ad
door adjek May 1, 2005 om 00:45
Computers & telefonie

Pop-up reclame tijdens internetten

Ik word al enige tijd geteisterd door een pop-up reclame van Aurora als ik op internet aan het surfen ben, die heb ik waarschijnlijk binnen gehaald door een site te bezoeken, mijn virusscanner verwijderd hem niet en nu is mijn vraag, heeft iemand hiervan ook last en weet hoe hij deze pop-up kan verwijderen van de computer.

Bij voorbaat dank voor de tips.

groeten,

adjek

802 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2005 om 01:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Adjek,

Aurora is een lastige. Een typisch voorbeeld van ellendige spyware, met
name omdat het goed is geschreven. Ik zou eerst MS AntiSpyware (alleen
voor XP) proberen:

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Download eerst de nieuwste definities (updaten) en scan dan uw systeem
volledig. Er gaan geruchten dat deze Aurora niet kan verwijderen, maar
wie weet geven de laatste updates uitkomst.

Lukt MS Anitispyware niet: de tool van mupctuneup schijnt in ieder geval te werken:

http://www.mypctuneup.com/evaluate.php?b=aurora

Zelf ik ken deze niet.

Het is ook mogelijk om Aurora handmatig te verwijderen. Dit is echter
een stuk moeilijker, probeert u dus eerst bovenstaande mogelijkheden.

Succes

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 15:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pop Cop

http://www.redleg.biz/index.dll?lngid=31&show=products_popcop

Beschrijving
Wat kunnen we zeggen over deze geweldige versie 2. Om te beginnen komt hij met een score van meer dan 90% succesvol door vrijwel elke on line popup test, "bijna perfect" zoals één test concludeerde. Waar de meeste popup killers falen, slaagt Pop Cop. Om uzelf te overtuigen kunt u drie verschillende on line popup tests vanuit het programma opstarten.

Pop Cop blokkeert Pop-ups, Pop-unders, Popup bombardementen, Floats, Layered en Overlay Popups, Address Balk Scripts, On Load en On Unload (On Leave) Scripts, Timed Popups, On Mouseover Popups, Simulated Click Popups, het plotseling openen van elke willekeurige IE Dialoog zoals bijvoorbeeld "Toevoegen Aan Favorieten".

Pop Cop stopt Modeless Windows, Channel Windows, Chromeless Windows, Fullscreen Traps, Popups die worden geopend via de Media Speler, vanuit een IFrame of via Javascript Error Handlers. Hij voorkomt ook dat de IE Start Pagina niet ongevraagd kan veranderen, of zelfs dat er gevraagd wordt om hem te veranderen.

Zo ongeveer alles dat popt wordt geblokkeerd.

Systeemeisen
Geschikt voor Windows 95, 98, Me, XP, NT, 2000, 2003, Microsoft Internet Explorer 4.0 of hoger vereist.

http://www.redleg.biz/index.dll?lngid=31&show=products_popcop

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou zo snel mogelijk firefox van mozilla installeren, dan ben je van
veel ellende af. het is een snelle, veilige browser. er zit ook een
pop-up killer in.downloaden op www.mozilla .org

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik Hitman Pro wat een aantal programma's bevat die allerlei reclamerommel eraf gooit.

Adsgone gebruik ik tijdens het surfen wat ook prima z'n werk doet om de popups te filteren.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een tool aanraden die je zelf niet kent, is natuurlijk niet zo netjes.
Vervolgens schrijven dat het ook handmatig kan en dan niet zeggen hoe
dat moet, is ook niet netjes.

Als u "regedit" daarmee bedoelt, moet u dat schrijven en meteen de
waarschuwing erbij geven dat eerst een backup moet worden gemaakt.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste tiens,

Ja ik bedoel regedit en ik vermeld nog niet hoe dat moet, juist omdat
het gevaarlijk kan zijn om in het register te rommelen. Als MS
AntiSpyware of de tool werkt is dat ook niet nodig. Als het niet werkt
kan ik altijd nog uitleggen hoe en wat.

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik de tweede tool niet ken, maar heb wel
degelijk nagekeken op allerlei forums of het betrouwbaar is. U vindt
mij niet netjes?.

vr. gr.

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

www.hitmanpro.nl

Beste oplossing en eenvoudige werking.

Bij het draaien van het programma wel internetbrowsers e.d. afsluiten

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf gebruik hitman pro ( gratis te downloaden via www.hitmanpro.nl) in dit programma zit ook een probeer versie van spysweeper, dit is zeker een goed verwijder programma.

Mocht dit de oplossing zijn dat je probleem opgelost is, kun je overwegen om het programma definitief aan te schaffen. succes !!!

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoveel mensen, zoveel soorten programma`s. Hierbij enkele aanvullende tips:

1) Gebruik geen Internet Explorer meer, die laat namelijk alle spyware door, De meeste spyware is voor IE geschreven.

Er zijn heel veel andere browsers die het ook goed doen. (Mozilla firefox is er 1 van)

2) Gebruik anti spyware programma`s. Ikzelf gebruik Spybot en Ad-aware,
beiden zijn gratis. Spybot heeft als voordeel dat hij een
"tea-timer"bezit, die zorgt ervoor dat er geen kwaadwillende
programma`s  worden geinstalleerd.

3) Van de firma Microsoft is ook een s[yware proframma te downloaden
antispyware is de naam. Nu nog in de probeerstadium (beta)  later
komt de koopversie.

Laten we hopen dat je snel van die vervelende pop-ups af bent.

Allerlaatste tip: Als je wilt weten hoe het een en ander werkt op
www.breekpunt.nl staan ze allemaal uitgelegd, in het nederlands.

Groeten,

Rene

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi!

download in ieder geval eerst eens een pop-up killer. ik ben erg tevreden over Google Toolbar, te downloaden op www.Google.nl

daarnaast moet je met grote regelmaat je machine laten schoonmaken! ga naar www.hitmanpro.nl  download de gratis hitmanpro versie en installeren en uitvoeren! ( alleen een virusscanner is niet genoeg!)

heb je al een firewall?  op www.download.com kun je de gratis versie van Zone alarm downloaden, dan kun je alle www pagina die je wil bezoeken of tegenhouden instellen!

succes ermee!

groet, monique

ve
door verwijderd - May 2, 2005 om 22:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook eens een pop-up-stopper gedownload en geinstalleerd. Vervelend bijverschijnsel was dat we niet meer konden inloggen op onze site's van de postbank en Rabobank. Hiervoor moest de pop-up-stopper eerst uitgezet worden. Ook werkten op sommige site's de links niet meer zolang de pop-up-stopper aan stond. We hadden er meer last dan gemak van.

ork

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardig om te adviseren  geen MS internet explorer te gebruiken,terwijl het imiddels bekend is dat Firefox ook zo lek is als een mandje.Op het moment dat veel gebruikers overstappen naar Firefox wordt het aantrekkelijk om spyware e.d. voor de browser te ontwikkelen.Ms antispyware werkt overigens voortreffelijk.U kunt het best u PC scannen met een virusscanner in de veilige modus.(opstarten en repeterend de F8 knop indrukken)Dit is de beste methode omdat de spywareprogramma's dan niet geladen worden.Vervogen kun je nog wat spywareprogramma's draaien.

vr gr Johan

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardig om te adviseren  geen MS internet explorer te gebruiken,terwijl het imiddels bekend is dat Firefox ook zo lek is als een mandje.Op het moment dat veel gebruikers overstappen naar Firefox wordt het aantrekkelijk om spyware e.d. voor de browser te ontwikkelen.Ms antispyware werkt overigens voortreffelijk.U kunt het best u PC scannen met een virusscanner in de veilige modus.(opstarten en repeterend de F8 knop indrukken)Dit is de beste methode omdat de spywareprogramma's dan niet geladen worden.Vervogen kun je nog wat spywareprogramma's draaien.

vr gr Johan

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardig om te adviseren  geen MS internet explorer te gebruiken,terwijl het imiddels bekend is dat Firefox ook zo lek is als een mandje.Op het moment dat veel gebruikers overstappen naar Firefox wordt het aantrekkelijk om spyware e.d. voor de browser te ontwikkelen.Ms antispyware werkt overigens voortreffelijk.U kunt het best u PC scannen met een virusscanner in de veilige modus.(opstarten en repeterend de F8 knop indrukken)Dit is de beste methode omdat de spywareprogramma's dan niet geladen worden.Vervogen kun je nog wat spywareprogramma's draaien.

vr gr Johan

ve
door verwijderd - May 3, 2005 om 11:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Merkwaardig om te adviseren  geen MS internet explorer te gebruiken,terwijl het imiddels bekend is dat Firefox ook zo lek is als een mandje.Op het moment dat veel gebruikers overstappen naar Firefox wordt het aantrekkelijk om spyware e.d. voor de browser te ontwikkelen.Ms antispyware werkt overigens voortreffelijk.U kunt het best u PC scannen met een virusscanner in de veilige modus.(opstarten en repeterend de F8 knop indrukken)Dit is de beste methode omdat de spywareprogramma's dan niet geladen worden.Vervogen kun je nog wat spywareprogramma's draaien.

vr gr Johan

ve
door verwijderd - May 4, 2005 om 01:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een opmerking in het algemeen:

Aurora is een programma, met als één van de kenmerken het bestand
NAIL.EXE. Een popup-blocker kan met een beetje geluk wel het schermpje
tegenhouden, maar niet het programma zelf verwijderen. Het schadelijke
gedeelte blijft dus op het systeem aanwezig.

Daarnaast hoeft het installeren van een andere browser niet te
betekenen dat Internet Explorer niet wordt aangeroepen door Aurora.
Veel programma's werken met Internet Explorer of in ieder geval met
haar 'core'. Dus als je bijv. Firefox draait i.p.v. Internet Explorer
bestaat de kans dat je er nog steeds last van hebt.

Als laatste: spyware is vaak slecht geschreven software, simpelweg
omdat de makers zich niet interesseren voor de gezondheid van uw
systeem, en kan allerlei onverwachte problemen veroorzaken. Het is echt
zaak om het zo snel mogelijk te verwijderen.