoonnummer van de beller in beide gevallen : 004575610916 dat komt dus uit Denemarken.
Komt iemand dit nummer bekend voor?

Ja, hoor Mr. Google komt dit nummer erg bekend voor o.a. hier KLIK

di
door digioma - Dec 13, 2014 om 14:21
646 Antwoorden / 29 Vragen

Daarvoor heeft de overheid heel veel (erg irritante) spotjes laten maken uitzending via de TV..
Toch eens bekijken.